Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä VANOS koneisista bemuista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne635
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 774

    Kysymyksiä VANOS koneisista bemuista

    Itellä on vanokseton 320 bemu, mut seuraavassa bemarissa mikä mulle tulee ni on luultavasti jo vanos. Kestääkö nuo vanos moottoriset koneet miten paljo ajaa? Millon se vanos rupee "raksuttaa" jos raksuttaa onko kallis remontti edessä? Raksuttaako vanos enemmän kuumana vai kylmänä? Onko alakierros tehossa ja väännössä suuri ero? Onko kulutuksessa mitään eroa tämän hetkiseen vanoksettomaan M50B20 koneeseen kun kyseessä on 325 vanos koneella varustettu malli? Millanen ero on 320 ja 325 suoritus kyvyssä? Just nyt ois tiedossa 325i 1993 aj. 248tkm eli mitä tosta kannattaa ottaa huomioon ostaessa tuollaista?
    BMW 635 CSi & ex BMW 850i
  • silbersix
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 770

    #2
    Jotenki tutulta tuntuu että vaihdetaan 320i vanokselliseen 325i:hin , mutta asiaan.
    Melkoisia nuhapumppujahan nuo ovat kummatkin alakierroksilla esim. liikenne valoissa. Vääntoä on 325i vanos tietty enemmän mutta ei tarpeeksi.vrt 328i
    Huippukierrosalueelle kiihdyttessä (kun nostetaan kierrokset sinne yli 4000rpm) , niin 325i vanos liikahtaa jotenkin ja 320i jää ikäänkuin paikalleen..Ja sit toi 325i vanos tietenkin yli 210 km/h jälkeen kiihtyy hitaasti vieläkin toisin kun 320i(vaivalla 210km/H). Pieni raksutus tietääkseni ihan normaalia(aika monessahan sitä on).
    Viisaammat jatkakoon.
    Koeaja niin tiedät parhaiten.
    E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
    E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

    Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

    Comment

    • janne635
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 774

      #3
      Originally posted by silber six
      Jotenki tutulta tuntuu että vaihdetaan 320i vanokselliseen 325i:hin , mutta asiaan.
      Melkoisia nuhapumppujahan nuo ovat kummatkin alakierroksilla esim. liikenne valoissa. Vääntoä on 325i vanos tietty enemmän mutta ei tarpeeksi.vrt 328i
      Huippukierrosalueelle kiihdyttessä (kun nostetaan kierrokset sinne yli 4000rpm) , niin 325i vanos liikahtaa jotenkin ja 320i jää ikäänkuin paikalleen..Ja sit toi 325i vanos tietenkin yli 210 km/h jälkeen kiihtyy hitaasti vieläkin toisin kun 320i(vaivalla 210km/H). Pieni raksutus tietääkseni ihan normaalia(aika monessahan sitä on).
      Viisaammat jatkakoon.
      Koeaja niin tiedät parhaiten.
      Joo, kiitti tiedoista! Onko muuten 325 vakiona lukkoperä? Mulla on ainakin 320 lukkoperä mut sehän ei oo siinä vakio varuste. Liisää saa laittaa kokemuksii sun muuta noista 325 tai 328 vanos koneista.
      BMW 635 CSi & ex BMW 850i

      Comment

      • Leba
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2101
        • Espoo

        #4
        Originally posted by oo==00==oo
        Joo, kiitti tiedoista! Onko muuten 325 vakiona lukkoperä? Mulla on ainakin 320 lukkoperä mut sehän ei oo siinä vakio varuste. Liisää saa laittaa kokemuksii sun muuta noista 325 tai 328 vanos koneista.
        Ei oo lukkoperää vakiona, tiedä onko edes saanut lisävarusteena(?), kyllä vissiin on Ainakin jälkiasennettuna on saanut

        Hieman ot: mutta kyllä sen huomaa 328:sta ja 325:sta, että 328:ssa on paljon enemmän menohaluja vaikka "numerot" eivät ole paperilla kovin suuret.
        Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

        Comment

        • OrioN
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 197
          • Lohja Finland

          #5
          Originally posted by Leba
          Ei oo lukkoperää vakiona, tiedä onko edes saanut lisävarusteena(?), kyllä vissiin on Ainakin jälkiasennettuna on saanut
          Joo, ei ole lukkoa vakiona. Lisävarusteena on tietty saanut, mut tietääkseni maksanut ainaki silloin mansikoita.
          OrioN

          -----------
          EX. - 328IA -95 e36 Cabriolet
          EX. - 325i -94 E36 Coupe
          EX. - 316 -88 E30

          Comment

          • silbersix
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 770

            #6
            Originally posted by Leba
            Ei oo lukkoperää vakiona, tiedä onko edes saanut lisävarusteena(?), kyllä vissiin on Ainakin jälkiasennettuna on saanut

            Hieman ot: mutta kyllä sen huomaa 328:sta ja 325:sta, että 328:ssa on paljon enemmän menohaluja vaikka "numerot" eivät ole paperilla kovin suuret.
            Aivan ja nuo hevostet ja väännot tuntuu persuuksissa ihan erinlailla 328i kuin 325i. Ja tosta lukosta vielä että suosittelen kattomaan sellasta missä se on(mukava lelu kesällä ja talvella turvallisempi). Monasti näissä alkuperäisissä M-tech malleissa niitä tuli ainakin paljon vastaan, en oo varma kuuluuko tehdas tohon M-pakettiin vai onko pelkkä lisävaruste. On nuita lukkoja tosin muissakin kun M-paketeissa kun niitä pakettajakin on tietääkseni erinlaisia.
            E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
            E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

            Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

            Comment

            • -kiki-
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1160
              • Hämeenkyrö

              #7
              Originally posted by oo==00==oo
              Itellä on vanokseton 320 bemu, mut seuraavassa bemarissa mikä mulle tulee ni on luultavasti jo vanos. Kestääkö nuo vanos moottoriset koneet miten paljo ajaa? Millon se vanos rupee "raksuttaa" jos raksuttaa onko kallis remontti edessä? Raksuttaako vanos enemmän kuumana vai kylmänä? Onko alakierros tehossa ja väännössä suuri ero? Onko kulutuksessa mitään eroa tämän hetkiseen vanoksettomaan M50B20 koneeseen kun kyseessä on 325 vanos koneella varustettu malli? Millanen ero on 320 ja 325 suoritus kyvyssä? Just nyt ois tiedossa 325i 1993 aj. 248tkm eli mitä tosta kannattaa ottaa huomioon ostaessa tuollaista?
              Muistan kun joskus olit bmw:tä ostamassa ja koitin tuputtaa sun päähäs et osta se 2.5 ja mitäs nyt on tapahtumassa ???
              F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

              Comment

              • exodus
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 774
                • Oulu

                #8
                Originally posted by silber six
                Aivan ja nuo hevostet ja väännot tuntuu persuuksissa ihan erinlailla 328i kuin 325i. Ja tosta lukosta vielä että suosittelen kattomaan sellasta missä se on(mukava lelu kesällä ja talvella turvallisempi). Monasti näissä alkuperäisissä M-tech malleissa niitä tuli ainakin paljon vastaan, en oo varma kuuluuko tehdas tohon M-pakettiin vai onko pelkkä lisävaruste. On nuita lukkoja tosin muissakin kun M-paketeissa kun niitä pakettajakin on tietääkseni erinlaisia.
                Tuskin se lukkoperällinen on ainakaan turvallisempi talvella, kokeneelle kuskille
                tosin todella hauska. Edellisessä E34:ssä se oli ja kyllä auto pyrki menemään
                esim liikenneympyrät sladissa vaikka ei sitä olisi halunnutkaan.

                Comment

                • silbersix
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 770

                  #9
                  Originally posted by -kiki-
                  Muistan kun joskus olit bmw:tä ostamassa ja koitin tuputtaa sun päähäs et osta se 2.5 ja mitäs nyt on tapahtumassa ???
                  ekaksi ostetaan 316i, sit 318, 318is, 320i, 325i, 328i ja sit jo ämmä ja... No ei vaan niinhän se on että nälkä kasvaa syödessä.. Ja tosta lukosta vielä, että ei sitä välttämättä osaa arvostaa jos ei oo omistanu lukollista ja lukotonta. Ite en ostais enää koskaa lukotonta.
                  E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
                  E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

                  Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

                  Comment

                  • janne635
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 774

                    #10
                    Originally posted by -kiki-
                    Muistan kun joskus olit bmw:tä ostamassa ja koitin tuputtaa sun päähäs et osta se 2.5 ja mitäs nyt on tapahtumassa ???
                    No olit oikeessa, eli nyt oon isompaa hakemassa...
                    BMW 635 CSi & ex BMW 850i

                    Comment

                    • janne635
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 774

                      #11
                      Originally posted by silber six
                      ekaksi ostetaan 316i, sit 318, 318is, 320i, 325i, 328i ja sit jo ämmä ja... No ei vaan niinhän se on että nälkä kasvaa syödessä.. Ja tosta lukosta vielä, että ei sitä välttämättä osaa arvostaa jos ei oo omistanu lukollista ja lukotonta. Ite en ostais enää koskaa lukotonta.
                      Joo oon ihan samaa mieltä, en ottas enää lukotonta!
                      BMW 635 CSi & ex BMW 850i

                      Comment

                      • silbersix
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 770

                        #12
                        jos rahat riittää niin hommaa samantien se 328i mitt "Vollausstattung"
                        Siinä riittää kulkua varmaan vähäksi aikaa?
                        E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
                        E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

                        Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

                        Comment

                        • Cunttory
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1772
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by oo==00==oo
                          No olit oikeessa, eli nyt oon isompaa hakemassa...
                          Ihan yhtä nopeesti kyllästyt siihen 325:seen,ellet tyydy vähään
                          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                          Comment

                          • 520 i
                            Newbiemmer
                            • May 2005
                            • 9
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by oo==00==oo
                            Millon se vanos rupee "raksuttaa" jos raksuttaa onko kallis remontti edessä?
                            Sehän ei kuitenkaan ole vaarallista (ääntely) Yhtään ei vielä ole mennyt rikki käsittääkseni... vaikka ääni voi olla tosi ilkeä

                            Jos sen rempan haluaa tehä niin oli kyllä jossain tonnin paikkeilla.

                            Comment

                            • janne635
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 774

                              #15
                              No syökös se 328 miten paljo enemmän pensaa ku 320?
                              BMW 635 CSi & ex BMW 850i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎