Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 B34 koneen virittäminen + tykötarpeet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #16
    Mistä hommasit nostimet? Originaalit vai "tarvike"?

    Pitää tässä vaihtaa kannentiiviste ja samalla lienee paikallaan vaihtaa nostimet. Varmuuden vuoksi (niin kuin vanhalla piialla tissit (tai paavilla pallit)).

    Timo

    Comment

    • bmw harrastelija
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 758
      • -

      #17
      Originally posted by 518i 86
      Kyllä ford 2.0 ohc koneesta saa relusti yli 200hp vaparina. Vakiona niissä on n.100hp paikkeilla. Tämmönen kone on ollut esimerkiksi taunuksissa ja vanhoissa escorteissa.
      247hv on penkitetty vaparista ainaski.(ford ohc)
      thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
      Alex von Falkenhausen

      Comment

      • larmatin
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1118
        • Perttula

        #18
        Originally posted by bmw harrastelija
        247hv on penkitetty vaparista ainaski.(ford ohc)
        keventää ja tasapainottaa osia ja nostaa max kierroksia niin tulee sitä tehoa enemmän. tuplaa kierrokset->tuplaa tehot

        Comment

        • e24
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 628

          #19
          [QUOTE=Alpina E34]Tein kevään aikana omaan E34 535seen pienen virityksen, ja tässä hieman kustannuksia:
          Kannen porttaus&lasku virtauspenkissä
          (venat kevennettiin, seetit hiottiin) 300e
          Nokka Catcams, uusi 310e
          Keinut, uudet 190e
          Yläp. tiivistesarja 190e


          kai mullakin jotakin samaa olisi tiedossa, tosin jos rupee ahtamaan niin sillon ei taida kannattaa kantta ruveta laskemaan?
          täytynee tutkailla onko tampereen lähitietämissä joitakin hyviä ja edullisia pajoa kannentyöstöön. ahtaminen melkein pitäis kustannussyistä varmaan hoitaa itse jos siihen päätyy.

          mistä muuten sais edulliseen pakosarjoja martelius lupaili kivaan 995€ hintaan...

          kumpi on muuten suositellumpaa yks 3" putki pirssin ali vai tuo kaksputkihässäkkä... suhistelee vaan jo jokseenkin ja mietin et jos hommais putkea pirssin alle....

          tosin kun vaan avais liitokset ja tiivistäis ne, niin kaikki olis ok...
          käyttis Honda CR-v
          .... MR2
          ----------------------------
          ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #20
            Lainaanpas hieman topiccia.

            Itse aattelin laittaa tuohon e28 528:siin e28 535:sen alakerran, eli käytän kantta ja ruiskua 2,8:sta. Kannen aattelin portata ja nippuun vaan niin katotaan tuleeko edes vääntöä koneeseen. Tehoksi riittää n.200hv... Rullakeinut olisi ehkä kans siinä samalla laitettava, mutta katsotaan ensi suvena...

            Comment

            • L.H
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2481
              • Lohja

              #21
              Originally posted by Bmw Master
              Lainaanpas hieman topiccia.

              Itse aattelin laittaa tuohon e28 528:siin e28 535:sen alakerran, eli käytän kantta ja ruiskua 2,8:sta. Kannen aattelin portata ja nippuun vaan niin katotaan tuleeko edes vääntöä koneeseen. Tehoksi riittää n.200hv... Rullakeinut olisi ehkä kans siinä samalla laitettava, mutta katsotaan ensi suvena...
              Mistäs m30 rullakeinuja saa?
              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6937
                • N/A

                #22
                Lueskelin itekki mielenkiinnolla tätä topiccia koska eikös nuo samat asiat päde m30b35 moottorin viritykseen.

                Kiinnostaa lähinnä se että onko tolla tiukemmalla nokalla tullut ongelmia päästöjen kanssa katsastuksessa, joskus luin ainaski että jollain oli ollut hc:t taivaissa.

                Sitten jotain kokemuksia että millanen olisi hyvä mieti katunenä ja mitenkä toi ajotushomma, saako sen tarkalleen ajotettua vakioromuilla?

                Comment

                • e24
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 628

                  #23
                  Originally posted by Antti O
                  Lueskelin itekki mielenkiinnolla tätä topiccia koska eikös nuo samat asiat päde m30b35 moottorin viritykseen.

                  Kiinnostaa lähinnä se että onko tolla tiukemmalla nokalla tullut ongelmia päästöjen kanssa katsastuksessa, joskus luin ainaski että jollain oli ollut hc:t taivaissa.

                  Sitten jotain kokemuksia että millanen olisi hyvä mieti katunenä ja mitenkä toi ajotushomma, saako sen tarkalleen ajotettua vakioromuilla?
                  alkukesästä varmaan tietää kuinka virinokan kanssa no päästöt asettuu, kun jouduin kohtalon sanelemana hankkimaan virinokan, kun vanha mureni käsiin, kun väkivalloin sitä käsittelin

                  eli kokoonpano tulee olemaan ja osittain jo onkin...

                  -eaton m90 remmiahdin (on jo, kunhan latan kiinni)
                  -284 asteinen nokka
                  -muistaakseni 340cc suuttimet (en tiedä riittääkö)
                  -venttiilien seetit jyrkennetty
                  -rihlatut venttiilinohjurit
                  -laakerit + männänrenkaat vaihdettu + pikku hoonaus
                  -välijäähdytin (vielä hakusessa)
                  -tatech pro 5 (johtoja tarvis vedellä)
                  -suorasytkä (triggeri suunnitteilla + puola vaihtoehtoja pohditaan)


                  eli tuosta pitäis kattella miten tehot noiusee/laskee ja kuinka päästöjen käy

                  viime aikoina on vaan ollut paussia enemmän kuin työaikaa
                  käyttis Honda CR-v
                  .... MR2
                  ----------------------------
                  ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                  Comment

                  • e24
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 628

                    #24
                    Originally posted by e24
                    alkukesästä varmaan tietää kuinka virinokan kanssa no päästöt asettuu, kun jouduin kohtalon sanelemana hankkimaan virinokan, kun vanha mureni käsiin, kun väkivalloin sitä käsittelin

                    eli kokoonpano tulee olemaan ja osittain jo onkin...

                    -eaton m90 remmiahdin (on jo, kunhan latan kiinni)
                    -284 asteinen nokka
                    -muistaakseni 340cc suuttimet (en tiedä riittääkö)
                    -venttiilien seetit jyrkennetty
                    -rihlatut venttiilinohjurit
                    -laakerit + männänrenkaat vaihdettu + pikku hoonaus
                    -välijäähdytin (vielä hakusessa)
                    -tatech pro 5 (johtoja tarvis vedellä)
                    -suorasytkä (triggeri suunnitteilla + puola vaihtoehtoja pohditaan)


                    eli tuosta pitäis kattella miten tehot noiusee/laskee ja kuinka päästöjen käy

                    viime aikoina on vaan ollut paussia enemmän kuin työaikaa


                    ainiin unohdin mainita, että larmattimella on m30b35 moottorin virityksestä kokemusta--> remmiahdin kyljessä ja joku virinokkakin oli tovin kiinni
                    käyttis Honda CR-v
                    .... MR2
                    ----------------------------
                    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6937
                      • N/A

                      #25
                      Juu mun tapauksessa oisi tarkotus jättää ahtaminen pois koska auto on vm92 ja vähäpäästönen joka taas oikeastaan kaiken hauskan kieltää.

                      Eli aattelin ihan tällästä nokan vaihtoa ja pikkuhommaa.

                      Comment

                      • Alpina E34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1122
                        • Masku

                        #26
                        Originally posted by Antti O
                        Lueskelin itekki mielenkiinnolla tätä topiccia koska eikös nuo samat asiat päde m30b35 moottorin viritykseen.

                        Kiinnostaa lähinnä se että onko tolla tiukemmalla nokalla tullut ongelmia päästöjen kanssa katsastuksessa, joskus luin ainaski että jollain oli ollut hc:t taivaissa.

                        Sitten jotain kokemuksia että millanen olisi hyvä mieti katunenä ja mitenkä toi ajotushomma, saako sen tarkalleen ajotettua vakioromuilla?
                        Mulla meni ainakin leimasta läpi kun lorautin hieman jäänestoa tankkiin ja kunnolla lämmitti koneen + tyhjäkäynti tasan 1000 rpm.

                        Nokkana on Catcamsin keppi ja arvot:
                        Duration
                        266

                        Peak timing
                        117

                        Valve lift
                        11,4

                        Lift at TDC
                        1,65/1,55

                        Tämä nokka on vielä niin mieto että ei tarvinnut sen kummemmin ajoituksia säädellä. Tosin haittaakaan siitä ei varmasti olisi.

                        Tuolla myös jotain:
                        E34 Lenz 536ds -89

                        E34 osille tarve:
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                        Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                        Originally posted by T3
                        BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                        'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #27
                          Originally posted by L.H
                          Mistäs m30 rullakeinuja saa?
                          Moottori koneistamosta, kuulemma. Eikös ne ole samat kuin m10:ssä?

                          Mistäs noita virinokkia saa?

                          Comment

                          • L.H
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 2481
                            • Lohja

                            #28
                            Originally posted by Bmw Master
                            Moottori koneistamosta, kuulemma. Eikös ne ole samat kuin m10:ssä?

                            Mistäs noita virinokkia saa?
                            No missäs se semmonen koneistamo on mikä niitä tekee ja onko hinnasta tietoa? Kai niitä nokkia saa sieltä mistä muihinkin koneisiin..
                            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #29
                              Originally posted by L.H
                              No missäs se semmonen koneistamo on mikä niitä tekee ja onko hinnasta tietoa? Kai niitä nokkia saa sieltä mistä muihinkin koneisiin..
                              Aijaa Ilmoitan tuon keinuvipu tilanteen kun tiedän paremmin, nyt se perustuu kaverin kertomukseen, joten mitään 110% varmaa ei vielä ole. Kuulemma 16€ kappale...

                              Comment

                              • |parsakaali|
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2005
                                • 997

                                #30
                                ilmoittakaa mullekkin jos saatte niitä rullakeinuja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎