Lisäilin tossa taannoin liikaa öljyä koneeseen (M50B25) kun lämpösenä tikun mukaan mahtuis vielä ihan ok. Liikaahan sitä lurahti ja nyt mentiin sit sen maksimi merkin yli että ropisee, voiko tästä seurata jotain "katastrofaalista" tai jotain sinne päin, eli pitäskö valutella pois vai venailla "luontaista haihtumaa"?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Haittaa liiasta öljystä moottorissa?
Collapse
X
-
Originally posted by IikooLisäilin tossa taannoin liikaa öljyä koneeseen (M50B25) kun lämpösenä tikun mukaan mahtuis vielä ihan ok. Liikaahan sitä lurahti ja nyt mentiin sit sen maksimi merkin yli että ropisee, voiko tästä seurata jotain "katastrofaalista" tai jotain sinne päin, eli pitäskö valutella pois vai venailla "luontaista haihtumaa"?Garage:
E21 323i -79
E21 323i -82
E30 325i Cabriolet -91
E30 316i -89
E39 520i -01
Kadett C 1,2 -76
Lynx Rave RE 600 -08
-
-
Joo aika hyvä säätö siinä olikin et onnistuin noin vituilleen saamaan , muistaakseni oli lämmin kone, oli kova hopppu (pitkä ajo edessä), kaivoin kannun esiin, lisäsin öljyä ravista hihasta määrän, käytin konetta, tsekkasin tason -> lisää, ja eikun ajoon. Nyt kun katoin niin kappas, sitähän lurahti vähän liikaa.
Comment
-
-
Originally posted by IikooJoo aika hyvä säätö siinä olikin et onnistuin noin vituilleen saamaan , muistaakseni oli lämmin kone, oli kova hopppu (pitkä ajo edessä), kaivoin kannun esiin, lisäsin öljyä ravista hihasta määrän, käytin konetta, tsekkasin tason -> lisää, ja eikun ajoon. Nyt kun katoin niin kappas, sitähän lurahti vähän liikaa.
Eli kun jaksaa odottaa esim. 20 sekuntia niin silloin kaatettu öljy on öljypohjassa ja tikku näyttää todellisen määrän.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Kyllähän se kampiakseli vaahdottaa sitä öljyä jos sitä on noinkin paljon yli(muutama sentti yli ylärajan).Tämä aiheuttaa ehkä lisää kampikammion painetta ja huohottimesta ja stefoista voi alkaa tunkemaan öljyä kuumetessaan pihalle.
KYLMÄSTÄ moottorista vaan pohjaroppu varovasti auki ja lirutat ylimääräiset ulos koneesta.
Comment
-
-
Originally posted by IikooKuolemaantuomittu ajatus liruttaa öljypohjan propun kautta, meinaan käykö niin että huomaan nopeesti että siinä meni kaikki öljy kun mutteri lens helvettiin jne ?
Mutta järjestä hieman tilaa auton alle, että pystyt hanskaamaan hyvin sen pohjapropun. Äläkä suotta lämmitä konetta, niin homma sujuu turvallisemmin.
Comment
-
-
Kertokaas nyt viisaammat mulle mitä haittaa on siitä, jos koneessa on esim 0,5-litraa liikaa öljyä. Mittatikun ylä- ja alamerkin välihän on noin 1-litra (M10 ja M20-koneissa). Jos siis koneesen kaataa 0,5-litraa liikaa, vastaa se mittatikun näytössä puoltaväliä.
Mitä haittaa tästä on koneelle?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3Kertokaas nyt viisaammat mulle mitä haittaa on siitä, jos koneessa on esim 0,5-litraa liikaa öljyä. Mittatikun ylä- ja alamerkin välihän on noin 1-litra (M10 ja M20-koneissa). Jos siis koneesen kaataa 0,5-litraa liikaa, vastaa se mittatikun näytössä puoltaväliä.
Mitä haittaa tästä on koneelle?
Comment
-
Comment