Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60B30 valmistajan mitat puristussuhteen määritykseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pepemon
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 244
    • Rauma

    M60B30 valmistajan mitat puristussuhteen määritykseen

    Olisiko missään 100% faktaa esim. kansien palotiloista, mäntien lakien etäisyyksistä kansitasosta, niiden mahdollisesti syrjäyttävä tilavuus, ym.

    Ilman noitakin ehkä pärjäisi kun pitää vain tilavuutta pienentää vähintään 0,45 prosenttiyksikköä, mutta olisi hyvä saada kunnolla faktaa pöytään kokonaisuudesta.

    Miksi?

    Koska teen tekniikkaswappia pienempään toisen merkkiseen koriin ja tällä hetkellä tilavuus kasvanut mallisarjan suurimpaan vertailumoottoriiin nähden 25,44%, eli hiukan pitää saada pojalle dieettiä.
  • Neppo
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 721
    • Laihia

    #2
    Eikös iskutilavuus ole vain porauksen ja iskun yhtälö? Miten puristukset siihen liittyy? Vai onko jokin uus Tarfin säädös tullut siihenkin?

    Vai enkö nyt vain ymmärrä asiaa.

    Edit: Ja jos nussitaan pilkkua, niin eikös Trafin ohjeissa ole 25%, ei 25.0%...Siinä mielessä 25.44% ei vielä itsessään ole paha luku. Tosin sekin on tulkinta.
    Last edited by Neppo; 20-02-2017, 09:52.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11098
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Neppo View Post

      Edit: Ja jos nussitaan pilkkua, niin eikös Trafin ohjeissa ole 25%, ei 25.0%...Siinä mielessä 25.44% ei vielä itsessään ole paha luku. Tosin sekin on tulkinta.
      Juu en minäkään ymmärrä miten nuo puristustilavuudet vaikuttaa iskutilavuuteen. Mutta tosiaan 25,44% pyöristyy 25 prosenttiin jos ruvetaan pilkkua nussimaan

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • pepemon
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 244
        • Rauma

        #4
        Originally posted by Pazi88 View Post
        Juu en minäkään ymmärrä miten nuo puristustilavuudet vaikuttaa iskutilavuuteen. Mutta tosiaan 25,44% pyöristyy 25 prosenttiin jos ruvetaan pilkkua nussimaan
        Trafi ei pyöristele, 0,01% ylityskin on jo liikaa.
        Eivät tunnu hyväksyvän ilman noita muitakin tietoja, vaikka esim. pelkkä 1,1mm kansien/lohkon madallus omien laskelmien mukaan pitäisi riittää saavuttamaan tavoite 2986cc.
        Last edited by pepemon; 20-02-2017, 11:15.

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          #5
          Miten meinasit iskua lyhentää? Hiomalla kampuran kauloja? :think

          Edit.
          Jos kauloja hiottaa niin, että isku lyhenee 1,1mm:ä. Niin eikös se käy kun kannesta ja lohkosta sivasee saman verran pois?
          Kannesta jos ottaa enemmän niin puristukset noussee verrattuna lähtötilanteeseen.
          Last edited by bemmeri; 20-02-2017, 10:52.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • pepemon
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 244
            • Rauma

            #6
            Originally posted by bemmeri View Post
            Miten meinasit iskua lyhentää? Hiomalla kampuran kauloja? :think

            Edit.
            Jos kauloja hiottaa niin, että isku lyhenee 1,1mm:ä. Niin eikös se käy kun kannesta ja lohkosta sivasee saman verran pois?
            Kannesta jos ottaa enemmän niin puristukset noussee verrattuna lähtötilanteeseen.
            Kirjoitin hieman epäselvästi; tarkoitus juurikin teoriassa sivaltaa 1,1mm pois kannesta/lohkosta. Puristussuhteen muuttuminen ei ole itselle oleellinen tässä kohtaa kun koko hommaa ei toki tehdä oikeasti, vain paperilla.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11098
              • Oulu

              #7
              Originally posted by pepemon View Post
              Kirjoitin hieman epäselvästi; tarkoitus juurikin teoriassa sivaltaa 1,1mm pois kannesta/lohkosta. Puristussuhteen muuttuminen ei ole itselle oleellinen tässä kohtaa kun koko hommaa ei toki tehdä oikeasti, vain paperilla.
              Mutta ei kannen/lohkon höylääminen vaikuta iskutilavuuteen. Pelkästään puristussuhteeseen.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                #8
                Originally posted by pepemon View Post
                Kirjoitin hieman epäselvästi; tarkoitus juurikin teoriassa sivaltaa 1,1mm pois kannesta/lohkosta. Puristussuhteen muuttuminen ei ole itselle oleellinen tässä kohtaa kun koko hommaa ei toki tehdä oikeasti, vain paperilla.


                Mutta eihän se kannesta/lohkosta höyläys pienennä iskutilavuutta. Sillä nousee vaan puristukset.


                Jos iskutilavuutta haluaa pienentä tai suurentaa, niin kangen kauloja on hiottava pienemmäksi. Sen mukaan kumpaan suuntaan keskilinjaa siirtää, pienenee tai suurenee iskutilavuus. Toki rajat tulee vastaan aika äkkiä, mutta tuollainen reilun millin muutos iskulle olisi kyllä tehtävissä. :think

                Edit.
                Sehän on vielä parempi jos oikeasti ei tarvitse näitä tehdä. 1,5mm pienennys kammen kauloille ja perusympyrän keskipisteen siirto sisemmäksi niin jää selvästi alle maksimirajan. Katot vaat että löytyy sopivat laakerit, joita voi sanoa käyttäneensä kaverille. Sitten se b40 mosa pellin alle...
                Last edited by bemmeri; 20-02-2017, 11:30.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • _jazze_
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 356
                  • Lohja

                  #9
                  Tuosta omasta ex golfista putkitettiin lohko ja hiottiin kampiakselia, jotta saatiin iskutilavuus laskettua lailliselle tasolle.

                  Kannen ja lohkon koneistus ei vaikuta iskutilavuuteen mitenkään.

                  Edit. nopeeta porukkaa
                  sigpic
                  BMW e36 320i cabriolet
                  BMW e36 325i sedan
                  BMW e23 728iA

                  VW Golf Variant 1.9tdi 4Motion
                  ex.Seat Leon 1.9tdi TS150, BMW e36 325ti, BMW e46 320dA, BMW e34 525i, BMW e46 320d touring, VW Golf mk II vr6t 4Motion, BMW e36 325i 4D, Opel Rekord -64, BMW e30 320i 4d 2,5

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3453
                    • Janakkala

                    #10
                    Ei kai kukaan rupea mittaamaan iskua ja porausta ? Heittääkö se millin vai pari?
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16437
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by Spetke View Post
                      Ei kai kukaan rupea mittaamaan iskua ja porausta ? Heittääkö se millin vai pari?
                      En löisi vetoa koska suomi ja trafi...

                      Ja tosiaan aloittajan kannattaisi nyt miettiä mitä on tekemässä.

                      Comment

                      • pepemon
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 244
                        • Rauma

                        #12
                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Sehän on vielä parempi jos oikeasti ei tarvitse näitä tehdä. 1,5mm pienennys kammen kauloille ja perusympyrän keskipisteen siirto sisemmäksi niin jää selvästi alle maksimirajan. Katot vaat että löytyy sopivat laakerit, joita voi sanoa käyttäneensä kaverille. Sitten se b40 mosa pellin alle...
                        Itseasiassa pellin alla on jo M62B44 mutta ihan siihen ei pysty taipumaan millään taikatempuilla.
                        Paitsi tietty poikkeusluvalla mutta moista tuskin heltyy.

                        Comment

                        • pazq
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 3166
                          • 47200

                          #13
                          Ai että 11cm3 on liian iso moottori? kylläpä ollaan pilkkua viilaamassa tarkkaan

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎