Näinhän se menee! En tosiaan ymmärrä näistä vehkeistä yhtään mitään, vaan lähes kaikkea teen ekaa kertaa. Jos välillä onnistuu, niin hyvä. Live and learn!
Näinhän se menee! En tosiaan ymmärrä näistä vehkeistä yhtään mitään, vaan lähes kaikkea teen ekaa kertaa. Jos välillä onnistuu, niin hyvä. Live and learn!
Missään nimessä en ole tarkoittanut lannistaa, vaan yritän tuoda esille oman kokemuspohjan kautta joitakin asioita joihin kannattaa kiinnittää huomiota ja toisaalta niitä joihin on turha tuhlata aikaa ja energiaa. En minäkään kaikesta kaikkea tiedä, mutta jonkunverran kuitenkin.
Pääasia, kuten Supra totesi, on että autot toimisivat. Autoharrastaminen on mukavampaa kun pääsee aika ajoin ajamaan!
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Moottoria ohjaa 325:stä peräisin oleva Bosch motronic, jossa on M50B28 moottoriin säädetty E85 softa (ei siis mikään kiinalastu). Autossa on E34 S38B36 suuttimet.
Ja tärkein kysymyshän on että mille suuttimille tuo Motronic on säädetty? Jos niille S38 suuttimille niin ei mitään mutta oireet kuvastaisi että jollekin pienemmille suuttimille.
Ja tärkein kysymyshän on että mille suuttimille tuo Motronic on säädetty? Jos niille S38 suuttimille niin ei mitään mutta oireet kuvastaisi että jollekin pienemmille suuttimille.
Karttojen säätäminen on suuttimiakin enemmän riippuvainen moottorin hengityksestä. Monta kertaa nokkia penkissä käännellessä on melkein koko polttoainekartta mennyt uusiksi. Sitä ei äkkinäinen usko miten pieni muutos nokka-akselien ajoituksessa muuttaa koko moottorin hengityksen niin ettei vanhat kartat toimi.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Karttojen säätäminen on suuttimiakin enemmän riippuvainen moottorin hengityksestä. Monta kertaa nokkia penkissä käännellessä on melkein koko polttoainekartta mennyt uusiksi. Sitä ei äkkinäinen usko miten pieni muutos nokka-akselien ajoituksessa muuttaa koko moottorin hengityksen niin ettei vanhat kartat toimi.
No jos on MAF-pohjainen ruisku niin kunhan maffi ja suuttimet on samat niin kone saa soppaa suurinpiirtein oikein ihan riippumatta mitä muuta koneelle tekee(boksi laskee seossuhteen sisään imetyn ilmamäärän mukaan). Alpha-N & map-pohjaiset viritelmät on sitten enemmän muista asioista riippuvaisia, joskushan Motronikkejakin tälläisiksi muutellaan.
Ei varmaan noin ajoitetuilla kireillä nokilla ollut tyhjäkäynti ihan vakioennakoilla/säädöillä.
Näiden tietojen perusteella en kyllä usko että saa vakioboksilla käymään tyhjää, vaikka mitä tekisi. Tai no, toki orkkisnokat vaihtamalla ja ajoittamalla ne vakiolukemiin.
Kireillä nokilla. 260 astetta?? No kuka mitäkin pitää kireänä. Itellä on about samoilla spekseillä nokat ja käy tyhjää vakio-ohjelmallakin nätisti vaikka vanos aikaisella, silloin imuvenat auki noin 6mm ykk:ssa......
Comment