Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 ruiskutus..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M325i
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 1529
    • Etelä-pohjanmaa

    #16
    Niinpä ja sillä rahalla mikä menee pikkukutoseen oheistarpeineen tekee jo kaikennäköstä tolle M10:lle joka kestää,kestää ja kestää jopa yli 500tkm kevyesti kun huollosta huolehtii...Ei kaikkiin E-30 tartte tehdä tekniikanvaihtoa!

    Mutta kaipaisin noihin kysymyksiin vastauksia!
    E30 ja E46 ///M

    Comment

    • avr
      Bimmer Fanatic
      • May 2005
      • 290
      • Vaasa

      #17
      Originally posted by kepaantsa
      Tyhmä kysymys,mut mix tehä 1.8->1.8i?Mikset laita suoraa sinne m20b20 mottia?Saisit tehoja samantien enemmän samalla vaivalla?Joudut joka tapauksessa muutoskatsastamaan sen!
      Voin kertoo et sinne ei todellakaan saa sitä m20 konetta samalla vaivalla!
      Oon yhden vaihtanu, ja se jää kyl viimeseks. On siinä vaan paljo enemmän hommaa.

      Comment

      • danke
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 152
        • Jeppis

        #18
        Originally posted by avr
        Voin kertoo et sinne ei todellakaan saa sitä m20 konetta samalla vaivalla!
        Oon yhden vaihtanu, ja se jää kyl viimeseks. On siinä vaan paljo enemmän hommaa.
        No niinhän se on!

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #19
          Originally posted by bme535
          Voi olla E28:ssa, mutta jos E30:seen laittaa M10 ruiskutekniikan niin johtosarja käy suoraan, ainakin jos tekniikka on myös E30:sestä!
          Olen nähnyt täysin "randomina" e30 m10 tekniikalla missä on moottorin johtosarjaa pyöreällä tai neliskanttisella liittmimellä.
          Eli ei se aina käy suoraan. Parempi varmistaa ennenkun tekee kauppaa.
          nm.. Muutama 318i on pistetty palasiks..
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • Rudenorth
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 2415
            • Iisalmi

            #20
            Originally posted by Wittu_joo
            Olen nähnyt täysin "randomina" e30 m10 tekniikalla missä on moottorin johtosarjaa pyöreällä tai neliskanttisella liittmimellä.
            Eli ei se aina käy suoraan. Parempi varmistaa ennenkun tekee kauppaa.
            nm.. Muutama 318i on pistetty palasiks..
            voin sanoa itsekin nimimerkillä kokemusta
            auton alkup. johtosarja oli pyöreällä mut ruiskun neliskanttisella, ei muuta kuin kaavioita tutkimalla ja kolvaamalla toimiva siitä tuli.

            mitenkäs, minkälaista käytännön eroa noilla ruiskun ja kaasarin männillä on? kaasarin männissäkin näytti toi patti olevan aika iso? lukenu vähän vaikka sun mitä tietoa, tiedä sit mihin uskoa
            MB W204 C320 CDI
            Kawasaki Ninja ZX-7R

            Comment

            • oge30
              Bimmer Rookie
              • Apr 2005
              • 60
              • Vantaa

              #21
              Mulla on jäänyt nyt kirjottaminen vähemmälle, mutta mutta. sain juhannuksen tienoilla jo oman ruiskurojektin valmiiksi. kannesta silpasin oikasun verran tavaraa pois, ei sen enempää. pikkusen joutu soveltamaan , koska kaikki ruiskuosat ovat e28 518i pemukista. kuten johtosarjaa piti kolvata. ilmanputsarinkotelle\ilmamäärämittarille piti hitsata kehikko. kun kaikki osat oli haalittu ja nysvätty, niin auto seisoi n. 3vrk. eihän saa hosua

              Jokatapauksessa nyt kun on seokset säädetty ja muutenkin tikissään, niin olen erittäin tyytyväinen ruiskuttamiseen, vaikka monet eivän laittasi L-jettiä missään tapauksessa. Nyt olisin kiinnostunut vaihtamaan nokkaa heti kun rahatilanne sallii. kiitos neuvoista kaikille

              Comment

              • Rudenorth
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 2415
                • Iisalmi

                #22
                Originally posted by oge30
                vaikka monet eivän laittasi L-jettiä missään
                Mikäs näissä L-jeteissä sit vikana, jos nyt vaik verrataan K-jettiin?
                MB W204 C320 CDI
                Kawasaki Ninja ZX-7R

                Comment

                • ansku
                  Newbiemmer
                  • Dec 2004
                  • 16
                  • Raisio

                  #23
                  senverra tosta johtosarjasta et eisiloo mittää välii onko pyöree vai neliö on aikahelppo kytkee johdot koska ne on saman väriset molemmissa
                  ansku

                  Comment

                  • oge30
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 60
                    • Vantaa

                    #24
                    Originally posted by ansku
                    senverra tosta johtosarjasta et eisiloo mittää välii onko pyöree vai neliö on aikahelppo kytkee johdot koska ne on saman väriset molemmissa

                    Totta. mutta kun itse upotin sähköflektille johdotukset samaan nippuun. mutta ihan simppeli jutska.

                    Comment

                    • oge30
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 60
                      • Vantaa

                      #25
                      Originally posted by Rudenorth
                      Mikäs näissä L-jeteissä sit vikana, jos nyt vaik verrataan K-jettiin?

                      No ei oikeestaan mikään, mutta kjettihän toimii kun junan vessa siis ei simppelimpää ja toimivampaa tekniikkaa olekaan. L-jetronic = very nice

                      Comment

                      • Hjordis
                        Newbiemmer
                        • Sep 2006
                        • 12

                        #26
                        Voisiko tästä vetää sen johtopäätöksen että jos ostan m10 -koneen kannen ja ruiskuherpakkeet jotka on ollu e30 pemarissa, niin saan sopimaan ne omaan e30 m10 1.8 kaasari koneeseen ilman isompia ongelmia. siis ruiskuja on kahdenlaisia k-jet ja l-jet, kumpikin toimii ja yhtä hankala/helppo asentaa?

                        m10 ruiskukantta on ollut vain yhdenlaista e30 pemmassa?

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #27
                          Originally posted by Hjordis
                          m10 ruiskukantta on ollut vain yhdenlaista e30 pemmassa?
                          Mistä sä löysitkin näin vanhan topikin

                          No parempihan se on oikeastaan tässä kysyä, kuin tehdä uus.
                          E30 318i:tä on tehty sekä K-jetillä, että L-Jetillä, eli E30:ssä on käytetty siis kahdenlaista ruiskunkantta.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • Hjordis
                            Newbiemmer
                            • Sep 2006
                            • 12

                            #28
                            asia selvä. jos joku vielä valottaisi että mitä kaikkea eroa siis on tuossa koneessa m10 kaasari ja ruisku. ja puhutaan siis nyt siitä e30. männät erilaiset? käykö vesipumppu, syyläri yms. lisälaitteet päittäin ja ovatko alunperin samanlaiset? entä bensatankki?

                            Comment

                            • oge30
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2005
                              • 60
                              • Vantaa

                              #29
                              Originally posted by Hjordis
                              asia selvä. jos joku vielä valottaisi että mitä kaikkea eroa siis on tuossa koneessa m10 kaasari ja ruisku. ja puhutaan siis nyt siitä e30. männät erilaiset? käykö vesipumppu, syyläri yms. lisälaitteet päittäin ja ovatko alunperin samanlaiset? entä bensatankki?




                              -tankin mittaripalikan joudut vaihtamaan paluuletkulle käyväksi(ruiskumalli),

                              -painepumpun pulttaan sen omalle paikalle sisähelmaan tankin viereen.
                              -vedät paluuletkun.

                              -vaihdat ruiskumallin kannen(isommat kanavat), sekä kjettimallin kannessa on -suuttimenpaikat kanavien yläpuolella ja ljetti kannessa ne on imusarjassa.

                              -nokka on sama.
                              -jakaja on sama, mutta on herkemmät keskipakosäädön jouset ruiskumallin jakajassa (toimii)

                              -johtosarja: jos on purettu e30 pemusta niin se käy bolt on. mutta jos on purettu esin e28. joudut panemaaan sen ison pääliittimen poikki ja kolvaamaan siihen kaasarikoneen johtosarjasta varastamaasi töpseliin. väri väriin. Yksi ylimääräinen johdin on. painepumppu, sen jatkat itse pumpulle. toimii.

                              -Ljetmallissa revit pierpurkin ohjauspoksin vittuhun ja laitat samalle paikalle ruiskun boksin. muista johtosarja. huom:kiekkamittarin ja kulutusmittarin tieto tulee boksilta erillisellä liittimellä suoraan mittaristolle.

                              -ilmanputsarin kotelolle\ilmamäärämittarille pitää hitsailla teline.

                              kannesta jäähylle lähtevä putkipalikka ruiskumallin vastaavaksi(enemmän anturin paikkoja).

                              -laturi on ruiskumallissa 80A ja kaasarimallissa60A ei ole pakko vaihtaa tietenkään.

                              -alakerta on sama molemmissa (männät yms) PAITSI kjettimallissa eri männät ja palotilan muoto

                              -mitään apulaitteita EI ole pakko vaihtaa. vesip. syyläri. tai mitään.

                              Toivottavasti on apua.

                              Comment

                              • oge30
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2005
                                • 60
                                • Vantaa

                                #30
                                jotainhan tuostakin tietty unohtui. privatkaa jos onkelmaa on

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎