Kyllä 500hevosta saa kohtuu helposti ja jos sekään ei riitä niin tietääkseni m54 kolmelitrasen kampi, männät ja kanget käy suoraan vakiokamojen tilalle nii sittenpä saakin taas lisää ilman kovia ahtopaineita.
Siitä ei taidakaan olla tietoa että onko pinnotettu vai putkilla oleva kestävämpi kovassa käytössä? itsellä on nyt tasan 300tkm ajettu pinnotettu lohko tuossa jossa pytyt näyttää uusilta vielä, sitten vieressä lattialla odottaa "uusi" e36 peräisin oleva putkitettu lohko minkä ajomäärästä ei ole tietoa mutta vielä paikallaan olevissa ketjulaahaimissa ei mitää uraa ole eli se kielis vähän ettei oo mistään loppuunajetusta mutta kumminkin niin sylintereissä ei hoonijälkiä kunnolla näy enää ja jotain ihme värjäymiä putkissa.
Mulla on pukissa odottamassa mahdollista kasausta M54B30 alulohko, joka on Kansisetillä muutettu koville M12 pulteille. Kierrettä on pitkälti, yli 40mm. Dekkitasosta seevattu 6mm alas ettei "nosta" kiristäessä. Sinänsä rakenne on vähintäänkin tukeva, tarkoitettu kasattavaksi Athenan irtorengastiivisteen kanssa. Miettinyt vaan että onko tämä oikeasti toimivaksi todettu resepti vai ollaankohan tässä tekemässä pioneerityötä koneistamolle?
Jotenkin omaan makuun yliraju ja kovat pultit vielä, alumiinirakenteen yleisten ominaisuuksien ja orkkispulttien toiminnan huomioiden....
Tulevasta koneesta pitäis kuitenkin ottaa luisukäytössä sen 700-750hp luotettavasti. Mutta millään ei jaksais rautalohkoakaan laittaa
Kyllä se voi toimiakin, foorumilainen(nimim.jussika)muistaakseni laittoi e39 turboon jotku vähän kovemmat m12 pinnapultit, kuulemma kannenpulttien reiätkin piti avartaa että mahtuu, mutta ei oo ainakaan täällä valitellut että ois hajonnu. Juu ja 6mm syvällä ne jengat on tehtaalta lähtiessäkin.
Mulla on pukissa odottamassa mahdollista kasausta M54B30 alulohko, joka on Kansisetillä muutettu koville M12 pulteille. Kierrettä on pitkälti, yli 40mm. Dekkitasosta seevattu 6mm alas ettei "nosta" kiristäessä. Sinänsä rakenne on vähintäänkin tukeva, tarkoitettu kasattavaksi Athenan irtorengastiivisteen kanssa. Miettinyt vaan että onko tämä oikeasti toimivaksi todettu resepti vai ollaankohan tässä tekemässä pioneerityötä koneistamolle?
Jotenkin omaan makuun yliraju ja kovat pultit vielä, alumiinirakenteen yleisten ominaisuuksien ja orkkispulttien toiminnan huomioiden....
Tulevasta koneesta pitäis kuitenkin ottaa luisukäytössä sen 700-750hp luotettavasti. Mutta millään ei jaksais rautalohkoakaan laittaa
Joo, mulla tosiaan FTWL:n m12-pinnapultit m52b28 sinkku-vanoksessa Athenan tiivisteen kanssa. Kansi, kannentiiviste ja orggisprikat porattava 12,5mm. Ei ole ollut mitään ongelmia.
Mulla on pukissa odottamassa mahdollista kasausta M54B30 alulohko, joka on Kansisetillä muutettu koville M12 pulteille. Kierrettä on pitkälti, yli 40mm. Dekkitasosta seevattu 6mm alas ettei "nosta" kiristäessä. Sinänsä rakenne on vähintäänkin tukeva, tarkoitettu kasattavaksi Athenan irtorengastiivisteen kanssa. Miettinyt vaan että onko tämä oikeasti toimivaksi todettu resepti vai ollaankohan tässä tekemässä pioneerityötä koneistamolle?
Jotenkin omaan makuun yliraju ja kovat pultit vielä, alumiinirakenteen yleisten ominaisuuksien ja orkkispulttien toiminnan huomioiden....
Tulevasta koneesta pitäis kuitenkin ottaa luisukäytössä sen 700-750hp luotettavasti. Mutta millään ei jaksais rautalohkoakaan laittaa
Mitä maksoi tämä lohkon muutostyö?
Onko jo käyttökokemusta, pysyykö kansi paikallaan?
Oliko näihin joku kikkakolmonen kun irroitellaan 20 vuotta lohkossa olleita kansipultteja? Pitäisi ehjä moottori räjäyttää osiksi ilman ylimääräistä draamaa.
Oliko näihin joku kikkakolmonen kun irroitellaan 20 vuotta lohkossa olleita kansipultteja? Pitäisi ehjä moottori räjäyttää osiksi ilman ylimääräistä draamaa.
Ne kierteet on joko ehjiä tai ei ole. Ihan normaalisti vaan availee kannenpultit. Riippuu ihan miten sitä konetta on käytetty että onko kierteet sököt vai ei. Niissä kierteissä ei sinänsä ole mitään vikaa ja ne on tehtaalta ihan muovaamalla tehty joka vielä lisää niiden kovuutta melkoisesti ihan leikkaamalla tehtyihin kierteisiin nähden. Mutta jos joku edellinen omistaja ei ole huolehtinu jäähdytysjärjestelmän kunnosta ja sillä on ajettu kuivana tms. Niin se lohko on saattanu käydä paikallisesti niin kuumana että alumiini siitä kierteiden kohdalta on menettänyt ominaisuutensa ja kierteet korkannu.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Oliko näihin joku kikkakolmonen kun irroitellaan 20 vuotta lohkossa olleita kansipultteja? Pitäisi ehjä moottori räjäyttää osiksi ilman ylimääräistä draamaa.
Ohjeen mukaisessa järjestyksessä kun availee vaikka varttikierros kerrallaan taitanee olla ainut kikkakolmonen, eikä ne alumiinin kierteet avatessa ilmoittele että aikoo korkata vaan vasta uudelleen kirratessa, jos korkkaa niin ei auta muu kuin pitkät timesertit, kokoa suurempi pinnapultti tai osan vaihto. Itselläkin joskus yhdestä m52 pari kannenpulttia sutas tyhjää viimeistä varttikierrosta kiristäessä mutta timesertillä sai kuntoon sekä moottoripyörähommissakin kerran käynyt vastaavaa ja sekin on ihan tapauskohtaista kestääkö ne korjatut kierteet käytössä.
Semmoinen kierre mikä korkkaa jo tyyliin 20nm on todennäköistä että korjaus ei tule kestämään.
Comment