Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten tapahtuu kytkimen ilmaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrek
    Newbiemmer
    • Feb 2005
    • 23

    Miten tapahtuu kytkimen ilmaus?

    Moi!

    Tuli vaihdettua kytkimen pääsylinteri. Ilmausta yritin tehdä jarrujen ilmauslaitteella, jossa on takaiskuventtiili. Eli nestettä kytkinsäiliöön, ilmauslaite kiinni, ilmausruuvi auki ja sitten pumppaamaan kytkinpoljinta.

    Ilmaus onnistui puolittain, mutta siitä ei tullut aivan samanlainen kuin se oli aikaisemminkin. Luulen, että kaikki ilma ei kuitenkaan tullut pois.

    Miten ilmaus tulisi suorittaa, onnistuuko kotikonstein vai pitääkö olla joku paineilmauslaite?
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    Itse ainakin ilmasin E30 sillä tavalla et pumppasin kytkintä kuin pienisika...
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • juhape
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 321
      • Pieksämäki

      #3
      Tämä toimii ainakin Mersussa.
      Eli vedät letkun toisesta etujarrusatulan ilmausnipasta sinne kytkinsylinterin ilmausnippaan. Sitten molemmat auki ja painelet jarrua niin kauan että säiliöön tulee pelkkää nestettä !!!
      -BMW 530d Touring -14 LCI
      -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
      -Zetor 6245-89
      -David Brown 996 -76
      -MF 35 -58
      -Tunturi Super Sport -85
      -Tunturi Super Sport -77

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4338
        • Turku

        #4
        Onnistuu myös isolla injektioruiskulla. Eli ruisku täyteen uutta nestettä, kumiletku päähän ja toinen pää kytkimen ilmausnippaan. Sitten nippa auki ja syöttää nestettä sisään. Ja ennenkuin irroitat letkun, nippa tietysti kiinni.

        Comment

        • Bmw_e30
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1260
          • joutseno

          #5
          mie oon aina ilmannu samalla tavalla ku jarrutki
          paine, pohja, kiinni menetelmällä
          ex 325i -85 325i
          325i soupe -92 325i

          Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

          Comment

          • XXX
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 54

            #6
            Mikä perrrkl siinä on tuo kytkin ei halua ilmaantua? Autohan oli 535 E34. Apua tarvitaan!

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #7
              Kannattaa koittaa tätäkin:
              Ota pääsylinteri irti ja nosta se niin ylös kuin saat. Hyvä jos saat yli säiliön korkeuden. Pistä joku panta siihen ettei työsylinteri tule ulos.b Ja ilmaa normaalisti pumpaamalla.
              Kerran ilmasin näin m10 koneen kytkimen.

              Idean sain kun olin joskus moto liikkeessä työharjottelussa ja ne käytti tommosta tyyliä jarrujen ilmaamiseen. Siis jos ei normaalisti meinaa ilmaantua.
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4338
                • Turku

                #8
                Originally posted by Wittu_joo
                Kannattaa koittaa tätäkin:
                Ota pääsylinteri irti ja nosta se niin ylös kuin saat. Hyvä jos saat yli säiliön korkeuden. Pistä joku panta siihen ettei työsylinteri tule ulos.
                Tarkoititko kenties, että ota työsylinteri irti (laatikon kyljessä)...ja männän varren päähän joku panta estämään ulos ponnahtamisen?

                Comment

                • wj
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 3253
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by jani73
                  Tarkoititko kenties, että ota työsylinteri irti (laatikon kyljessä)...ja männän varren päähän joku panta estämään ulos ponnahtamisen?
                  Kyllä
                  - 2006 Mustang cabriolet
                  - Sleekcraft Enforcer 28'

                  Comment

                  • larmatin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 1118
                    • Perttula

                    #10
                    Originally posted by juhape
                    Tämä toimii ainakin Mersussa.
                    Eli vedät letkun toisesta etujarrusatulan ilmausnipasta sinne kytkinsylinterin ilmausnippaan. Sitten molemmat auki ja painelet jarrua niin kauan että säiliöön tulee pelkkää nestettä !!!
                    tää keino on hyväksi havaittu ja tehokas.

                    Comment

                    • ropo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 648

                      #11
                      Originally posted by larmatin
                      tää keino on hyväksi havaittu ja tehokas.
                      Eli painellaanko niin kauan, että säiliöön ei tule enää ilma kuplia siitä letkusta joka menee säiliöltä kytkimen PÄÄsylinterille.
                      Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                      Comment

                      • spoonman
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2004
                        • 57
                        • Vantaa

                        #12
                        Mullakin tuntu ettei ilmaus auttanut. Kytkin vaan pysyi tiukasti kiinni...starttasin sit autoa pakki päällä kytkin pohjassa...tonkan loikan jälkeen auto jäi käymään ja kytkin toimi moitteettomasti...

                        ...auto oli seissyt useamman kuukauden kasaamisen jälkeen...
                        Tone is everything

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          Herrajumala! Otat tippakannun, puhdistat sen, laitat täyteen sen jarrunestettä. Etsit tippakannun päähän käypäsen letkun ja laitat sen ilmaus ruuviin, avaat ilmausruuvin ja pumppaat nestettä niin pitkään että säiliössä nesteen pinta nousee.

                          Comment

                          • sukram
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2005
                            • 97

                            #14
                            Originally posted by anspa87 View Post
                            Herrajumala! Otat tippakannun, puhdistat sen, laitat täyteen sen jarrunestettä. Etsit tippakannun päähän käypäsen letkun ja laitat sen ilmaus ruuviin, avaat ilmausruuvin ja pumppaat nestettä niin pitkään että säiliössä nesteen pinta nousee.
                            Tuossa ei siis ole väliä onko kytkin ylhäällä tai pohjassa? ei pulpahda mikään paikaltaan jos paineella laittaa menemään... yritin tuossa perus tekniikkaa eli kytkin pohjaan nippa auki... mutta mitään ei tullut vaikka ainakin 4 kierrosta aukasin?? :think Mitä se meinaa? kytkin kyllä toimii mutta olisin kokeillu vielä ilmoja pois ku auto pyrkii eteenpäin 1/pakkia laitettaes...
                            Kaikki kuntoon?? Pura, putsaa, voitele, kokoa.:think
                            -Fiat 128-Ford Taunus 2,0-Pontiac Firebird SE 5,0-BMW 740-Volvo 960-Nissan sunny 1,6 BMW 525 e34 Audi 100 2,6 V6 Ford Mondeo MK3 2,5 V6

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Harvemmin kyllä onnistuu pumppaamalla kytkimen ilmaus täydellisesti. Kun toisessa päässä ei ole mitään stoppaamassa liikettä kuten jarruissa levy.
                              Eli helpoin ja varmin tapa on käyttää alipaineella toimivaa ilmauslaitetta
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎