Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 Lohkon kestävyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TsTPioneeri
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 258
    • Muurame

    #16
    OK, täytyypä näin tehdä kun lähtee tuommosta rakentelee tässä lähitulevaisuudessa.

    Kiitoksia vastauksista nyt on hyvä lähteä jatkamaan suunnittelua.
    Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

    Bmw 525i E34 91'
    Bmw 540i E34 93'
    Bmw 335i E30 83'

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1675
      • vihti

      #17
      Kyllä 500hevosta saa kohtuu helposti ja jos sekään ei riitä niin tietääkseni m54 kolmelitrasen kampi, männät ja kanget käy suoraan vakiokamojen tilalle nii sittenpä saakin taas lisää ilman kovia ahtopaineita.

      Siitä ei taidakaan olla tietoa että onko pinnotettu vai putkilla oleva kestävämpi kovassa käytössä? itsellä on nyt tasan 300tkm ajettu pinnotettu lohko tuossa jossa pytyt näyttää uusilta vielä, sitten vieressä lattialla odottaa "uusi" e36 peräisin oleva putkitettu lohko minkä ajomäärästä ei ole tietoa mutta vielä paikallaan olevissa ketjulaahaimissa ei mitää uraa ole eli se kielis vähän ettei oo mistään loppuunajetusta mutta kumminkin niin sylintereissä ei hoonijälkiä kunnolla näy enää ja jotain ihme värjäymiä putkissa.
      E39 523i Turbo

      Comment

      • Axe27
        BTCF Member
        • Jul 2009
        • 143
        • Fin

        #18
        Ainakin speedfactorylta löytyy kovia pultteja M52 lohkolle jos joku tarvii sellaisia.
        Ovat pitkällä kierteellä nämä toisin kuin arp pultit.

        Comment

        • Tuuba
          Newbiemmer
          • Aug 2014
          • 5
          • Etelä-Pohjanmaa

          #19
          Lainataanpa vanhaa aihetta.

          Mulla on pukissa odottamassa mahdollista kasausta M54B30 alulohko, joka on Kansisetillä muutettu koville M12 pulteille. Kierrettä on pitkälti, yli 40mm. Dekkitasosta seevattu 6mm alas ettei "nosta" kiristäessä. Sinänsä rakenne on vähintäänkin tukeva, tarkoitettu kasattavaksi Athenan irtorengastiivisteen kanssa. Miettinyt vaan että onko tämä oikeasti toimivaksi todettu resepti vai ollaankohan tässä tekemässä pioneerityötä koneistamolle?

          Jotenkin omaan makuun yliraju ja kovat pultit vielä, alumiinirakenteen yleisten ominaisuuksien ja orkkispulttien toiminnan huomioiden....

          Tulevasta koneesta pitäis kuitenkin ottaa luisukäytössä sen 700-750hp luotettavasti. Mutta millään ei jaksais rautalohkoakaan laittaa
          E46 Coupe M52B30 Drifteri
          F31 335xD ’16

          Protoparts Motorsport -Youtube-

          Comment

          • naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1675
            • vihti

            #20
            Kyllä se voi toimiakin, foorumilainen(nimim.jussika)muistaakseni laittoi e39 turboon jotku vähän kovemmat m12 pinnapultit, kuulemma kannenpulttien reiätkin piti avartaa että mahtuu, mutta ei oo ainakaan täällä valitellut että ois hajonnu. Juu ja 6mm syvällä ne jengat on tehtaalta lähtiessäkin.
            E39 523i Turbo

            Comment

            • jussika
              Newbiemmer
              • Jul 2004
              • 27
              • Salahmi

              #21
              Originally posted by Tuuba View Post
              Lainataanpa vanhaa aihetta.

              Mulla on pukissa odottamassa mahdollista kasausta M54B30 alulohko, joka on Kansisetillä muutettu koville M12 pulteille. Kierrettä on pitkälti, yli 40mm. Dekkitasosta seevattu 6mm alas ettei "nosta" kiristäessä. Sinänsä rakenne on vähintäänkin tukeva, tarkoitettu kasattavaksi Athenan irtorengastiivisteen kanssa. Miettinyt vaan että onko tämä oikeasti toimivaksi todettu resepti vai ollaankohan tässä tekemässä pioneerityötä koneistamolle?

              Jotenkin omaan makuun yliraju ja kovat pultit vielä, alumiinirakenteen yleisten ominaisuuksien ja orkkispulttien toiminnan huomioiden....

              Tulevasta koneesta pitäis kuitenkin ottaa luisukäytössä sen 700-750hp luotettavasti. Mutta millään ei jaksais rautalohkoakaan laittaa
              Joo, mulla tosiaan FTWL:n m12-pinnapultit m52b28 sinkku-vanoksessa Athenan tiivisteen kanssa. Kansi, kannentiiviste ja orggisprikat porattava 12,5mm. Ei ole ollut mitään ongelmia.

              e39 528i hx40

              Comment

              • -Pete-
                Newbiemmer
                • Apr 2011
                • 10
                • Vihti

                #22
                Originally posted by Tuuba View Post
                Lainataanpa vanhaa aihetta.

                Mulla on pukissa odottamassa mahdollista kasausta M54B30 alulohko, joka on Kansisetillä muutettu koville M12 pulteille. Kierrettä on pitkälti, yli 40mm. Dekkitasosta seevattu 6mm alas ettei "nosta" kiristäessä. Sinänsä rakenne on vähintäänkin tukeva, tarkoitettu kasattavaksi Athenan irtorengastiivisteen kanssa. Miettinyt vaan että onko tämä oikeasti toimivaksi todettu resepti vai ollaankohan tässä tekemässä pioneerityötä koneistamolle?

                Jotenkin omaan makuun yliraju ja kovat pultit vielä, alumiinirakenteen yleisten ominaisuuksien ja orkkispulttien toiminnan huomioiden....

                Tulevasta koneesta pitäis kuitenkin ottaa luisukäytössä sen 700-750hp luotettavasti. Mutta millään ei jaksais rautalohkoakaan laittaa
                Mitä maksoi tämä lohkon muutostyö?
                Onko jo käyttökokemusta, pysyykö kansi paikallaan?

                Comment

                • Calypsocoupe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 2932
                  • Vihti

                  #23
                  Oliko näihin joku kikkakolmonen kun irroitellaan 20 vuotta lohkossa olleita kansipultteja? Pitäisi ehjä moottori räjäyttää osiksi ilman ylimääräistä draamaa.
                  - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11079
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by Calypsocoupe View Post
                    Oliko näihin joku kikkakolmonen kun irroitellaan 20 vuotta lohkossa olleita kansipultteja? Pitäisi ehjä moottori räjäyttää osiksi ilman ylimääräistä draamaa.
                    Ne kierteet on joko ehjiä tai ei ole. Ihan normaalisti vaan availee kannenpultit. Riippuu ihan miten sitä konetta on käytetty että onko kierteet sököt vai ei. Niissä kierteissä ei sinänsä ole mitään vikaa ja ne on tehtaalta ihan muovaamalla tehty joka vielä lisää niiden kovuutta melkoisesti ihan leikkaamalla tehtyihin kierteisiin nähden. Mutta jos joku edellinen omistaja ei ole huolehtinu jäähdytysjärjestelmän kunnosta ja sillä on ajettu kuivana tms. Niin se lohko on saattanu käydä paikallisesti niin kuumana että alumiini siitä kierteiden kohdalta on menettänyt ominaisuutensa ja kierteet korkannu.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1675
                      • vihti

                      #25
                      Originally posted by Calypsocoupe View Post
                      Oliko näihin joku kikkakolmonen kun irroitellaan 20 vuotta lohkossa olleita kansipultteja? Pitäisi ehjä moottori räjäyttää osiksi ilman ylimääräistä draamaa.
                      Ohjeen mukaisessa järjestyksessä kun availee vaikka varttikierros kerrallaan taitanee olla ainut kikkakolmonen, eikä ne alumiinin kierteet avatessa ilmoittele että aikoo korkata vaan vasta uudelleen kirratessa, jos korkkaa niin ei auta muu kuin pitkät timesertit, kokoa suurempi pinnapultti tai osan vaihto. Itselläkin joskus yhdestä m52 pari kannenpulttia sutas tyhjää viimeistä varttikierrosta kiristäessä mutta timesertillä sai kuntoon sekä moottoripyörähommissakin kerran käynyt vastaavaa ja sekin on ihan tapauskohtaista kestääkö ne korjatut kierteet käytössä.

                      Semmoinen kierre mikä korkkaa jo tyyliin 20nm on todennäköistä että korjaus ei tule kestämään.
                      Last edited by naikou; 31-03-2021, 19:53.
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎