Announcement

Collapse
No announcement yet.

X-drive ja dyno

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muuris
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

X-drive ja dyno

Onko porukalla kokemusta x-drive nelivedon penkittämisestä, eli miten se käyttäytyy kun ei ole yhtenäistä tietä akselien alla?
    E30 325iX '86
    Instagram
  • Bablo81
    Bimmer Rookie
    • Jun 2012
    • 168
    • Savonmua

Originally posted by muuris View Post
    Onko porukalla kokemusta x-drive nelivedon penkittämisestä, eli miten se käyttäytyy kun ei ole yhtenäistä tietä akselien alla?
    Neliveto penkissä oman e61 530xd käytin viime vkloppuna niin ei ogelmaa, omassa automaattilaatikko ei antanut kolmosella vedättää vaan tiputti pienemmälle ja ei saanu maksimia mitattua. Edestä hinauslenkistä kummallekin sivulle ja keskelle autoa edestä sidonta. Takaa vetokoukusta neljällä liinalla, hyvin pysyi paikallaan.
    Last edited by Bablo81; 16-09-2016, 20:51.
    f11 530xd m-sport -12

- ex e61 530xd m-sport, -06
    - ex e39 530d, -00
    - ex e30 320 touring

Comment

• hoikkas
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 1579
      • TURKU

Mulla sigun äksä teki dynossa merkillistä käppyrää...sai kyllä huiput mitattua, mutta se jakoi sitä jatkuvasti etu ja taka pyörille ja siksi se käppyrä oli niin epätasainen. Oisko vedetty neljästä kohtaa kiinni, auton alta ja veto alaspäin. Penkki on noin 50cm korotettuna tallin pinnasta.
      BMW i4M50

Comment

• yarski
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 311
        • Rauma

Niin tuossa omat kokemukset.
        Ongelma lienee se että eturullilla ei ole vastusta ja xdrive sekoaa siinä.
        Aidolla 4wd penkillä ei tuota ongelmaa ole.
        G26 i4 M50 supercharged
        ex: F36 440i xdrive msport
        ex: E91 335 lci xdrive msport

Comment

• hoikkas
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 1579
          • TURKU

Itse olin juurikin 4-vetoiselle tarkoitetussa dynossa, ettei tämä ihan niin simppeli homma ole. Eikä penkki ole ihan pilipalatallipuuhastelija kuitenkaan. Sporttiauto Kyrössä.
          BMW i4M50

Comment

• BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

Entä jos poistaa etu kardaanin ja irroittaa sähköjohdon mittauksen ajaksi ?
            Etukardaanin irroitus on 5min työ. Silloin voisi ajaa missä penkissä vain.

Comment

• yarski
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 311
              • Rauma

Originally posted by hoikkas View Post
              Itse olin juurikin 4-vetoiselle tarkoitetussa dynossa, ettei tämä ihan niin simppeli homma ole. Eikä penkki ole ihan pilipalatallipuuhastelija kuitenkaan. Sporttiauto Kyrössä.
              Joo, mulla onnistui penkitys kun on 4vetopenkki. Harinen Valkeakoskella oli paikka.
              Lokalahdella ei onnistunut ja ymmärtääkseni ongelma oli se että vapaarullat edessä...
              G26 i4 M50 supercharged
              ex: F36 440i xdrive msport
              ex: E91 335 lci xdrive msport

Comment

• Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

Originally posted by yarski View Post
                Joo, mulla onnistui penkitys kun on 4vetopenkki. Harinen Valkeakoskella oli paikka.
                Lokalahdella ei onnistunut ja ymmärtääkseni ongelma oli se että vapaarullat edessä...
                Harisella on mahdollisuus mekaaniseen kytkentään etu- ja takarullien välillä, joten sinne voi ajaa vaikka e46 tai e53 nelikon joissa se vanhempi jakolaatikko. Näin ainakin ennen...
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

Comment

• diffas
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 215
                  • Lahti

Muuriksella lähinnä mielessä että voiko ajaa nelivetopenkissä, missä ei ole lukkoja rullien välille. Jokaiselle rullalle on kyllä tarkka jarrukontrolli. Oikeat nelikothan ei moisista jutuista välittäisi. :P

Rikkihän ei varmasti mikään järjestelmä mene, mutta lähinnä just se että estääkö joku sähköhärveli sitten ajamista jopa haitaksi asti.
                  Kingdiesel Racing

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎