Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suutinten vaihdon jälkeen pyörii tod. rikkaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soiled
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3216
    • Mystinen Kuopio

    Suutinten vaihdon jälkeen pyörii tod. rikkaalla

    Elikkä kyse on nykyisestä turbo projektistani ja siinä ilmenneestä ongelmasta--> http://www.btcf.fi/forum/showthread....348#post368348 (vaihdoin nuo 3,5l suuttimet vakioiden m20b20 tilalle)
    Onko muilla ollut ongelmia vaihdon yhteydessä? Swappasin samalla tuosta vakiosta ilmanmäärämittarista sisuskalut tuohon 3,5l mittariin ja koneen käynti tasaantui jonkin verran sekä kaasu tuli herkemmäksi, kuitenkaan ongelma ei hävinnyt.....
    Ja mistä kannattaisi aloittaa vian etsiminen/koneen säätäminen? Voiko olla joku anturi paskana mikä säätää tuota ruiskutusta vai pitäisikö "boxille" tehdä jotain?
    Last edited by Soiled; 27-06-2005, 00:38.
    Mystinen.Fi @ FB
    IG @tarmohanninen
    http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
    Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
    Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
    Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    #2
    Originally posted by Soiled
    Elikkä kyse on nykyisestä turbo projektistani ja siinä ilmenneestä ongelmasta--> http://www.btcf.fi/forum/showthread....348#post368348 (vaihdoin nuo 3,5l suuttimet vakioiden m20b20 tilalle)
    Onko muilla ollut ongelmia vaihdon yhteydessä? Swappasin samalla tuosta vakiosta ilmanmäärämittarista sisuskalut tuohon 3,5l mittariin ja koneen käynti tasaantui jonkin verran sekä kaasu tuli herkemmäksi, kuitenkaan ongelma ei hävinnyt.....
    Ja mistä kannattaisi aloittaa vian etsiminen/koneen säätäminen? Voiko olla joku anturi paskana mikä säätää tuota ruiskutusta vai pitäisikö "boxille" tehdä jotain?

    siis jos laitetaan isommat suuttimet ja tietokoneelle ei tehdä mitään niin seokset jää rikkaalle.
    jos on lambda säätöinen auto niin se voi olla että sen "säätö" vara riittää korjaamaan tilanteen.

    aika varmasti joudut kuitenkin ilmamäärämittarin jousta säätämään kireämmälle.

    Comment

    • Soiled
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3216
      • Mystinen Kuopio

      #3
      Joo, tosiaan tuo on jetronicilla oleva ruisku eikä motronic, niin säätöä ei boxissa lampaadan kautta tapahdu.

      Mitäs tuo mittarin jousen säätö loppujaan vaikuttaa? Laitoin sen jousen swappauksen yhteydessä suunnilleen samaan tiukkuuteen kuin se oli ollut tuossa pienemmässä mittarissa......
      Mystinen.Fi @ FB
      IG @tarmohanninen
      http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
      Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
      Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
      Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

      Comment

      • larmatin
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1118
        • Perttula

        #4
        Originally posted by Soiled
        Joo, tosiaan tuo on jetronicilla oleva ruisku eikä motronic, niin säätöä ei boxissa lampaadan kautta tapahdu.

        Mitäs tuo mittarin jousen säätö loppujaan vaikuttaa? Laitoin sen jousen swappauksen yhteydessä suunnilleen samaan tiukkuuteen kuin se oli ollut tuossa pienemmässä mittarissa......

        sen läpän aseman perusteellä kone laskee ruiskutettavan polttoainemäärän suhteutettuna koneen kierroksiin ja lämpötilaan.

        kun kiristät jousta niin ECU luulee että ei mene ilmaa ja pienentää ruiskutetavaa polttoaine määrää.
        sitten jos sitä pienentää "yli asteikon" niin ECU ottaa vian muistiin ( ei välttämättä ole sun jetronikissa hätäkäyttöä)

        Comment

        • Soiled
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3216
          • Mystinen Kuopio

          #5
          Joo, nyt tuli jo hyviä neuvoja mitä pitää testata, kun pääsen v-loppuna auton luokse

          Osaakos tuo jetin ecu säätää syöttöä mittarin kautta myös normaalisti ajettaessa (luulisi jotain vaikutusta olevan kun se läppä jäykistyy) vai toimiiko tuo mittarin säätö pelkästään tyhjäkäynnille?
          Mystinen.Fi @ FB
          IG @tarmohanninen
          http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
          Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
          Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
          Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

          Comment

          • larmatin
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1118
            • Perttula

            #6
            Originally posted by Soiled
            Joo, nyt tuli jo hyviä neuvoja mitä pitää testata, kun pääsen v-loppuna auton luokse

            Osaakos tuo jetin ecu säätää syöttöä mittarin kautta myös normaalisti ajettaessa (luulisi jotain vaikutusta olevan kun se läppä jäykistyy) vai toimiiko tuo mittarin säätö pelkästään tyhjäkäynnille?

            siis jäykistyyhän läppä koko kierrosluku alueella ja vaikuttaa myös koko kierrosluku alueella, tuohan on vain yksi säätö paikka.
            tietysti olehan kokeillut säätää seos ruuvista "hanat kaakkoon"?

            ajamalla ja seosmittaria tarkkailemalla se sitten selviää onko seokset kierroksilla oikeat

            Comment

            • Miika Tissari
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1802
              • Varkaus

              #7
              Säädä pensanpaineita pienemmalle...
              E28 ///M-tech V8 -83
              E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

              Comment

              • Soiled
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3216
                • Mystinen Kuopio

                #8
                Originally posted by larmatin
                siis jäykistyyhän läppä koko kierrosluku alueella ja vaikuttaa myös koko kierrosluku alueella, tuohan on vain yksi säätö paikka.
                tietysti olehan kokeillut säätää seos ruuvista "hanat kaakkoon"?
                Joop homma selvä.
                Tuota seosruuvia ei ole tullut paljoa ruuvailtua, mutta pitää kokeilla sitäkin säätää.
                Mystinen.Fi @ FB
                IG @tarmohanninen
                http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎