Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaasari koneen turbotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    Kaasari koneen turbotus

    kaverin e30 316 (1.8) olisi tarkoitus ahtaa. searchilla en löytänyt mitään aiheesta, tai sitten en osannut hakea. muistaakseni joku on joskus asiasta kysellyt mutta kysytään nyt uusiks jos sais jotain oikeata ja järkevää tietoa asiasta kun tähän hommaan ollaan oikeasti ryhtymässä. (kyseessä siis team eastcornerin entinen violetti e30)

    ilmeisesti paineistetut tuplakaasuttimet on fiksuin vaihtoehto polttoainetta ruikkimaan, mutta mitä itseasiassa paineistus tarkoittaa?
    sytkän ajoitusta saa mitä ilmeisestikkin ajoitettua virranjakajasta. mutta kuinka pitkälle tuollaista vakio virranjakajaa saa säädettyä, entäpä puola tekeekö vakiopuolalla mitään. öljynkierto olisi tarkoitus järjestää ihan ryöstöliittimellä jostain, mutta mistä se olisi fiksuin/helpoin?

    ahtopaine olisi tarkoitus saada ja pitää noin 0.9bar luokassa mutta jos 0.5bar paineilla eka saisi tuon toimimaan. ahtimeksi hankitaan mitä suurimmalla todennäköisyydellä garrett T03 koska niitä saa halvalla ja tarjonta on runsas. cooleri on jo löytynyt, tosin mikään kovin iso se ei ole, mutta tyhjää parempi.
    pakosarjaksi hankitaan tai teetetään M10 moottoriin sopiva turbopakosarja eli mitään vakiopakosarjaan tehtyä lisäkettä ei viitsi käyttää. männistä pitää ottaa siivu pois että saa puristukset matalemmalle.

    alustaksi joutuupi mitä suurimmalla todennäköisyydellä hankkimaan e30 325 alustan ja jarrut. abs:iä ei varmaan tule tarvimaan kun auto on vuosimallia 1984, eikä täten myöskään katalysaattoria. tehorajaa ei näyttäisi olevan.

    kertokaa nyt asiasta oikeasti tietävät kaikki mitä pitäisi tietää kaasari koneen turbotuksesta
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Miten niin ei olisi tehorajaa? Tottakai on, mallisarjan tehokkaimpaan verrataan ja 7 kg/hv ei saa alittua.

    Comment

    • tepi_
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2185
      • TKu

      #3
      http://www.btcf.fi/forum/showthread....light=turbotus

      Comment

      • dre
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1805
        • Heinävesi

        #4
        Hommasta en tiedä yhtään mitään, mutta jos ahdinta vielä etsitte niin tuossa näkyisi olevan yksi myynnissä. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=37215

        Comment

        • Miku
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 2624
          • Kajaani

          #5
          hep

          tai jos helpolla haluaa päästä niin eteen jäähdytetyt jarrulevyt ja satulat (320i) ja hakee pikkupaineilla tai kolmipyttysenä ne 125hv tai alle paperit ja sen jälkeenhän sit voi nostaa. Ihan miten kukin haluaa.
          TEAM "Peli Menetetty"
          Nyt:
          E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
          E30 320i 2d m20b27 tic project
          E38 728ia
          E46 316i sedan
          Ex:
          3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #6
            Joo 325 jarrut eteen ja tehoraja onkin sitten jo melekeen 130 heppaa. Sen alle saa varmaan jäämään kun vähän yrittää.
            Retard Member

            Comment

            • Matti_83
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 491
              • Korpilahti

              #7
              Originally posted by LASSI-S
              kaverin e30 316 (1.8) olisi tarkoitus ahtaa. searchilla en löytänyt mitään aiheesta, tai sitten en osannut hakea. muistaakseni joku on joskus asiasta kysellyt mutta kysytään nyt uusiks jos sais jotain oikeata ja järkevää tietoa asiasta kun tähän hommaan ollaan oikeasti ryhtymässä. (kyseessä siis team eastcornerin entinen violetti e30)

              ilmeisesti paineistetut tuplakaasuttimet on fiksuin vaihtoehto polttoainetta ruikkimaan, mutta mitä itseasiassa paineistus tarkoittaa?

              Ahtopaine pitää olla kohokammiossa ja kaasauttimien tiivisteiden pitää kestää ahtopaine, myös läppäakselin tiivisteet! Mitään vakiokaasareita ei kannata edes yrittää laittaa, yksi toimiva vaihtoehto olisi vanha 2.0 m10 imusarja ja siihen paineistettu Weber 32/32 DAT TURBO. Tai mahdollisesti paineistettu pystyimu tuplakaasari sovitepalalla.

              sytkän ajoitusta saa mitä ilmeisestikkin ajoitettua virranjakajasta. mutta kuinka pitkälle tuollaista vakio virranjakajaa saa säädettyä, entäpä puola tekeekö vakiopuolalla mitään.

              Alipaine säädin muutettava toimimaan päinvastoin, eli myöhäistämään sytytystä.

              öljynkierto olisi tarkoitus järjestää ihan ryöstöliittimellä jostain, mutta mistä se olisi fiksuin/helpoin?

              Öljynpaineanturilta lähtö ja paluu mahdollisimman suoraan riittävän paksulla putkella öljypohjaan.

              ahtopaine olisi tarkoitus saada ja pitää noin 0.9bar luokassa mutta jos 0.5bar paineilla eka saisi tuon toimimaan. ahtimeksi hankitaan mitä suurimmalla todennäköisyydellä garrett T03 koska niitä saa halvalla ja tarjonta on runsas. cooleri on jo löytynyt, tosin mikään kovin iso se ei ole, mutta tyhjää parempi.
              pakosarjaksi hankitaan tai teetetään M10 moottoriin sopiva turbopakosarja eli mitään vakiopakosarjaan tehtyä lisäkettä ei viitsi käyttää. männistä pitää ottaa siivu pois että saa puristukset matalemmalle.

              alustaksi joutuupi mitä suurimmalla todennäköisyydellä hankkimaan e30 325 alustan ja jarrut. abs:iä ei varmaan tule tarvimaan kun auto on vuosimallia 1984, eikä täten myöskään katalysaattoria. tehorajaa ei näyttäisi olevan.

              kertokaa nyt asiasta oikeasti tietävät kaikki mitä pitäisi tietää kaasari koneen turbotuksesta
              Lisäksi tarvitset:
              - Korkeapaine bensapumppu(ruisku)
              - Ahtopaineen mukaan säätyvä polttoaineen paineen säädin

              Tuolta lisätietoa kaasarikoneen turbotuksestaville vierin sivut

              Ja jos tarvitset bensapumppua ja paineensäädintä niin ilmoittele privana
              Last edited by Matti_83; 15-06-2005, 12:53.
              BMW E38 730 manuaali
              ex E30 318i -91 cabrio

              Comment

              • peinooo
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 93

                #8
                Millä paineilla tuollaisesta 2.0L m10 koneesta vois saada n.250hv? Kaasareina on kaksi DeLorto DHLA-40 kaasaria. Kone on muuten vakio kuntoinen paitsi männät on sorvattu matalemmiksi.

                Olisiko jotkin muut kaasarit paremmat tähän käyttöön?

                Comment

                • Matti_83
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 491
                  • Korpilahti

                  #9
                  Originally posted by peinooo
                  Millä paineilla tuollaisesta 2.0L m10 koneesta vois saada n.250hv? Kaasareina on kaksi DeLorto DHLA-40 kaasaria. Kone on muuten vakio kuntoinen paitsi männät on sorvattu matalemmiksi.

                  Olisiko jotkin muut kaasarit paremmat tähän käyttöön?
                  eikös vanha sanonta mene et kilo tuplaa tehon . En oikein usko et nuo kaasarit tuossa on ongelma, tosin voisihan ne olla 45mm. Itse en ainakaan laittaisi kaasareita vaan ohjelmoitava ruisku ehdottomasti, eikä hinta ole juurikaan suurempi verrattuna kaasareihin.
                  BMW E38 730 manuaali
                  ex E30 318i -91 cabrio

                  Comment

                  • Team Eastcorner
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1095
                    • Vimpeli

                    #10
                    vai rupeaa violetti liikkumaan mullois tohon tehty imusarja johon sopii saabin koojetti.. niitä saa melkein ilmaseks jostain.. et tarttis bensanpaineen säätimiä ja ois huomattavasti edullisempi ratkasu mitä vaakaimut...
                    Rides:

                    -E28 518i ´86
                    -Audi A6 C5 ´99
                    -VW T4 ´97

                    Comment

                    • Korpisoturi
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 473
                      • Kristiinankaupunki

                      #11
                      Originally posted by Team Eastcorner
                      vai rupeaa violetti liikkumaan mullois tohon tehty imusarja johon sopii saabin koojetti.. niitä saa melkein ilmaseks jostain.. et tarttis bensanpaineen säätimiä ja ois huomattavasti edullisempi ratkasu mitä vaakaimut...
                      Jep, k-jetti kunniaan.
                      Kannattaa mennä kierteleen saabifoorumia. Sieltä niitä löytyy, kuten noita T03 turbojakin..

                      Comment

                      • ropo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 648

                        #12
                        Mikä ahdin kannattaa hommata tuohon 2.0L m10 moottoriin joka riittäisi n.300hv? Nyt aluksi ei kyllä ole tarkoitus ottaa kun reilu 200hv, mutta kannattaahan se kerralla ostaa vähän reilumman kokoinen niin ei tarvii heti olla vaihtamassa.
                        Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                        Comment

                        • herja
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1649

                          #13
                          Originally posted by Matti_83
                          eikös vanha sanonta mene et kilo tuplaa tehon
                          Kilo tuplaa ILON!
                          Retard Member

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎