Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 alakerta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwjuke
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 201

    m10 alakerta

    elikkäs mitä eroo 1.6 ja 1.8 m10 alakerroilla, onko tilavuus kasvatettu porauksella vai iskulla?
    E36 325TDS M-SPORT ex:E36 316, E21 318, E34 525IX, E30 318IS, E39 525TDS, E34 535. +erillaisia kulkuvälineitä joita ei viitti mainita
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Porauksella. Molemmissa sama 71mm:n isku, mutta 1,6:n poraus 84mm ja 1,8:n poraus 89mm.

    Edit: Lisätään nyt tähän vielä, että 2-litraisen M10:n poraus on 89mm ja iskunpituus 80mm, kun seuraavaksi tätä joku tietenkin kysyy.

    Edit2: Oikein vanhat 1,8-koneet ovat 80mm-iskulla, mutta 84mm-porauksella. Näissä koneissa on sitten vauhtipyörä kiinni 6-pultilla, kun se uudemmissa on 8-pultilla.
    Myös oikein vanhoissa 2-liraisissa on vauhtipyörä 6-pultilla.
    Last edited by T3; 08-05-2005, 14:06.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Miikka
      Newbiemmer
      • May 2005
      • 12
      • Lohja

      #3
      Originally posted by T3
      Porauksella. Molemmissa sama 71mm:n isku, mutta 1,6:n poraus 84mm ja 1,8:n poraus 89mm.

      Edit: Lisätään nyt tähän vielä, että 2-litraisen M10:n poraus on 89mm ja iskunpituus 80mm, kun seuraavaksi tätä joku tietenkin kysyy.
      Et sattus tietää että mitä kaikkea tuohon 1.8 i m10 -84 L-jet koneeseen täytys vaihtaa jos meinaa laittaa 2.0 m10 alakerran, meinaan että kelpaako toi 1.8 kansi taikka joutuuko laittamaan 2.0 alakertaan 1.8 männät(korkeus), jottei ottas venttiileihin.
      Puristukset sit nousis johonkin taivaisiin vai?

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        Originally posted by Miikka
        Et sattus tietää että mitä kaikkea tuohon 1.8 i m10 -84 L-jet koneeseen täytys vaihtaa jos meinaa laittaa 2.0 m10 alakerran, meinaan että kelpaako toi 1.8 kansi taikka joutuuko laittamaan 2.0 alakertaan 1.8 männät(korkeus), jottei ottas venttiileihin.
        Puristukset sit nousis johonkin taivaisiin vai?
        Jos siitä 2-litraisen haluat, joudut vaihtamaan kampiakselin ja männät. Kierokanget ovat samat. Jos käytät 2-litraisen tasapäisiä mäntiä, niin voit käyttää mitä tahansa M10:n kantta. Mutta jos haluat käyttää 1,8i-kantta, niin männiksi kelpaa vain nuo tasapäiset tai 320i/520i-pattipäämännät.

        2-litraisen kampiakselin kanssa et voi käyttää 1,8:n mäntiä, ne ovat korkeammat ja kolahtavat kanteen.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Miikka
          Newbiemmer
          • May 2005
          • 12
          • Lohja

          #5
          KIITOS. Näytti olevan noita 2.0 alakertoja myynnissä foorumilla hyvä kasa. tarttis saada alavääntöä omaan lisää koska se on tomaatilla zf3 nopeuksinen. Vois tietenkin laittaa 5v lootan ja eikös joudu kardaanin vaihtamaan, mut tomaatti on ihan kiva.
          Tietenkin jos sinulta löytyis joku yksinkertainen konsti esim. nokan ajoitus tohon väännön kasvatukseen ni ois kiva

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎