Originally posted by Mike_sss
View Post
DIY: M54 Jakoketjun kiristimen vaihto
Collapse
X
-
Moottorin etukopanhan siitä joutuu käyttää pois ja sitä varten pitäs melkeen kansi ja öljypohja ottaa pois. Toki onnistuu myös jotenkuten pelkkä öljypohja irrottamalla mutta kikkailuksi menee. Itse jos moiseen ryhtyisin, niin ei muuta kuin patti keulalta pois ja moottoripukissa kunnon remppa koneelle. Aivan persereikä homma koittaa autossa paikallaan noita etukoppia ja öljypohjia irrotella. Pääsee niin paljon helpommalla jos koko mylly on pois konehuoneesta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
M52:een tehnyt kahdesti tehnyt ja ei se mahdoton paikka ole tehdä kone paikallaan. Hieman konetta nostaa ja öljypohja irti. Jakopään koppa tulee välistä ihan hyvin, en käyttänyt kantta tuon takia irti.
Vaihdoin siis ketjut ja pyörät myös.
Comment
-
Joo on se tehtävissä ja itekkin olen kone paikallaan noita vaihdellu. Vaan mikään miellyttävä homma se ei tuolla konehuoneessa oleOriginally posted by zener View PostM52:een tehnyt kahdesti tehnyt ja ei se mahdoton paikka ole tehdä kone paikallaan. Hieman konetta nostaa ja öljypohja irti. Jakopään koppa tulee välistä ihan hyvin, en käyttänyt kantta tuon takia irti.
Vaihdoin siis ketjut ja pyörät myös.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Miltä se kone kuulostaa kun tyhjäkäynnillä kaasuttelee. Rallattaako?
Kannattaa nyt toki poissulkea sekin että se ois vanos mikä ääntää.
Kun nostaa kierroksia hieman yli 2000rpm se alkaa pärisemään, mikäli vanoksen mäntien laakerointi on väljä.
Last edited by Antti O; 21-09-2020, 10:39.
Comment
-
Vähän mietin kanssa, että hakuammunnalta kuulostaa korjata tuota rallatusta jakopäästä ensimmäisenä. Kulunut kaksoismassa vauhtipyörä lienee myös mahdollinen syypää?Originally posted by Antti O View PostMiltä se kone kuulostaa kun tyhjäkäynnillä kaasuttelee. Rallattaako?
Kannattaa nyt toki poissulkea sekin että se ois vanos mikä ääntää.
Kun nostaa kierroksia hieman yli 2000rpm se alkaa pärisemään, mikäli vanoksen mäntien laakerointi on väljä.
https://youtu.be/0yPwFh0yeYgE39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
Ei kuulu vanoksesta. Nätisti käy paikallaan kaasuttaessa. Kiristimen rullan kun rasvasin niin ihan kun olis se rallatus hävinnyt. Täytyy vielä kuulostella,epäilen kyllä että siitä johtuis.
Vauhtipyörä tai painelaakeri kävi itselläkin mielessä. Laahainremppaan en viitti ruveta kun siitä tuskin on hyötyy. Pitää vielä tuo nokkien ajoitus tarkistaa kun ketju voi olla jo jonkinverran venynyt.
Comment
-
Enemmän roklattaa vetopäällä isolla vaihteella. Sellasta epämääräistä rallatusta mikä ei mene edes moottorin tahtiin ei rallata paikallaa kaasuttaessa. Jos kiertokangen laakerit ni kilkattas jo sillon. Helvetin vaikee selittää.Originally posted by naikou View PostVäljät kk laakerit jos moottorijarrulla roklattaa
Paras jos etelä-karjalasta löytyy joku bmw spesialisti niin pientä korvausta vastaan voisi vilkasta..Last edited by Mike_sss; 22-09-2020, 17:40.
Comment

Comment