Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten tapahtuu kytkimen ilmaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wille87
    Bimmer Rookie
    • Jun 2012
    • 60
    • Savo

    #31
    päivän koittanu ilmailla e46:sen kytkintä kaikilla konsteilla. mikä mahtaa olla vikana kun ei tule nestettä ulos ollenkaan.

    Comment

    • qepa
      Newbiemmer
      • Feb 2016
      • 3
      • Pirkanmaa

      #32
      sama vika et ei kytkin vaan ota toimiakseen.(E39 520d)

      Täs jo pari päivää koittanu baijerilaista saaha toimiin. Vaihettiin uus kytkimen pääsylkkä ja uus kykimen työsylkkä mikä on vaihelaatikon kupeessa. On ilmattu tään foorumin neuvojen mukaan ja kytkimelle tulee hyvä tuntuma mutta ongelma on se että ku auton lyö käyntiin niin tuntuma katoo ja kytkinpoljin menee taas veltoksi. Nestettä on menny jo yks litra putkiston läpi mutta ei vaan kytkin rupee irrottaan niinku pitää... painelaakeri ei pidä mitään outoo ääntä ja autol pystyy ajaa välikaasulla vaihteet vaihtaen... kertokaas viisaat ja kokeneemmat et missä mie teen väärin ja persiilleen asiat:think:think:think

      Edit:: autoon tuli siis vika kesken ajon kun vaihto vaihetta. Paino kytkmen pohjaan normaalisti ja kolmonen lähti hienosti päältä mut sen jälkee mikään vaihe ei menny päälle ja kytkin poljin oli veltto tunnoton.. ...
      Last edited by qepa; 31-05-2016, 11:50.
      BMW E39 520D

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        #33
        Originally posted by qepa View Post
        Täs jo pari päivää koittanu baijerilaista saaha toimiin. Vaihettiin uus kytkimen pääsylkkä ja uus kykimen työsylkkä mikä on vaihelaatikon kupeessa. On ilmattu tään foorumin neuvojen mukaan ja kytkimelle tulee hyvä tuntuma mutta ongelma on se että ku auton lyö käyntiin niin tuntuma katoo ja kytkinpoljin menee taas veltoksi. Nestettä on menny jo yks litra putkiston läpi mutta ei vaan kytkin rupee irrottaan niinku pitää... painelaakeri ei pidä mitään outoo ääntä ja autol pystyy ajaa välikaasulla vaihteet vaihtaen... kertokaas viisaat ja kokeneemmat et missä mie teen väärin ja persiilleen asiat:think:think:think

        Edit:: autoon tuli siis vika kesken ajon kun vaihto vaihetta. Paino kytkmen pohjaan normaalisti ja kolmonen lähti hienosti päältä mut sen jälkee mikään vaihe ei menny päälle ja kytkin poljin oli veltto tunnoton.. ...
        Paineasetelmassa jokin työntää painelaakerin kauemmaksi koneen pyöriessä. Jos on kalvojousi-asetelma niin yksi jousipelti karannut ja työntää työsylinterin kauaksi. Pilipalikorjaus on esimerkiksi mekaaninen stoppari estämään työsylinterin palaaminen sisäänpäin, korjauksena huono mutta sillä voi varmistaa helpohkosti mahdollisen ongelman.

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          #34
          Saapiko kotikonstein tai muulla keinoin nestekytkintä ottamaan kiinni alempaa?
          Kytkin ei ravista tai luista, muistaakseni se kuristin otettu työsylinteriin menevästä putkesta pois, tarkistan ja otan sen pois jos vielä paikoillaan kun vaihdan uudet jarru- ja kytkinnesteet.

          Tiiän että ilmeisti johtuu kuluneesta levystä, että ottaa ylempää kiinni. Mutta jos tuota saisi ottamaan kiinni alempaa niin ois mukavampi kun liikerata lyhempi siihen että rupee tarraamaan kiinni.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎