Aijaa Ilmoitan tuon keinuvipu tilanteen kun tiedän paremmin, nyt se perustuu kaverin kertomukseen, joten mitään 110% varmaa ei vielä ole. Kuulemma 16€ kappale...
Eipä ole tähän päivään mennessä tarttunut silmään mistään rullakeinuja SAATI sitten nokkaa joka olisi tehty rullakeinuille. Billet keinujen löytämisessäkin on oma työnsä.. nekin maksaa +40e/kpl.
Aijaa Ilmoitan tuon keinuvipu tilanteen kun tiedän paremmin, nyt se perustuu kaverin kertomukseen, joten mitään 110% varmaa ei vielä ole. Kuulemma 16€ kappale...
Eikös noi maksa vakio keinutkin jo melkein saman. Mutta selvitä nyt ihmeessä lisää, vaikka kyllä mulle kelpais tavallisetkin, kunhan olis vaan kestävämmät, eikä maksais niin helvetisti..
“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Hei juu. Tarina kertoo, että jos isku pitenee niin jakaja menee myöhäiselle. Mites nyt niin käy? Eli jos vaihdan 2,8:sin alakerran tilalle 3,5:sen ja käytän kaikki muut osat 2,8:sta. Niin sopiiko tuo jakaja vai ei?
Kun en mitenkään ymmärrä, miten jakaja voi jäädä myöhäiselle, eikös se nyt siinä käänny kun kampi nousee ihan yhtälailla? Jakajan pyörintä nopeus kasvaa käsittääkseni?
Mites Le-jetronicin säätö kun tarttee ilmeisesti lisää soppaa?
Kun en mitenkään ymmärrä, miten jakaja voi jäädä myöhäiselle, eikös se nyt siinä käänny kun kampi nousee ihan yhtälailla? Jakajan pyörintä nopeus kasvaa käsittääkseni?
Eiköhän se jakaja pyöri aina samalla nopeudella suhteessa moottorin pyörintänopeuteen Eli ainoa nopeus mikä tuossa nyt kasvaa on männän nopeus... pidempi isku --> mäntä liikkuu pidemmän matkan (samassa ajassa kuin ennen) yhden kampuran kierroksen aikana. Nokka-akseli pyörii edelleen puoli kierrosta ja jakaja seuraa mukana...
Originally posted by Bmw Master
Mites Le-jetronicin säätö kun tarttee ilmeisesti lisää soppaa?
Varmaan välttävästi toimii ihan sellaisenaan. Jos kunnolla haluat nii megasquirt tän budjettiluokan vehkeeseen. TI-mies sitten säätelee boksista vastuksia ja räplää ilmamäärämittaria...
Miten käy, jos laittaa 2,8:sin alakertaan 3,5 kampuran? Tilavuus, mitkä kanget ja käykö 2,8:sin männät vai tuleeko lohkosta yli?? Tai toistepäin, 3,5:sen lohkoon 2,8:sin kampura?
Miten käy, jos laittaa 2,8:sin alakertaan 3,5 kampuran? Tilavuus, mitkä kanget ja käykö 2,8:sin männät vai tuleeko lohkosta yli?? Tai toistepäin, 3,5:sen lohkoon 2,8:sin kampura?
Veivien mitat?
Tulee 3 litrainen, mutta mäntä tulee lohkosta samalla 2,5 milliä yli. Kanki on aina sama 135mm pitkä. (Olettaen, että tarkoitat 3,5:lla M30B34-moottoria.)
Mitä niinkuin oikein haet? Aina, kun iskunpituutta muutetaan joutuu männät tai kanget vaihtamaan. Tässä tapauksessa on helpointa vaihtaa männät, koska lyhyempiä kankia ei ole saatavana muuta kuin teettämällä eikä siinä ole mielestäni järkeä. Sopivan, matalan ja halvan, männän saa Kuplan "tako" Mahlesta. 39,6mm korkeana istuu hienosti tämän M30B34-koneen 86mm iskuisen kampuran kanssa. Halkaisijaa löytyy moneen lähtöön. Taitaa tulla vain vapariin turhan matalat puristukset, mutta budjettiturboon passeli vaihtoehto.
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Ööö... Hyvä kysymys, erillaisuutta. Eli jos käyttää 2,8:sin lohkoa ja mäntiä, mutta 3,5:sen kampea ja kankia, tilavuus n.3,0L? Voiko männistä sorvata pois jolloin mahtuu vielä ja puristukset korkeat?
Jos taas 3,5:sen lohko ja 2,8 kampi, lyhyt iskuinen kierroskone?
Ööö... Hyvä kysymys, erillaisuutta. Eli jos käyttää 2,8:sin lohkoa ja mäntiä, mutta 3,5:sen kampea ja kankia, tilavuus n.3,0L? Voiko männistä sorvata pois jolloin mahtuu vielä ja puristukset korkeat?
Jos taas 3,5:sen lohko ja 2,8 kampi, lyhyt iskuinen kierroskone?
Tai ehkäpä 3.5 lohko 3.5 hiluilla (=kokonainen 3.5 kone) - TOIMIVAT 218hv...
Jos erillaisuutta haet niin hommaa 3.8 kampirauta ja hiotuta siitä kk-kaulat epäkeskeiseksi ja 4mm pienemmiksi (m20:n kiertokangille) = 4mm lisää iskua.. Siihen vielä kaveriks s38b38:n ylikokomukit (~95,5mm).. m20b25:n 135mm kangilla nopeasti mietittynä mäntä jäisi 2mm alle lohkotason.. Siivu pois lohkosta tai kk-yläsilmän epäkeskeiseksi holkittaminen ja ajoon..
Näin saadaan alavääntöinen aikaiseksi 4039cc kiuas.. Kampikulmat päin persettä ja tuskin nuo hilut edes mahtuis pyörimään lohkossa ilman rajua muokkausta.. mutta ois ainaki erikoinen.
Tai ehkäpä 3.5 lohko 3.5 hiluilla (=kokonainen 3.5 kone) - TOIMIVAT 218hv...
Jos erillaisuutta haet niin hommaa 3.8 kampirauta ja hiotuta siitä kk-kaulat epäkeskeiseksi ja 4mm pienemmiksi (m20:n kiertokangille) = 4mm lisää iskua.. Siihen vielä kaveriks s38b38:n ylikokomukit (~95,5mm).. m20b25:n 135mm kangilla nopeasti mietittynä mäntä jäisi 2mm alle lohkotason.. Siivu pois lohkosta tai kk-yläsilmän epäkeskeiseksi holkittaminen ja ajoon..
Näin saadaan alavääntöinen aikaiseksi 4039cc kiuas.. Kampikulmat päin persettä ja tuskin nuo hilut edes mahtuis pyörimään lohkossa ilman rajua muokkausta.. mutta ois ainaki erikoinen.
Onko 528 ja 535 nokka akselit erillaiset? Muuten kuin, että 535:sen nokassa paikka motronic jakajalle?
Comment