onko kelllään faktaa siitä että mita kaikke pitääkään käytännössä vaihtaa kun aikoo laittaa orkkis ruiskun m10 kaasarikoneeseen. vai onko edes kannattavaa? mielipiteitä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m10 ruiskutus..?
Collapse
X
-
Originally posted by oge30onko kelllään faktaa siitä että mita kaikke pitääkään käytännössä vaihtaa kun aikoo laittaa orkkis ruiskun m10 kaasarikoneeseen. vai onko edes kannattavaa? mielipiteitä?sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
-
-
Originally posted by oge30Mitä kaikkea tarvitsee vaihtaa?
Vaihdoin: kannen, moottorin johtosarjan ja imusarjan.
Lisäksi tietty kaikki ruiskuvehkeet: ilmamäärämittari, ilmansuodatinkotelo, imuputket yms.
Johtosarja käy suoraan kaasarikoneen johtosarjan liittimeen, joka sijaitsee sulakerasian vieressä. Lisäksi pitää vetää yksi johto pa- pumpun releeltä pumpulle. Pumpulle on paikka tankin edessä vasemman helmakotelon sisäreunassa.
Ilmansuodatin kotelon kiinnike pitää hitsata koriin..
Itse vaihdoin myös ruiskukoneen laturin joka on 80A. (kaasarikoneessa 65A)
Myös tankilta on vedettävä toinen pa-putki (paluu).
Aikaa meni yksi viikonloppu ja toimi sen jälkeen 3vuotta moitteitta ja toimii kai yhä, mutta möin auton..E34 535 tic
Ex:
E34 525 tds Touring
E30 320i Touring
E34 535i
E30 325i
E12 518
E30 316 -> 318i
Comment
-
-
Originally posted by bme535Johtosarja käy suoraan kaasarikoneen johtosarjan liittimeen, joka sijaitsee sulakerasian vieressä. Lisäksi pitää vetää yksi johto pa- pumpun releeltä pumpulle. Pumpulle on paikka tankin edessä vasemman helmakotelon sisäreunassa.
Aikaa meni yksi viikonloppu ja toimi sen jälkeen 3vuotta moitteitta ja toimii kai yhä, mutta möin auton..
Myöskään 1vkl ei riittänyt, vaan siihen meni lähemmäksi 1kk, tosin samalla vaihdettiin vesipumppua ja vähän tiivisteitä koneesta.ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
-
Originally posted by inspItse kun vaihdatin/vaihdoin e28 518i:stä ruisku hilppeet niin johtosarja ei todellakaan käyny suoraan wanhaan johtosarjaan, vaan jokainen johto piti erikseen laittaa oikealle paikalle.
Myöskään 1vkl ei riittänyt, vaan siihen meni lähemmäksi 1kk, tosin samalla vaihdettiin vesipumppua ja vähän tiivisteitä koneesta.E34 535 tic
Ex:
E34 525 tds Touring
E30 320i Touring
E34 535i
E30 325i
E12 518
E30 316 -> 318i
Comment
-
-
Originally posted by oge30Onko muuten kaasarikoneen nokassa eroa verrattuna ruuttakannen nokkaan?
Kärjellisessä taas on senverran eroa, että niissä jakaja pyörii eripäin, eli nokan päässä oleva jakajan käyttöpyörä on peilikuva..
Kärjetön jakaja on muuten sama molemmissa, mutta keskipakosäädin on ruiskussa vähän "herkempi", toimii kyllä..E34 535 tic
Ex:
E34 525 tds Touring
E30 320i Touring
E34 535i
E30 325i
E12 518
E30 316 -> 318i
Comment
-
-
Originally posted by bme535Jos autossa on kärjetön sytytys, niin nokka on sama ku ruiskussa.
Kärjellisessä taas on senverran eroa, että niissä jakaja pyörii eripäin, eli nokan päässä oleva jakajan käyttöpyörä on peilikuva..
Kärjetön jakaja on muuten sama molemmissa, mutta keskipakosäädin on ruiskussa vähän "herkempi", toimii kyllä..
eikös olisi parempi jos keskipakosäädin on jäykempi. edellyttäen tietysti, että alipainetatti on poistettu käytöstä.
Comment
-
-
Originally posted by oge30eikös olisi parempi jos keskipakosäädin on jäykempi. edellyttäen tietysti, että alipainetatti on poistettu käytöstä.
Keskipakosäädin tulee lähinnä nokka-akselin mukaan.
Esim. omassa autossani oli 292´nokka ja puristussuhdetta nostettu. Siinä piti keskipakosäädintä muuttaa siten, että löysemmät jouset ja vähemmän ennakkoa. Eli tyhjäkäynnissä ennakko n 8´,kierrosten noustessa 1500rpm ennakko lähtee kasvamaan, 2200rpm ennakko on aikaisimmillaan ja siitä ylöspäin ennakko ei enää kasva..
Alipainesäädin oli käytössä, koska se vaikuttaa lähinnä vain osakaasulla ajettaessa.
Tämä toimi vain siinä moottorissa ja sillä nokalla..
Jakaja pitää aina tehdä moottorin mukaan.E34 535 tic
Ex:
E34 525 tds Touring
E30 320i Touring
E34 535i
E30 325i
E12 518
E30 316 -> 318i
Comment
-
-
Jatketaampa kyselyä saman vanhaan topickiin. Eli 518i-87 M10 olisi tarkoitus siirtää sylinterikansi ja kaikki ruiskuhilut 316 1.8 -87 M10.
Osaako joku sanoa kaikki osat mitä tarvitsee hommata ruiskumallin E-30:sen omia osia tuohon muutokseen muuta kun johtosarjan? ilmanputsarin? Ja onko johtosarjoja montaa mallia tuohon ruiskusysteemiin jotka sopii?
Missä hinnoissa pyörii M10 Nokka-akselit joku 284 asteinen tms. Joka toimii alkuperäisen ruiskun kanssa (peltipakosarja+putkisto on jo.) Ja mikä firma niitä nokkia yleensäkkin myy?
Kaasarista ruiskuksi muutostahan ei tarvitse nykyään edes muutoskatsastaa?Last edited by M325i; 11-11-2005, 22:52.E30 ja E46 ///M
Comment
-
-
Miksi laittaa painava ja nuhainen 2 litrainen kutonen ja ottaa prosentteja säkkikaupalla? Kun tuolla 1.8i pääsee liki samoihin.
Aken sivuilta.
. Muun kuin ahtimella varustetun tai 4 §:ssä mainitun poikkeusluvan nojalla vaihdetun tai muutetun moottorin muuttaminen vaihtamalla kaasutin, asentamalla polttoaineen suihkutuslaitteisto tai muuttamalla sitä, muuttamalla sytytyslaitteistoa, muuttamalla puristussuhdetta, vaihtamalla nokka-akseli, muuttamalla venttiilikoneistoa ja siihen liittyviä kanavia sekä vaihtamalla imusarja ja pakosarja on sallittua ehdolla, ettei 5 §:ssä mainittua auton omamassan ja moottorin nettotehon suhdetta aliteta. Ellei muuta osoiteta, katsotaan kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla lisäävän moottorin tehoa 10 %.
Miksi ihmeessä pitäisi muutoskatsastaa kun moottoria ei vaihdeta? Auton alkuperäisen tai muutoskatsastuksessa hyväksytyn moottorin muuttaminen ei aiheuta muutoskatsastusta jos moottoria ei ahdeta eikä vaihdeta sylinterikantaa toisenlaiseen tarkoitta 8-16V muutosta tai suurenneta kuutiotilavuutta yli 10%.Last edited by M325i; 11-11-2005, 23:34.E30 ja E46 ///M
Comment
-
-
Originally posted by kepaantsaTyhmä kysymys,mut mix tehä 1.8->1.8i?Mikset laita suoraa sinne m20b20 mottia?Saisit tehoja samantien enemmän samalla vaivalla?Joudut joka tapauksessa muutoskatsastamaan sen!
Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Comment