Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten tapahtuu kytkimen ilmaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TeemuT
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 329
    • Muhos

    #16
    käytin itse laiskan miehen konstia...jätin auton talliin yöksi ja aamulla kytkin oli kunnossa. Ilmeisesti ilmat tulee pois luontojaan ylöspäin ja säästyy vaiva. Kiireisille korjaajille ei tästä ole kuitenkaan apua :-)
    Toimii E36 ja E21 malleissa ainakin ,niistä on omaa kokemusta konstista.
    -TT-
    F30 320d

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #17
      Originally posted by TeemuT View Post
      käytin itse laiskan miehen konstia...jätin auton talliin yöksi ja aamulla kytkin oli kunnossa.

      Tuo ku toimisi muihinkin vikoihin :think
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • jazma
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1115
        • Oulu

        #18
        Omasta kokemuksesta voin myös suositella tuota ilmausta siten, että lähtee kahville ja eikä pane säiliön korkkia paikoilleen. Pannukahvit kun keittää, niin aika tekee työn työmiehen puolesta.
        e30 318i

        Comment

        • Laksu89
          Bimmer Rookie
          • Sep 2008
          • 86
          • yka/tampere

          #19
          Originally posted by juhape View Post
          Tämä toimii ainakin Mersussa.
          Eli vedät letkun toisesta etujarrusatulan ilmausnipasta sinne kytkinsylinterin ilmausnippaan. Sitten molemmat auki ja painelet jarrua niin kauan että säiliöön tulee pelkkää nestettä !!!
          tämä on myös toimiva kikka bemareissa kokeiltu on!

          Comment

          • tskooo
            Bimmer Rookie
            • Nov 2009
            • 36
            • espoo/karkkila

            #20
            itse olen saanut ilmattua samalla tavalla ku jarrut ja hyvä on aina tullu

            Comment

            • Zeik88
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 300
              • Suonenjoki

              #21
              Ja jotkut motonetin pääsylinterit ainakin e30 poikkeaa alkuperäisestä ja jää jotenkin alkuun tyhjää vaikka on hyvin ilmattu ja pääsylinterin ja polkimen välinen pultti kohillaan.
              chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
              ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

              Comment

              • spectre
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 78
                • Ylivieska

                #22
                Originally posted by sukram View Post
                Tuossa ei siis ole väliä onko kytkin ylhäällä tai pohjassa? ei pulpahda mikään paikaltaan jos paineella laittaa menemään... yritin tuossa perus tekniikkaa eli kytkin pohjaan nippa auki... mutta mitään ei tullut vaikka ainakin 4 kierrosta aukasin?? :think Mitä se meinaa? kytkin kyllä toimii mutta olisin kokeillu vielä ilmoja pois ku auto pyrkii eteenpäin 1/pakkia laitettaes...
                Mulla on kans samantapainen ongelma, eli ei tuu ilmausruuvin läpi mitään nestettä vaikka ottaa koko ilmaruuvin pois! Vaihteet rusahtaa, varsinkin 2vaihde pahasti. Kytkin ottaa todella alhaalta.

                Comment

                • ongelmalapsi
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1063
                  • Hämeenlinna

                  #23
                  Helpoimmalla pääsee kun antaa polkimen olla ylhäällä, laittaa tippakannuun jarrunestettä, siitä letku ilmausruuviin ja muutama painallus.

                  Näin ite teen aina ja aikaa menee minuutti.
                  -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                  -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                  -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                  -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                  -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                  Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                  GMC Topkick C6500 rollback -95
                  Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                  E46 330xiA -02
                  Chrysler neon -99

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    #24
                    NONII. taas piti mennä kokeilemaan ja olemaan ihmeissään..
                    Yksin yritin ilmata kytkintä. otin sen CDV:n veke, nesteitä ei tullu yhtään. tökkäsin kiinni ja ilmaus nippaan takaiskuventtiilinen letku. kahtoin et kun parit kerrat kytkintä painelin niin hyvin tuli nestettä ja ilmakuplat veke. noh sit tuli ongelma. lisäsin kyllä nesteettä eikä nesteet tippunu lähellekä puoliväliä. kytkimestä tuli täysin tunnoton. en uskaltanu kokeilla ottaako se mitenkään päin kun auto oli nostettuna ylös ja vaihe veke.
                    Kytkin on siis täysin rimpula nyt. Mitä menin tekemään väärin..

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #25
                      e46 oli vähän sitkeä ilmaantumaan ku heitin CDVn mäkeen. Täyttöpullo tasaussäiliön päälle pulputtamaan (vai oliko mulla paineella työntävä vehje , ei muista , anyway) ja imurilla ilmaruuvista tavaraa ulos. Ei ilmautunut ennenkuin tein niin että imee samaan aikaan ja jumppaa kytkinpoljinta ylös alas.

                      (sama vanha huom., edellä kuvatuilla välineillä toimiessa pitää penarissa sihti ehdottomasti poistaa säiliön suulta ensin. )
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #26
                        Originally posted by ongelmalapsi View Post
                        Helpoimmalla pääsee kun antaa polkimen olla ylhäällä, laittaa tippakannuun jarrunestettä, siitä letku ilmausruuviin ja muutama painallus.

                        Näin ite teen aina ja aikaa menee minuutti.
                        Toimii, eikä tarvii tosiaan montaa minuuttia taistella. Oon käyttänyt myös isoa injektioruiskua.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Mokoma
                          BTCF Member
                          • Jun 2009
                          • 767
                          • 013 - Koskenkorva

                          #27
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          e46 oli vähän sitkeä ilmaantumaan ku heitin CDVn mäkeen. Täyttöpullo tasaussäiliön päälle pulputtamaan (vai oliko mulla paineella työntävä vehje , ei muista , anyway) ja imurilla ilmaruuvista tavaraa ulos. Ei ilmautunut ennenkuin tein niin että imee samaan aikaan ja jumppaa kytkinpoljinta ylös alas.

                          (sama vanha huom., edellä kuvatuilla välineillä toimiessa pitää penarissa sihti ehdottomasti poistaa säiliön suulta ensin. )
                          Originally posted by JJT View Post
                          Toimii, eikä tarvii tosiaan montaa minuuttia taistella. Oon käyttänyt myös isoa injektioruiskua.
                          Itse oon käyttäny tuota postauksen #3 konstia. Aina on toiminut ja äärettömän nopea konsti.
                          BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                          Originally posted by kaol
                          Ongelma: Kolmekutonen.

                          Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #28
                            Originally posted by appelsiinipuutikku View Post
                            Itse oon käyttäny tuota postauksen #3 konstia. Aina on toiminut ja äärettömän nopea konsti.
                            Luin nyt vasta eka kerran tuon . Helvetin fiksu keksintö. Poislukien että kytkinneste ei vaihdu uuteen tuossa samalla mut liekö tuolla niin merkitystä..
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              #29
                              Phew, ainaki ajokuntoo tuli auto. vasemmasta etujarrusta tuon takaiskuventtiililetkun letkun vetäsin siihe, otin pois sen typerän venttiilin. ja jarrua poljin, pari kertaa luiskahti letku irti ja piti tosiaa irrottaa se orjasylinteri että letku yltti. Jarrua polkemalla tarpeeks, ja kiinni ja koeajo.. siis voi hyvä sylvi miksei tota CDV:ä kukaan ole aikasemmin tosta autosta poistanu .
                              jarrut vielä pelas ja kytkinkin. Tiedä tuliko kaikki mömmöt veke. pitää kai kokeilla sitä konstia vielä kun joskus on aikaa että kansi veke yöks ja aamulla ois ok?

                              Comment

                              • Vinki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 1048
                                • Seinäjoki

                                #30
                                Originally posted by juhape View Post
                                Tämä toimii ainakin Mersussa.
                                Eli vedät letkun toisesta etujarrusatulan ilmausnipasta sinne kytkinsylinterin ilmausnippaan. Sitten molemmat auki ja painelet jarrua niin kauan että säiliöön tulee pelkkää nestettä !!!
                                Tämä oli todellä kätevä niksi! Kytkin ilmattu parissa minuutissa!
                                F31 320i

                                e36 325tic

                                e30 330tic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎