325i e46 2001 käy rikkaalla 2 ja 4 pytyssä ja joskus röpöttää..
Mitkät voi olla syyt?
90%:ssa näissä oireissa vika on imuvuodossa, joten sen poissulkemisesta ainakin minä lähtisin(myös vikana halvin, tosin työläs jos vuotopaikka on hankalassa tai epätyypillisessä paikassa).
Jos imuvuotoja ei ole, niin varmasti puolat kannattaa tsekata seuraavaksi(vaihtaa paikkoja ja katsoa seuraako vika perässä).
90%:ssa näissä oireissa vika on imuvuodossa, joten sen poissulkemisesta ainakin minä lähtisin(myös vikana halvin, tosin työläs jos vuotopaikka on hankalassa tai epätyypillisessä paikassa).
Jos imuvuotoja ei ole, niin varmasti puolat kannattaa tsekata seuraavaksi(vaihtaa paikkoja ja katsoa seuraako vika perässä).
ok, entäs meneekö näistä kansi rikki miten herkästi?
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
-Millä, ja miten on todettu, että kaksi sylinteriä "käy rikkalla"?
-Nelikaasuanalyysin tulos
-lambda-integraattori (%) joutokäynnillä ja läpi closed-loop alueen
-pitkäaikainen sopeutuma-arvo (%) joutokäynnillä (additive) ja läpi closed-loop alueen (multiplicative)
-lambda-tunnistimien jännite / jännitevaihtelu joutokäynnillä, ja läpi closed-loop alueen
Parille edellä kirjoittaneelle: Olisi mielenkiintoista tukevat perustelut sille, miten nämä imuvuodot, puolaviat, tai VANOS-ongelmat aiheuttaisivat liian rikkaan seoksen.
Parille edellä kirjoittaneelle: Olisi mielenkiintoista tukevat perustelut sille, miten nämä imuvuodot, puolaviat, tai VANOS-ongelmat aiheuttaisivat liian rikkaan seoksen.
Vikakoodissa rikas seos syntyy kun lambda-anturit haistaa sytytyskatkoksesta yli jääneen palamattoman...
Vikakoodissa rikas seos syntyy kun lambda-anturit haistaa sytytyskatkoksesta yli jääneen palamattoman...
Tätä vastausta odottelinkin... Aivan puuta heinää. Mieti vielä hetki a) miten lambda-tunnistin toimii b) palotapahtuman aikaista kemiaa, niin ymmärrät itsekkin (ehkä). Palo- tai sytytyskatkoksen (kaksi eri asiaa, joita valvotaan aivan eritavalla) johdosta heikosti / osittain palanut jäännöshappipitoinen seos rekisteröidään nimenomaan laihana seoksena lambda-tunnistimen toimesta. Toki pakokaasumittauksessa täällainen vika on nähtävissä koholla olevista palamattomista hiilivedyistä.
EDIT: Kysy vaan rohkeasti, jos et (ilmeisesti) tunne esimerkiksi lambda-tunnistimen toimintaperiaatetta. Voin mielelläni kertoa vaikka yksitysviestillä.
Itselläni ei ole tapana puhua asioista, joista en todellisuudessa mitään ymmärrä. Siksi nolla viestiä esimerkiksi funktionaalisen sisustamisen, tai tupakoinnin lopettamisen ketjuun.
Tässä videossa kun luodaan keinotekoinen imuvuoto dme lähtee korjaamaan sitä 100% -> ylöspäin. Konehan pyrkii sillon käymään laihalla kun se vetää mittaamatonta ilmaa välistä.
Jossain on se raja millon syttyy vikavalo tauluun kun korjausraja ylitetään. Onko aloittajan postauksessa sama asia kyseessä, mitkä ne tarkat inpan vikakoodit on?
Livedataakin voisit kuvata ja laittaa vaikka youtubeen, juuri nämä lambdaintegratorit.
Minulla oli yhdessä e46 joskus näitä misfire vikakoodeja satunnaisissa sylintereissä. Ne todennäköisesti johtuivat imuvuodoista koska sen jälkeen kun ccv + muut alipaineputket on uusittu ei ole kertaakaan näitä koodeja ilmestynyt.
-Millä, ja miten on todettu, että kaksi sylinteriä "käy rikkalla"?
-Nelikaasuanalyysin tulos
-lambda-integraattori (%) joutokäynnillä ja läpi closed-loop alueen
-pitkäaikainen sopeutuma-arvo (%) joutokäynnillä (additive) ja läpi closed-loop alueen (multiplicative)
-lambda-tunnistimien jännite / jännitevaihtelu joutokäynnillä, ja läpi closed-loop alueen
Parille edellä kirjoittaneelle: Olisi mielenkiintoista tukevat perustelut sille, miten nämä imuvuodot, puolaviat, tai VANOS-ongelmat aiheuttaisivat liian rikkaan seoksen.
Olet toki ihan oikeassa, katsoin kristallipalloon että vikakoodi oli oikeasti säätöalueen ylitys johtuen imuvuodosta. Täytyy varmaan mennä itse inpan kanssa tutkimaan niin näkee oliko veikkaus oikea..
Comment