Eli kertokaas tuosta koneesta...onko luotettavuus millainen? Olen kuullut huhuja koneen yläpään ongelmista. Jos tällaisia tulee, millaisina oireina ne alkavat vai saattaako nokka-akseli esimerkiksi yllättäen katketa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M40B16 / M40B18 mielipiteitä ja faktaa
Collapse
X
-
Itsellä m40b18 tällä hetkellä, kilometrejä kertynyt n.330tkm joista itsellä vähän päälle vuodessa 100tkm.
Luotettavasti on pelannut, mitä nyt hieman oljyä syö, venttiilit rallattaa ja jakohihnaa saa aikas tiuhaan vaihdella (tosin itse ajanut sen 50tkm/yli, vaikka vaihtoväli kait sen 25tkm).
Nokka-akseli alkaa olla näillä kilometreillä jo kulunut, tosin suurin syy kulumiseen taitaa olla tukkeutunut nokka-akselin öljykanava.
Mukavan pirteähän tuo kone on luonteeltaan ja vääntää alhaalta.
Ainoa pahempi huolenaihe on ollut ruiskun toimivuus, alkaa kaikinpuolin levitä jo noilla kilometreillä/iällä (vm.89 e30).
Eli jos hihnaa jaksaa vaihdella ja esteettiset haitat ei vaikuta niin kai sitä voi suositella
Kone tosin vaihtuu tänä kesänä m10b18 megasquirtilla ja turbolla, ei tarvi enää henkseleitä vaihdella paria kertaa vuodessa.
-ari--ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa-
-
-
Hihnan vaihtoväli on 40tkm. Tosiaan mukavasti vääntää tuo 1.8 M40.Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04
Comment
-
-
Itsellä on M40B16 bemukka. sillä on tullut ajeltua tässä muutaman vuoden aikana jotain vajaa 100tkm. moottorin ajokilometreistä ei ole mitään aavistusta, mutta remontti siihen on ainakin joskus tehty. Tosiaan jakohihnan vaihtoväli on 40tkm.
Itsellä ei ole ollut mitään pahoja ongelmia auton kanssa mitä nyt tyhjänäkäynti on hukassa välillä ja venttiilikoneisto pitää ääntä. Ei sieltä yläpäästä sinänsä mene mitään rikki, mutta hydrauliset nostimet kuluvat ja ne ei jaksa pitää välyksiä pois venttiileiltä josta johtuu raksutus venttiilikoneistosta. Ei riko mitään eikä ole mitään vakavaa, jos ei se ääni häiritse.BMW E30 325i Touring -90(telakalla), BMW E30 320i -89, Kawasaki ZZR600 -93
Ilo ilman E30 on teeskentelyä.
EX: BMW E30 316i 2d -89, RIP. Ford escort 1,6 kent -77
Comment
-
-
Originally posted by JoRoEli kertokaas tuosta koneesta...onko luotettavuus millainen? Olen kuullut huhuja koneen yläpään ongelmista. Jos tällaisia tulee, millaisina oireina ne alkavat vai saattaako nokka-akseli esimerkiksi yllättäen katketa?
http://www.bmwtuningclub.net/forum/s...ad.php?t=36067
Comment
-
-
No en tiedä onko tuo 1.8i Kat huonompi ku muut koneet. 2 heppaa vähemmän ku ilman. Lisäksi ku noita autoja ei paljoo pysty turbottamaan niin mitä väliä sillä on onko se vähäpäästöinen vai ei. Tietenkin katti maksaa jos pitää uus ostaa."Position One, Position One"
Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment
-
-
M40B18 ja kohta 297 tkm lasissa ja ihan hyvin se pelaa. Ei syö öljyä eikä muutenkaan v*ttuile. Tosin jos on kylmä ilma niin lähtee upeasti käyntiin, mutta jos on vaikka >20 lämmintä niin saa sahata joskus...(saa ehdottaa ongelmaan ratkaisua)...
Tehot on riittäny tähän päivään asti normaalikäytössä...e30 318i
Comment
-
-
Jep elikkä täällä on sellaset 570tkm ajettu m40b18 ja hyvin kulkee vieläkin, moottori on perusluonteeltaan mukava ja vääntöä riittää alhaalla suhteellisen hyvin. Nokka-akseli ja keinuvivut menevät vaihtokuntoon ~250tkm kohdalla, huomaa viimeistään siitä että kone ei jaksa kiertää loppuun asti kun nostoa ei riitä. Ja tosiaan vielä kerran hihnanvaihtoväli on se 40tkm ja kyllä tässäki koneessa yläkerta pitää vähän ääntä. Yksi vika on ja se on tyhjäkäynti kun kone on puolilämmin..M-B C220CDI 4matic amg -13
ex. bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30
Comment
-
-
Täällä kokemusta E36 -92 M40B18 autosta ja moottorista. Melkein 100tkm ajelin koneella reilussa 4 vuodessa. Alkuperäinen kytkin meni 240tkm kohdalla ja samaan aikaan bensapumppu sekä nostajat. Samoille kilometreille alkoi myös laturin pitää ääntä, flekti hajosi sekä ilmamäärämittarin hiilipinta kului puhki. Viat olivat kuitenkin varsin helppoja ja edullisia korjata.
Nokkahihna systeemi autossa on myös varsin mielenkiintoinen. Alunperin koneessa oli muistaakseni 80tkm vaihtoväli. Kun hihnat eivät kestäneet väliä lyhennettiin pariinkin otteeseen ja lopulta päädyttiin 40tkm. Tämän jälkeen hihnaan tuli kuitenkin korjaus, jossa sitä vahvistettiin ja levennettiin. Vaihtoväliä ei kuitenkaan pidennetty enää. Nykyisin vanhaa hihnaa ei taida enää juuri mistään saadakkaan. Itse vaihdoin kolme hihnaa ja pisin väli oli reilu 50tkm. Jokaisella kerralla kiristäjät ja laahain olivat täysin kunnossa eikä hihnassakaan mitään silmämääräistä vikaa ollut havaittavissa. Oman lisänsä hihnalegendaan on myös varmasti aiheuttanut väärin asennetut/kiristetyt hihnat, koska liian tiukalle asennettu hihna katkeaa. Nokassa ja nostajissa olevat ongelmat johtuvat käytännössä aina siitä, että nokan voitelua hoitava putki menee tukkoon. tästä taisi olla jo aiemmin mainittu.
Kokonaisuutena minusta m40 on ihan toimiva moottori vaikka maine sillä onkin huono. Kulutusta täytyy kehua myöskin varsin maltilliseksi, koska auto kulkee sekalaisessa ajossa 7-8l väliin ja tähän saa ajaa varsin reilulla jalalla. Ehjänä ja huollettuna varsin huoleton peli, mutta jos ostaa sellaisen koneen johon kaikki korjaukset on tekemättä ja nostajat huutaa niin matka voi olla pitkä ja kivinenG30 530e xDrive iPerformance -20
E70 X5 xDrive40d -10
Comment
-
-
Originally posted by epikki View PostMeitsin M40B16:lla ajettu samalla hihnalla 90tkm! Aina vaan toimii. Pitäs varmaan vaihtaa... Auto ollut itellä viikon...
Äijä kaivo melkeen 5-vuotta vanhan topikin kertoakses että sulla on 90tkm ajettu m40 samalla jakoremmillä WOOOOOW
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Ruvetaas nyt arpomaa. Eli hc oli yli 2000 ja pomppas katastuksessa. Onko varmaa konstia millä nokka-akselin kuluneisuuden voisi todeta vai pitäisikö kone avata?
Pientä "roklotusta" pitää tyhjäkäynnillä, onko tähän koneeseen jouduttu vaihtelemaan kiertokangen laakereita? b16 täällä.
Pitäis pikasesti saada auto kuntoon jotta voi jatkaa autoilua leimatulla vehkeellä.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by Tuoppo View PostKokonaisuutena minusta m40 on ihan toimiva moottori vaikka maine sillä onkin huono. Kulutusta täytyy kehua myöskin varsin maltilliseksi, koska auto kulkee sekalaisessa ajossa 7-8l väliin ja tähän saa ajaa varsin reilulla jalalla. Ehjänä ja huollettuna varsin huoleton peli, mutta jos ostaa sellaisen koneen johon kaikki korjaukset on tekemättä ja nostajat huutaa niin matka voi olla pitkä ja kivinenJos joskus vielä pitää neloskoneinen bemari hankkia niin se on sitten M10 tai M47.
Comment
-
Comment