Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prikka uppos öljykiertoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Meisseli
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1003
    • Kotka

    #16
    Jaa muillakin on ongelmia sorminäppäryyden kanssa? Itsehän tein vastaavanlaisen topikin joitain aikoja sitten. Aika paljon on jo ajeltu sen jälkeen vailla huolen häivää. Jos napsahtaa niin se on sitten voivoi, en jaksa ressata mokoman romun takia. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=20930
    Eioo penaria alla enää.. :(

    Comment

    • tolppa
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 69
      • savonlinna

      #17
      Originally posted by bavaria:39
      Ottiko kaveris lopulta tuon akselin pois sieltä? Nimimerkki "sama akseli öljypohjassa, e28+m20b20"
      eipä onkinut...ja möi auton eikä koskaan kuulunut että olisi napsahtanut.

      Comment

      • bavaria:39
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 323
        • Kotka

        #18
        Originally posted by tolppa
        eipä onkinut...ja möi auton eikä koskaan kuulunut että olisi napsahtanut.
        Jaa...

        Comment

        • tolppa
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 69
          • savonlinna

          #19
          Originally posted by bavaria:39
          Jaa...
          En siis todellakaan tarkoittanut että möi auton sen pudonneen akselin takia,vaan ajoi sillä muutaman vuoden ja möi sitten auton.Että ei se pudonnut akseli vaikuttanut siihen myymiseen mitenkään.Lisäksi möi auton vielä ihan tuttava piiriin että ei siinä mitään kusetuksen meinikiä ollut.

          Comment

          • Bnito
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 334

            #20
            Juu nyt on taas kasassa ja toimi ainakin ku parin kilsan lenkin viskasin, meinas tosin keittää yli, mut en kyl laittanna vettä tarpeeks, tai sit voi olla et oon sekottanu jonkun letkun paikan kun lämmöt oli punasel ja pysähdyin niin koitin noita vesi letkuja ja olivat aikas kovat ja pullistelleet hieman...tosin ollettaisin kyl et veden vajauksen takiakin nuo letkut paisuisivat kun lämmöt tapis -> ilmaa letkuis -> lämpöä paljon niin ilma laajenee -> letkut pullistuu
            F11 525 3.0 -10

            Ex E46 330d Touring -00
            Ex 316/325 '85

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4595
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Bnito
              Juu nyt on taas kasassa ja toimi ainakin ku parin kilsan lenkin viskasin, meinas tosin keittää yli, mut en kyl laittanna vettä tarpeeks, tai sit voi olla et oon sekottanu jonkun letkun paikan kun lämmöt oli punasel ja pysähdyin niin koitin noita vesi letkuja ja olivat aikas kovat ja pullistelleet hieman...tosin ollettaisin kyl et veden vajauksen takiakin nuo letkut paisuisivat kun lämmöt tapis -> ilmaa letkuis -> lämpöä paljon niin ilma laajenee -> letkut pullistuu
              ja kohta kansi halki..
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • Bnito
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 334

                #22
                Originally posted by fraatti
                ja kohta kansi halki..
                ei kai ny

                Heitin uuden lenkin ku oli jäähynestettä tonne lisänny ni enää ei noussu yli puolenvälinen vaik kuinka rääkkäs. Kaaekki kunnos mun mittakaavan mukaan, kiitokset jälleen kerran kaikille avuista
                F11 525 3.0 -10

                Ex E46 330d Touring -00
                Ex 316/325 '85

                Comment

                • HarzaTheMan
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 458
                  • Sawo

                  #23
                  Kysynpä tässä kun en viitsi uutta topicia laittaa. Eli minkälainen homma M20B25 moottoriin on öljypohjan tiivisteen vaihto?

                  Meikäläisen autossa näyttää vuotavan tuo tiiviste, niin voisi sen laittaa kuntoon. Kokeilin jo pultteja kiristellä kun olivat aika heppoisesti entisen omistajan jäljiltä, mutta ei auttanut. Eli tarviiko öljypohjaa irrottaa ihan kokonaan, vai voiko sen tiivisteen kikkailla paikoilleen öljypohjaa vähän alaspäin laskemalla? Kannattaako laittaa myös jotain tiivisteainetta lisäksi?
                  ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                  Comment

                  • ropo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 648

                    #24
                    Originally posted by HarzaTheMan
                    Kysynpä tässä kun en viitsi uutta topicia laittaa. Eli minkälainen homma M20B25 moottoriin on öljypohjan tiivisteen vaihto?

                    Meikäläisen autossa näyttää vuotavan tuo tiiviste, niin voisi sen laittaa kuntoon. Kokeilin jo pultteja kiristellä kun olivat aika heppoisesti entisen omistajan jäljiltä, mutta ei auttanut. Eli tarviiko öljypohjaa irrottaa ihan kokonaan, vai voiko sen tiivisteen kikkailla paikoilleen öljypohjaa vähän alaspäin laskemalla? Kannattaako laittaa myös jotain tiivisteainetta lisäksi?
                    Olishan se hyvä irroittaa kokonaan niin saat puhdistettua kunnolla tiivistepinnat. Itse en laittanut tiivistettä ollenkaan vaan pelkällä tiivisteliimalla ja ei ole vuotanut. Liima oli Wurth joku silikoni tiiviste, luki vielä että tarkoitettu öljypohjiin ym. moottorin ja vaihteistojen tiivistämiseen.

                    Mihin autoon olet vaihtamassa? e30?
                    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                    Comment

                    • HarzaTheMan
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 458
                      • Sawo

                      #25
                      Tuohon sigussa näkyvään E30 325:een. Mites jos sen öljypohjan irrottaa ihan kokonaan, niin mitä tarvii purkaa että se lähtee pois? Oliko niin, että moottoria pitää nostaa vähän, vai?
                      ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                      Comment

                      • ropo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 648

                        #26
                        Originally posted by HarzaTheMan
                        Tuohon sigussa näkyvään E30 325:een. Mites jos sen öljypohjan irrottaa ihan kokonaan, niin mitä tarvii purkaa että se lähtee pois? Oliko niin, että moottoria pitää nostaa vähän, vai?
                        Joo moottoria pitää nostaa ylöspäin ja moottorin kiinnikkeet (ne mutterit kumityynyistä) molemmin puolin irti. Ja sen palkin kiinnitys pultteja löysäät missä on ne moottorin kumityynyt kiinni (ja tais olla hammastankokin) noin pari senttiä. (kaksi 17mm kannalla oleva pulttia puolellaan.) Niin saat siihen tulemaan tilaa että mahtuu öljypohja lähtemään pois. Jos ei sitä tee niin pitää ilmeisesti öljypumpunjalka irroittaa, että mahtuu lähtemään.
                        Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎