Eipä taida sopia kaasarimallin laturi k-jetin kanssa. Siinähän laturi tulee kiinni siihen lohkoon pultattavaan alumiinihäkkyrään, johon tulee myös se määräjakajahässäkkä. Itsekin pitäis etsiä käypänen laturi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m10 ruiskutus..?
Collapse
X
-
Originally posted by machine_headEipä taida sopia kaasarimallin laturi k-jetin kanssa. Siinähän laturi tulee kiinni siihen lohkoon pultattavaan alumiinihäkkyrään, johon tulee myös se määräjakajahässäkkä. Itsekin pitäis etsiä käypänen laturi.
Comment
-
-
Vaihdoin juuri e28 ruiskukoneen e30 bemariin ja kolvasin väri väriin johdot ok. 1kpl oli 0,5 neliöinen valkoinen johto mustalla raidalla mille en löytänyt paikkaa. Kysymys olisi vaa semmonen että pa-paineet tulee ja muuten kaikki ok mutta suuttimista ei tule bensa ulos. testattiin kone kun se oli vielä me28 bemaris kiinni ja toimi. mitäköhän olen unohtanut tehdä???
Comment
-
-
Originally posted by jamizetti View Postkolvasin väri väriin johdot
Kuullostaa siltä ettei nyt kolvaukset menny ihan kohdalleen.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Bluesman View PostVanha ketju mutta osui lähimmäksi.
Ostin veneen missä kyseinen marineversio jonka haluaisin ruiskuttaa.
Nykyisessä kannessa mekaaninen raakavesipumppu, onko autokäytössä jotain vastaavaa paikkaa vai onko marine erikoisuus?
-Imusarja
-Ruiskuhilut
-kaapelisarja
-muuta, mitä?
-Mika
Comment
-
-
Originally posted by Bluesman View PostVanha ketju mutta osui lähimmäksi.
Ostin veneen missä kyseinen marineversio jonka haluaisin ruiskuttaa.
-Imusarja
-Ruiskuhilut
-kaapelisarja
-muuta, mitä?
-Mika
Varmaan selvintä on laittaa M10 L-jetronicin imusarja, koska sen pitäisi mennä "heittämällä". Itse jos tekisin eo. muunnosta niin laittaisin microsquirt-ecun (=toiminnallisesti Megasquirt2), joka on suunniteltu vesitiiviiksi. Polttoaineelle välisäiliö ja siirtopumppu sekä painepumppu. Ja liitokset puristusliittimillä. Ei mitään klemmari-virityksiä. Aluksi voisi olla hyvä jättää syttykin alkuperäisen jakajan varaan niin on vähemmän muuttujia ja säädettäviä asioita. Kun luotto laitteeseen kasvaa niin sitten syttyennakotkin purkin ohjaukseen.
Tällaisia mietteitä:thinksigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostVesipumppu kannessa ? Nokka pyörittää vai hihna ? Autokäytössä pumppu on lohkossa ja laturin hihna pyörittää. Kuvia ?
Tuossa kuva, ei omasta veneestä mutta löysin tähän hätään netistä. Lisää saa kuvia kun laitaa googleen BMW B130 hakusanoiksi.
Autokäytön pumppukin on käytössä, veneessä on lämmönvaihdin joten moottori pyörii sisäisellä kierrolla 50/50 glykooli/vesi seoksella, lämmönvaihtimessa kiertää kyseisellä pumpulla.
Mika
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostVarmaan selvintä on laittaa M10 L-jetronicin imusarja, koska sen pitäisi mennä "heittämällä". Itse jos tekisin eo. muunnosta niin laittaisin microsquirt-ecun (=toiminnallisesti Megasquirt2), joka on suunniteltu vesitiiviiksi. Polttoaineelle välisäiliö ja siirtopumppu sekä painepumppu. Ja liitokset puristusliittimillä. Ei mitään klemmari-virityksiä. Aluksi voisi olla hyvä jättää syttykin alkuperäisen jakajan varaan niin on vähemmän muuttujia ja säädettäviä asioita. Kun luotto laitteeseen kasvaa niin sitten syttyennakotkin purkin ohjaukseen.
Tällaisia mietteitä:think
Mika
Comment
-
-
Ja sellainen vaihtoehtokin tuli mieleen jos uudempi kone vois tulla ajatuksiin? Ainut ehto on että nykyisen koneen nokka ja pakosarja sopii, muut osat on sovitettavissa. Olisiko tähän vaihtoehtoja olemassa?
Saisi uudempaa tekniikkaa jolloin ainakin teoriassa voisi kuvitella paremman polttoainetaloudellisuuden?
Jopa Diesel moottorit tulee silloin kyseeseen.
-Mika
Comment
-
-
Itse koittaisin vaan löytää bolt on l-jet kamoja.
Itse "ruiskutin" kaasarin m10 foorumilta bongaamilla kamoilla.
Imusarja, suuttimet, johtosarja, ilmamäärämittari ja ohjainpurkki. Tulppaa kannessa olevan pumpun ja ulkoinen pumppu.
Toki kyseessä auto, mutta samapa tuo. Kulutus tippui huomattavasti
Tuollasen muutoksen pystyi tekemään ilman että tiesi mitä tekee
Joten siitä mielestäni on hyvä lehteä liikkeelle.BMW E91 320
MB W108 280SE
SUZUKI GSX-R
BMW K100 "cafe"
Comment
-
-
Originally posted by hencca89 View PostItse koittaisin vaan löytää bolt on l-jet kamoja.
Itse "ruiskutin" kaasarin m10 foorumilta bongaamilla kamoilla.
Imusarja, suuttimet, johtosarja, ilmamäärämittari ja ohjainpurkki. Tulppaa kannessa olevan pumpun ja ulkoinen pumppu.
Toki kyseessä auto, mutta samapa tuo. Kulutus tippui huomattavasti
Tuollasen muutoksen pystyi tekemään ilman että tiesi mitä tekee
Joten siitä mielestäni on hyvä lehteä liikkeelle.
Comment
-
-
Originally posted by Bluesman View PostKulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Comment