kaasuläppä ok. Voiko huono venttiilinkopantiiviste aiheuttaa tollasta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m20 L-jet koneen korkea tyhjäkäynti???
Collapse
X
-
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
-
Nostetaas tämä thread ylös kun ittellä vähän samaa ongelmaa.
Onko jollain ollu samanlaista ongelmaa ja selvinnyt siitä jollain konstein?
Ittelläni tossa m20b25 vm-89 johon juuri tehty isompi koneremppa ja kyseinen ongelma eli kiekat nousee sinne n.2000-2500. Lämpimällä ne laskee ja on siinä noin 800-1000 huitteilla. Kokeilin "uudella" lisäilmaluistimella ja kiekat nous sinne lähemmäs 4000 joten se ei ainakaan auttanut.
Nyt on vähän sormi suussa kun ei tiiä mitä seuraavaks tekis?!
Comment
-
-
Originally posted by DohDoh View PostNostetaas tämä thread ylös kun ittellä vähän samaa ongelmaa.
Onko jollain ollu samanlaista ongelmaa ja selvinnyt siitä jollain konstein?
Ittelläni tossa m20b25 vm-89 johon juuri tehty isompi koneremppa ja kyseinen ongelma eli kiekat nousee sinne n.2000-2500. Lämpimällä ne laskee ja on siinä noin 800-1000 huitteilla. Kokeilin "uudella" lisäilmaluistimella ja kiekat nous sinne lähemmäs 4000 joten se ei ainakaan auttanut.
Nyt on vähän sormi suussa kun ei tiiä mitä seuraavaks tekis?!
Mullaki teki eilen samanlailla muttta mulla oli vaan tuo venakopan kannesta tuleva huohotinletku mennyt imusarjan alla niin mutkalle että se nosti tyhjäkäyntiä ja keräsi niin paljon painetta koneeseen että loppuen lopuksi tuli öljyt pihalle. Ja sillon ei vaikuttanut mitään kun kone oli käynnissä ja otti ton öljykorkin irti mutta nyt kun vaihoin sen letkun niin meinaa sammua eikä ole enään tyhjäkäynti kuin 900-1000 kierroksessa kun se ennen oli noin 2500 kierroksessaBmw E30
Comment
-
-
Oisko jollain kuvaa lisäilmaluistista?
Irroitin molemmat mokkulat, mitä löysin. Toisen, virranjakajan takana olevan, läpi menee jäähdytinneste kahdesta lähdöstä ja toiset 2 lähtöä on alipaineelle, toinen suoraan imusarjaan ja toinen ennen kaasuläppää. Sähköjohtoja ei ole. Tätä ei voi avata, mutta vetelin sinne öljyvä sisälle yöksi. Tämä se vissiin on.
Toinen mokkula oli siellä imusarjassa kiinni, sama, mistä säädetään tyhjäkäynti. Tässä ei kyllä sitten muita toimintoja taida ollakaan... Kolme alipaineletkua tulee tähän.
Tyhjäkäynti on välillä siellä 2000rpm, toisinaan taas ihan ok alta 1000rpm.
Mitenkäs lisäilmaluistin kunto todetaan?Last edited by osilpi; 29-12-2006, 00:03.E34 525i 12v 1990
Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot
ex-BMW:t
E28 520iA 1983
E28 520iA 1985
Comment
-
-
tohon samaan,että kuinkas kauan kuuluu kylmänä käydä suuremmila kierroksilla,kun ekan minuutin aikana kans kierroksia 1500-2000,eikä meinaa laskea,sen 1min jälkeen kun polkasee kunnolla kaasua,niin putoo normaaliin n.900rpm.Katsastettu kuitenkin kk siten hyvillä päästöillä,tosin kone oli ajon jäljiltä lämmin.E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
-
Täällä vähän saman tapaista ongelmaa. m20b20. Tyhjäkäynti on siinä 1500-1800, voisin melkeen sanoa että koneen lämmöstä riippumati. Tämäkin katsastettu kuukausi sitten, edellisen omistajan toimesta. Eli joku fiksumpi voi tähän nyt sitten heittää jotain tarkastus listaa...- Muutamia riisejä
- Muutamia saksalaisia
- Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
- Ex E30 320i -84
Comment
-
-
Onko se lisäilmaluisti siinä imusarjan alla se mistä lähtee ne neljä letkua/putkea? Puristelin jo vähän kaikkia letkuja mutta mikään ei tuntunut vaikuttavan tyhjäkäyntiin. siitä kaasuläppää vatsapuolelta lähtevät kaksi ohkaista kumiletkua puristaessa, toisen puristus vaikutti n.100 kierroksen putoamisen. Ne on vissiin niitä virran jakajan alipaineletkuja...- Muutamia riisejä
- Muutamia saksalaisia
- Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
- Ex E30 320i -84
Comment
-
-
Virranjakajan letkut väärinpäin, kuten mulla oli ja sytty pielessä tai rikkinäinen jakaja. Ilmenee siten, kun laitat sytyn oikeasti kohdalleen niin ei ole vetoja ja kun aikaistat, niin vetää mutta, tyhjäkäynti nousee.
Onkos imusarjan ja lohkon välinen metalliputki ja sen o-rengas paikoillaan tiiviisti?e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Originally posted by vexu524tdic View PostVirranjakajan letkut väärinpäin, kuten mulla oli ja sytty pielessä tai rikkinäinen jakaja. Ilmenee siten, kun laitat sytyn oikeasti kohdalleen niin ei ole vetoja ja kun aikaistat, niin vetää mutta, tyhjäkäynti nousee.
Onkos imusarjan ja lohkon välinen metalliputki ja sen o-rengas paikoillaan tiiviisti?- Muutamia riisejä
- Muutamia saksalaisia
- Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
- Ex E30 320i -84
Comment
-
-
Ihmetyttää...
Puristin lisäilmaluistille tulevan ilma letkun kokonaan kasaan, ja kone sammui. Pieni paine rupesi tuntumaan sormissa kun kone sammui, ja paine tuli luistilta päin. Kokeilin myös ottaa luistilta lähtevän letkun irti imusarjan päästä ja päästi sihauksen ja sammu. Kun letkua puristaa vähän kasaan niin tyhjäkäynti laskee 200-400 rpm. Onko niin että jos luisti toimii oikein niin vaikka letkua puristaa niin ei pitäisi tapahtua mitään? Paljon lämpöviisarin pitää näyttää, että tämä luisti sulkeutuu (jos joku tietää).
Tyhjäkäynti kylmänä on 1700-1900 ja lämpimänä 1100-1400. Tosin jos ajaa ruuhkassa kuumana päivänä, niin tyhjäkäynti saattaa pudota sinne 800-900. Myös kun kone lämmin ja lyö kytkimen pohjaan niin kierrokset käy nopeasti 500:ssa ja nousee yli tuhannen.
Että näin kävi täällä, kai sitä on ruvettava patentoimaan sähkö luistia tonne keulille...Ex. E28 520i vm. 83 Tekniikka vm. 85.
Ainoat oikeat BMW:t on "shark-nose" keulalla . M20 ja M40 koneet olivat BMW erehdyksiä :(
Comment
-
Comment