Tämä kommentti ei nyt välttämättä hyödytä mitään, mutta jos sulla on venttiilit säädetty just äskettäin, niin eikai sen mitään pitäisi säksättää jos välykset meni oikein.
Jos säksättää, niin joku voisi kertoa että mikä siinä sitä ääntä pitää?
Onko kellään mitään kikkaa millä sais tollasen m20 koneen tunnusomasen säksätyksen pienemmäksi? Onko kukaan koittanut mitään jippoja?
Kiitos!
Sammuta se auto!
Ja sitten oikeammin: venttiilien säätö ja nokan uusiminen taitavat olla ne keinot. Viisaammat voi kertoa lisää. Tosin ajan kanssa tuohon säksätykseen kyllä tottuu.
"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Normaali venavälys on 0.25mm, mutta kun laitat 0.2mm sekä imu että pakovälykseksi niin kyllä se huomattavasti hiljenee. Ehkä yksi haittapuoli tästä voi olla että jos kannen osat ovat jo ehtoo puolella niin ei mene välttämättä pakokaasupäästöistä läpi...
En tiiä pitääkö paikkaansa,mutta oon kuullu,että ruiskusuuttimet säksättää etenkin sillon kun ne on kulunu.
Kyllähän ne säksättää käsittääkseni kulumattakin, mutta se on erilainen ääni. Ei muuta kuin kone käyntiin, ruuvimeisselin (kahva) pää korvaan ja kärki kiinni venakoppaan ja kuuntelemaan mistä se säksätys tulee.
"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Mulla on 136tkm ajettu 323i-78 eikä säksätä. Jokapäiväisessä ajossa E30 325i-touring-92, jolla ajettu 180tkm eikä säksätä sekään. Onks nois jotain vikaa?
Venttiilit olen aina säätänyt itse, tehtaan antamiin arvoihin. 0,25 ja kylmänä.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Mulla on 136tkm ajettu 323i-78 eikä säksätä. Jokapäiväisessä ajossa E30 325i-touring-92, jolla ajettu 180tkm eikä säksätä sekään. Onks nois jotain vikaa?
Venttiilit olen aina säätänyt itse, tehtaan antamiin arvoihin. 0,25 ja kylmänä.
Sun autos on sitten hiljaisempaa sorttia
Ne e30:t M20 koneella mitä itse olen ajanut, ovat säksättäneet, omani mukaanlukien. Samaa olen myös muutamalta muulta kuullut. En tiedä sitten jos kone on vimpan päälle säädöissään eikä nokan osat ole kuluneet niin se ei säksätä yhtään. Mutta edelleen, ei sitä pientä säksätystä kannata säikähtää.
"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
jos keinuvivut ja nokka on kunnossa ja välykset vimpan päälle säädössä, pitävät suuttimet m20 (ja m30) koneissa enemmän ääntä kuin venttiilikoneisto. vähän aikaa jaksaa kuulostella niin erottaa suuttimien vähän pehmeämmän äänen mekaanisesta "terävästä" rallatuksesta. ei ole vaarallista vaan kuuluu enemmänki asiaan. jos haluu täysin hiljasen koneen, niin pitää hankkia sähköauto.
t3: vaihda vanhempaan motronikki ja uudempaan piltteman öljyä niin saat katu-uskottavat rapinat pemariis sinäkin
Mulla on 136tkm ajettu 323i-78 eikä säksätä. Jokapäiväisessä ajossa E30 325i-touring-92, jolla ajettu 180tkm eikä säksätä sekään. Onks nois jotain vikaa?
Venttiilit olen aina säätänyt itse, tehtaan antamiin arvoihin. 0,25 ja kylmänä.
Ääh..Oot kuitenkin runkannu niin paljon, et on vaan kuulo menny.
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Comment