Announcement

Collapse
No announcement yet.

Haittaa liiasta öljystä moottorissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Iikoo
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 230
    • Finland

    Haittaa liiasta öljystä moottorissa?

    Lisäilin tossa taannoin liikaa öljyä koneeseen (M50B25) kun lämpösenä tikun mukaan mahtuis vielä ihan ok. Liikaahan sitä lurahti ja nyt mentiin sit sen maksimi merkin yli että ropisee, voiko tästä seurata jotain "katastrofaalista" tai jotain sinne päin, eli pitäskö valutella pois vai venailla "luontaista haihtumaa"?
    Perhekuljetin VW Passat Variant 2.5TDI 4MOTION
    Ex:E36 325i Coupe
    Ex:Talvilintta VW Jetta
  • huoppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 638
    • Villähde, Finland

    #2
    Originally posted by Iikoo
    Lisäilin tossa taannoin liikaa öljyä koneeseen (M50B25) kun lämpösenä tikun mukaan mahtuis vielä ihan ok. Liikaahan sitä lurahti ja nyt mentiin sit sen maksimi merkin yli että ropisee, voiko tästä seurata jotain "katastrofaalista" tai jotain sinne päin, eli pitäskö valutella pois vai venailla "luontaista haihtumaa"?
    Kuinkakin paljon yli max???
    Garage:

    E21 323i -79
    E21 323i -82
    E30 325i Cabriolet -91
    E30 316i -89
    E39 520i -01
    Kadett C 1,2 -76

    Lynx Rave RE 600 -08

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      #3
      En usko että tulossa on mitään katastrofia. Odottele vaan "luontaista" hävikkiä. Paitsi jos olet pistänyt jotain 4 litraa ylimääräistä?
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • Iikoo
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 230
        • Finland

        #4
        Originally posted by huoppa81
        Kuinkakin paljon yli max???
        Muutama sentti yli öljytikun ylämerkin
        Perhekuljetin VW Passat Variant 2.5TDI 4MOTION
        Ex:E36 325i Coupe
        Ex:Talvilintta VW Jetta

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #5
          Originally posted by Iikoo
          Muutama sentti yli öljytikun ylämerkin
          WTF??

          Kyllä tuosta määrästä kannattaa jo tiputtaa ylimääräiset pois! Mahtaa vaikuttaa jo tehoihinkin..?
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • Iikoo
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 230
            • Finland

            #6
            Joo aika hyvä säätö siinä olikin et onnistuin noin vituilleen saamaan , muistaakseni oli lämmin kone, oli kova hopppu (pitkä ajo edessä), kaivoin kannun esiin, lisäsin öljyä ravista hihasta määrän, käytin konetta, tsekkasin tason -> lisää, ja eikun ajoon. Nyt kun katoin niin kappas, sitähän lurahti vähän liikaa.
            Perhekuljetin VW Passat Variant 2.5TDI 4MOTION
            Ex:E36 325i Coupe
            Ex:Talvilintta VW Jetta

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              #7
              Originally posted by Iikoo
              Joo aika hyvä säätö siinä olikin et onnistuin noin vituilleen saamaan , muistaakseni oli lämmin kone, oli kova hopppu (pitkä ajo edessä), kaivoin kannun esiin, lisäsin öljyä ravista hihasta määrän, käytin konetta, tsekkasin tason -> lisää, ja eikun ajoon. Nyt kun katoin niin kappas, sitähän lurahti vähän liikaa.
              Miksi käytit konetta lisäämisen jälkeen? Öljythän tiettävästi mitataan silloin kun kaikki koneen öljyt on pohjalla, eivätkä pitkin koneen sisälmyksiä... Ainoastaan silloin se mitta näytää oikein...

              Eli kun jaksaa odottaa esim. 20 sekuntia niin silloin kaatettu öljy on öljypohjassa ja tikku näyttää todellisen määrän.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • Iikoo
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 230
                • Finland

                #8
                Jälkiviisaus on hieno asia, eli kiitos vaan
                Mut oli miten oli, onkohan tosta nyt oikeesti jotain riskiä, eli säädänkö huomen ja koitan päästä jossain valutteleen öljyä koneesta (ei oikei kotioloissa onnistu), vai jatkanko ajelua?
                Perhekuljetin VW Passat Variant 2.5TDI 4MOTION
                Ex:E36 325i Coupe
                Ex:Talvilintta VW Jetta

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4328
                  • Turku

                  #9
                  Ohutta letkua tikun reiästä sisään ja imuttelemaan.
                  Iso injektioruisku olis varmaan asiaa tuossa puuhassa-sillä saisi varmaan imettyä öljyä pikku hiljaa pois.

                  Comment

                  • spu
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 528
                    • Tampere

                    #10
                    Tuosta oli aikoinaan juttua sfnetin puolella.



                    -Eli esim. kampiakseli vaahdottaa ylimääräistä öljyä -> laakerivaurioita

                    Comment

                    • Iikoo
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 230
                      • Finland

                      #11
                      Kuolemaantuomittu ajatus liruttaa öljypohjan propun kautta, meinaan käykö niin että huomaan nopeesti että siinä meni kaikki öljy kun mutteri lens helvettiin jne ?
                      Perhekuljetin VW Passat Variant 2.5TDI 4MOTION
                      Ex:E36 325i Coupe
                      Ex:Talvilintta VW Jetta

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10031
                        • KVLA

                        #12
                        Kyllähän se kampiakseli vaahdottaa sitä öljyä jos sitä on noinkin paljon yli(muutama sentti yli ylärajan).Tämä aiheuttaa ehkä lisää kampikammion painetta ja huohottimesta ja stefoista voi alkaa tunkemaan öljyä kuumetessaan pihalle.

                        KYLMÄSTÄ moottorista vaan pohjaroppu varovasti auki ja lirutat ylimääräiset ulos koneesta.

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4328
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by Iikoo
                          Kuolemaantuomittu ajatus liruttaa öljypohjan propun kautta, meinaan käykö niin että huomaan nopeesti että siinä meni kaikki öljy kun mutteri lens helvettiin jne ?
                          Ei välttämättä. Jos vielä nostat auton keulan ylös, niin saatat saada jopa litran öljyä jäämään koneeseen. Vitsi vitsinä.
                          Mutta järjestä hieman tilaa auton alle, että pystyt hanskaamaan hyvin sen pohjapropun. Äläkä suotta lämmitä konetta, niin homma sujuu turvallisemmin.

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #14
                            Kertokaas nyt viisaammat mulle mitä haittaa on siitä, jos koneessa on esim 0,5-litraa liikaa öljyä. Mittatikun ylä- ja alamerkin välihän on noin 1-litra (M10 ja M20-koneissa). Jos siis koneesen kaataa 0,5-litraa liikaa, vastaa se mittatikun näytössä puoltaväliä.

                            Mitä haittaa tästä on koneelle?
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • diorite
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2005
                              • 146
                              • Etelä-Suomi

                              #15
                              Originally posted by T3
                              Kertokaas nyt viisaammat mulle mitä haittaa on siitä, jos koneessa on esim 0,5-litraa liikaa öljyä. Mittatikun ylä- ja alamerkin välihän on noin 1-litra (M10 ja M20-koneissa). Jos siis koneesen kaataa 0,5-litraa liikaa, vastaa se mittatikun näytössä puoltaväliä.

                              Mitä haittaa tästä on koneelle?
                              Eihän siellä koneessa ole silloin liikaa öljyä jos se raja on siinä merkkien välissä vaan silloin jos se menee ylämerkin yli.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎