Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 säksätys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Enzo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 106
    • Riihimäki

    m20 säksätys

    Onko kellään mitään kikkaa millä sais tollasen m20 koneen tunnusomasen säksätyksen pienemmäksi? Onko kukaan koittanut mitään jippoja?

    Kiitos!
  • samivaan
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 176

    #2
    Tämä kommentti ei nyt välttämättä hyödytä mitään, mutta jos sulla on venttiilit säädetty just äskettäin, niin eikai sen mitään pitäisi säksättää jos välykset meni oikein.

    Jos säksättää, niin joku voisi kertoa että mikä siinä sitä ääntä pitää?

    Comment

    • Moonshine
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1018
      • Järvenpää

      #3
      Originally posted by Enzo
      Onko kellään mitään kikkaa millä sais tollasen m20 koneen tunnusomasen säksätyksen pienemmäksi? Onko kukaan koittanut mitään jippoja?

      Kiitos!
      Sammuta se auto!

      Ja sitten oikeammin: venttiilien säätö ja nokan uusiminen taitavat olla ne keinot. Viisaammat voi kertoa lisää. Tosin ajan kanssa tuohon säksätykseen kyllä tottuu.
      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

      Comment

      • mekstrm
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 836
        • Vantaa

        #4
        Normaali venavälys on 0.25mm, mutta kun laitat 0.2mm sekä imu että pakovälykseksi niin kyllä se huomattavasti hiljenee. Ehkä yksi haittapuoli tästä voi olla että jos kannen osat ovat jo ehtoo puolella niin ei mene välttämättä pakokaasupäästöistä läpi...
        Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

        Comment

        • Iltsu
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 778
          • Espoo

          #5
          mulla tuo hiljenee vähän kun tankkaa 98e
          Tesla Model Y Performance
          E36 318iS "jäärata/rallicross"

          Comment

          • tumppu86
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 900
            • E-pohjanmaa

            #6
            En tiiä pitääkö paikkaansa,mutta oon kuullu,että ruiskusuuttimet säksättää etenkin sillon kun ne on kulunu.

            Comment

            • Enzo
              Bimmer Rookie
              • Jun 2003
              • 106
              • Riihimäki

              #7
              Jep, ajattelin kans tota venojen välystä. Vois koittaa pienentää hitusen ja kattoa mitä tapahtuu.

              Comment

              • Martti
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 787
                • Suomi

                #8
                Mulla tehdasuusi kansi, nokka ja muut vehkeet sekä venttiilit säädetty vasta, silti sieltä se säksätys kuuluu.

                Comment

                • Moonshine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1018
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by Tpo
                  En tiiä pitääkö paikkaansa,mutta oon kuullu,että ruiskusuuttimet säksättää etenkin sillon kun ne on kulunu.
                  Kyllähän ne säksättää käsittääkseni kulumattakin, mutta se on erilainen ääni. Ei muuta kuin kone käyntiin, ruuvimeisselin (kahva) pää korvaan ja kärki kiinni venakoppaan ja kuuntelemaan mistä se säksätys tulee.
                  "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                  Comment

                  • Moonshine
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 1018
                    • Järvenpää

                    #10
                    Originally posted by Martti
                    Mulla tehdasuusi kansi, nokka ja muut vehkeet sekä venttiilit säädetty vasta, silti sieltä se säksätys kuuluu.
                    Ruiskusuuttimet. Mutta kyllähän M20 koneeseen kuuluu olennaisena osana tuo säksätys. Ei se ole niin vaarallista.
                    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Mulla on 136tkm ajettu 323i-78 eikä säksätä. Jokapäiväisessä ajossa E30 325i-touring-92, jolla ajettu 180tkm eikä säksätä sekään. Onks nois jotain vikaa?

                      Venttiilit olen aina säätänyt itse, tehtaan antamiin arvoihin. 0,25 ja kylmänä.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Moonshine
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 1018
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by T3
                        Mulla on 136tkm ajettu 323i-78 eikä säksätä. Jokapäiväisessä ajossa E30 325i-touring-92, jolla ajettu 180tkm eikä säksätä sekään. Onks nois jotain vikaa?

                        Venttiilit olen aina säätänyt itse, tehtaan antamiin arvoihin. 0,25 ja kylmänä.
                        Sun autos on sitten hiljaisempaa sorttia
                        Ne e30:t M20 koneella mitä itse olen ajanut, ovat säksättäneet, omani mukaanlukien. Samaa olen myös muutamalta muulta kuullut. En tiedä sitten jos kone on vimpan päälle säädöissään eikä nokan osat ole kuluneet niin se ei säksätä yhtään. Mutta edelleen, ei sitä pientä säksätystä kannata säikähtää.
                        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                        Comment

                        • ankkuli
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 938
                          • Hyvinkää

                          #13
                          jos keinuvivut ja nokka on kunnossa ja välykset vimpan päälle säädössä, pitävät suuttimet m20 (ja m30) koneissa enemmän ääntä kuin venttiilikoneisto. vähän aikaa jaksaa kuulostella niin erottaa suuttimien vähän pehmeämmän äänen mekaanisesta "terävästä" rallatuksesta. ei ole vaarallista vaan kuuluu enemmänki asiaan. jos haluu täysin hiljasen koneen, niin pitää hankkia sähköauto.

                          t3: vaihda vanhempaan motronikki ja uudempaan piltteman öljyä niin saat katu-uskottavat rapinat pemariis sinäkin
                          Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                          Comment

                          • Freak
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 2560
                            • .

                            #14
                            Originally posted by T3
                            Mulla on 136tkm ajettu 323i-78 eikä säksätä. Jokapäiväisessä ajossa E30 325i-touring-92, jolla ajettu 180tkm eikä säksätä sekään. Onks nois jotain vikaa?

                            Venttiilit olen aina säätänyt itse, tehtaan antamiin arvoihin. 0,25 ja kylmänä.
                            Ääh..Oot kuitenkin runkannu niin paljon, et on vaan kuulo menny.
                            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                            Vanha Uuden liiton mies...

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #15
                              Originally posted by Freak
                              Ääh..Oot kuitenkin runkannu niin paljon, et on vaan kuulo menny.
                              MITÄ???
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎