Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 L-jet koneen korkea tyhjäkäynti???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #16
    kaasuläppä ok. Voiko huono venttiilinkopantiiviste aiheuttaa tollasta?
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #17
      Mulla oli sytkänohjauksen alipaineletku poikki ja aiheutti mm. korkeen tyhjäkäynnin.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • DohDoh
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 333
        • 60°23′10″N, 23°07′30″E

        #18
        Nostetaas tämä thread ylös kun ittellä vähän samaa ongelmaa.

        Onko jollain ollu samanlaista ongelmaa ja selvinnyt siitä jollain konstein?

        Ittelläni tossa m20b25 vm-89 johon juuri tehty isompi koneremppa ja kyseinen ongelma eli kiekat nousee sinne n.2000-2500. Lämpimällä ne laskee ja on siinä noin 800-1000 huitteilla. Kokeilin "uudella" lisäilmaluistimella ja kiekat nous sinne lähemmäs 4000 joten se ei ainakaan auttanut.

        Nyt on vähän sormi suussa kun ei tiiä mitä seuraavaks tekis?!

        Comment

        • Jani vierelä
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 31

          #19
          Originally posted by DohDoh View Post
          Nostetaas tämä thread ylös kun ittellä vähän samaa ongelmaa.

          Onko jollain ollu samanlaista ongelmaa ja selvinnyt siitä jollain konstein?

          Ittelläni tossa m20b25 vm-89 johon juuri tehty isompi koneremppa ja kyseinen ongelma eli kiekat nousee sinne n.2000-2500. Lämpimällä ne laskee ja on siinä noin 800-1000 huitteilla. Kokeilin "uudella" lisäilmaluistimella ja kiekat nous sinne lähemmäs 4000 joten se ei ainakaan auttanut.

          Nyt on vähän sormi suussa kun ei tiiä mitä seuraavaks tekis?!

          Mullaki teki eilen samanlailla muttta mulla oli vaan tuo venakopan kannesta tuleva huohotinletku mennyt imusarjan alla niin mutkalle että se nosti tyhjäkäyntiä ja keräsi niin paljon painetta koneeseen että loppuen lopuksi tuli öljyt pihalle. Ja sillon ei vaikuttanut mitään kun kone oli käynnissä ja otti ton öljykorkin irti mutta nyt kun vaihoin sen letkun niin meinaa sammua eikä ole enään tyhjäkäynti kuin 900-1000 kierroksessa kun se ennen oli noin 2500 kierroksessa
          Bmw E30

          Comment

          • osilpi
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 486
            • Espoo

            #20
            Oisko jollain kuvaa lisäilmaluistista?

            Irroitin molemmat mokkulat, mitä löysin. Toisen, virranjakajan takana olevan, läpi menee jäähdytinneste kahdesta lähdöstä ja toiset 2 lähtöä on alipaineelle, toinen suoraan imusarjaan ja toinen ennen kaasuläppää. Sähköjohtoja ei ole. Tätä ei voi avata, mutta vetelin sinne öljyvä sisälle yöksi. Tämä se vissiin on.

            Toinen mokkula oli siellä imusarjassa kiinni, sama, mistä säädetään tyhjäkäynti. Tässä ei kyllä sitten muita toimintoja taida ollakaan... Kolme alipaineletkua tulee tähän.

            Tyhjäkäynti on välillä siellä 2000rpm, toisinaan taas ihan ok alta 1000rpm.

            Mitenkäs lisäilmaluistin kunto todetaan?
            Last edited by osilpi; 29-12-2006, 00:03.
            E34 525i 12v 1990
            Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

            ex-BMW:t
            E28 520iA 1983
            E28 520iA 1985

            Comment

            • MarQu
              Moderator
              • Mar 2006
              • 5519
              • Vaasa

              #21
              juu eli itellä nyt tuossa cäbissä on hivenen korkea tyhjäkäynti 1100-1400rpm. ja konehan oli tuo m20b20 pitää kokeilla tänään jos ehtii sitä alipaine letkun puristamista.
              sigpic

              Comment

              • MasaTDS
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1606
                • Tampere

                #22
                tohon samaan,että kuinkas kauan kuuluu kylmänä käydä suuremmila kierroksilla,kun ekan minuutin aikana kans kierroksia 1500-2000,eikä meinaa laskea,sen 1min jälkeen kun polkasee kunnolla kaasua,niin putoo normaaliin n.900rpm.Katsastettu kuitenkin kk siten hyvillä päästöillä,tosin kone oli ajon jäljiltä lämmin.
                E24 635csi
                M-B W140
                Citroen c4 coupe
                H-D sportster chopper

                Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                www.mpanet.fi

                Comment

                • masi300
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 262
                  • Pori

                  #23
                  Täällä vähän saman tapaista ongelmaa. m20b20. Tyhjäkäynti on siinä 1500-1800, voisin melkeen sanoa että koneen lämmöstä riippumati. Tämäkin katsastettu kuukausi sitten, edellisen omistajan toimesta. Eli joku fiksumpi voi tähän nyt sitten heittää jotain tarkastus listaa...
                  - Muutamia riisejä
                  - Muutamia saksalaisia
                  - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
                  - Ex E30 320i -84

                  Comment

                  • ZoMbiE
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2583
                    • Lohja, Virkkala

                    #24
                    Tuolla aiemmin jo T3 sanoi, että koittaa sen lisäilmaluistin puristamalla letkua kasaan. Omassa talvikiesissä sama ongelma, ja luisti paskana.

                    Comment

                    • masi300
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 262
                      • Pori

                      #25
                      Onko se lisäilmaluisti siinä imusarjan alla se mistä lähtee ne neljä letkua/putkea? Puristelin jo vähän kaikkia letkuja mutta mikään ei tuntunut vaikuttavan tyhjäkäyntiin. siitä kaasuläppää vatsapuolelta lähtevät kaksi ohkaista kumiletkua puristaessa, toisen puristus vaikutti n.100 kierroksen putoamisen. Ne on vissiin niitä virran jakajan alipaineletkuja...
                      - Muutamia riisejä
                      - Muutamia saksalaisia
                      - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
                      - Ex E30 320i -84

                      Comment

                      • vexu524tdic
                        BTCF Member
                        • Jan 2004
                        • 776
                        • Gallia = Kinnula

                        #26
                        Virranjakajan letkut väärinpäin, kuten mulla oli ja sytty pielessä tai rikkinäinen jakaja. Ilmenee siten, kun laitat sytyn oikeasti kohdalleen niin ei ole vetoja ja kun aikaistat, niin vetää mutta, tyhjäkäynti nousee.
                        Onkos imusarjan ja lohkon välinen metalliputki ja sen o-rengas paikoillaan tiiviisti?
                        e70 X5 3.0sd -08
                        f30 320i xdrive -16
                        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                        e30 316 -88 2,2TIC M10
                        e21 323i -81 ruostekasa...

                        Comment

                        • masi300
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 262
                          • Pori

                          #27
                          Originally posted by vexu524tdic View Post
                          Virranjakajan letkut väärinpäin, kuten mulla oli ja sytty pielessä tai rikkinäinen jakaja. Ilmenee siten, kun laitat sytyn oikeasti kohdalleen niin ei ole vetoja ja kun aikaistat, niin vetää mutta, tyhjäkäynti nousee.
                          Onkos imusarjan ja lohkon välinen metalliputki ja sen o-rengas paikoillaan tiiviisti?
                          Selvä, täytyy kattella noita sitten. Tuntuu kyllä siltä että siinä ei olisi kaikkia vetoja tallella kun painaa kaasun pohjaan isommilla vaihteilla. Eli vääntö olisi vähän laiskaa, tai sitten kuvittelen vaan
                          - Muutamia riisejä
                          - Muutamia saksalaisia
                          - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
                          - Ex E30 320i -84

                          Comment

                          • ZoMbiE
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 2583
                            • Lohja, Virkkala

                            #28
                            Ei toi b20 koskaa isoilla vaihteilla pahemmin riuhdo...

                            Ja se letku jota pitää puristaa, menee siitä haitariputkesta sinne lisäilmaluistille. Ja pitää puristaa kokonaan kiinni.

                            Comment

                            • Suurmies
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2006
                              • 12
                              • Espoo

                              #29
                              Ihmetyttää...

                              Puristin lisäilmaluistille tulevan ilma letkun kokonaan kasaan, ja kone sammui. Pieni paine rupesi tuntumaan sormissa kun kone sammui, ja paine tuli luistilta päin. Kokeilin myös ottaa luistilta lähtevän letkun irti imusarjan päästä ja päästi sihauksen ja sammu. Kun letkua puristaa vähän kasaan niin tyhjäkäynti laskee 200-400 rpm. Onko niin että jos luisti toimii oikein niin vaikka letkua puristaa niin ei pitäisi tapahtua mitään? Paljon lämpöviisarin pitää näyttää, että tämä luisti sulkeutuu (jos joku tietää).

                              Tyhjäkäynti kylmänä on 1700-1900 ja lämpimänä 1100-1400. Tosin jos ajaa ruuhkassa kuumana päivänä, niin tyhjäkäynti saattaa pudota sinne 800-900. Myös kun kone lämmin ja lyö kytkimen pohjaan niin kierrokset käy nopeasti 500:ssa ja nousee yli tuhannen.

                              Että näin kävi täällä, kai sitä on ruvettava patentoimaan sähkö luistia tonne keulille...
                              Ex. E28 520i vm. 83 Tekniikka vm. 85.

                              Ainoat oikeat BMW:t on "shark-nose" keulalla . M20 ja M40 koneet olivat BMW erehdyksiä :(

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎