Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 kaasuvaste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baas 009
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 302
    • Varsinainen Suomi

    M57 kaasuvaste

    Onko kukaan muu havainnut että M57:ssa kaasun nostosta vedon katkeamiseen menisi ihan järkyttävän kauan? Luokkaa 1-2s.

    Omalla e39:llä sladittelu on ihan toivotonta kun vetoa ei saa tarvittaessa poikki. Auto on manuaalilaatikolla niin koneen tekemiset tuntuu oikein hyvin.
    Kyseessä on siis ensimmäinen versio M57:sta, vm.2000 e39 530d.

    Alkaa epäilyttää että autossa on jotain pielessä koska pari muuta keneltä olen kysellyt, eivät ole moista havainneet.

    Jos jollain on kokemusta moisesta ominaisuudesta niin olisi mielenkiintoista tietää? Täytyy koettaa josko testosta löytyisi sopivat kanavat jolla voisi kaasupolkimen ja moottorin ohjauksen suhdetta tutkia...

    Kiitos
  • [Snowboarder]
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 2187
    • Karstula

    #2
    Ainakin oma 530dA 99vm pystyy hyvin luisuttelemaan ja en oo huomannut vedon katkeamisessa viivettä. Autolla ajettu reilu 520tkm.
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Ei myöskään ollut havaittavissa viivettä E39 525d:ssä.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5266
        • Pirkkala

        #4
        Itsellä viivettä alkupäässä Huonoin luisutteluauto ever.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Kaimu
          BTCF Member
          • Nov 2011
          • 464
          • Turun kupeessa

          #5
          Samanlaisia oireita itselläkin oli samanlaisessa moottorissa aikoinaan.
          Tällä hetkellä käyttiksenä m54 moottorinen kulkine ja on ihan yhtä hirveä viive kaasuvasteessa joka suuntaan, verrattuna vaikka m50.
          Kai sillä on haettu jotain mukavuutta?
          sigpic

          E82 n55

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            itellä oli kans e39 530d ja samaa ongelmaa.. todella hankala ajaa kun päästät kaasun niin veto ei heti lopu... ajattelin, että vika olisi ollut "tehoboksissa", mutta eipä tullu ikinä kokeiltua ilman...
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              #7
              On tullut huomattua että pienehkö suuttimien tukkeutuminen tms. polttoaine järjestelmän kuluminen/likaantuminen aiheuttaa tuollaisia oireita, kuten myös moottorin huohottaminen.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • Baas 009
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 302
                • Varsinainen Suomi

                #8
                Muutkin ovat siis huomanneet saman ilmiön. Hyvä.

                Täytyy koettaa selvitellä että mistä tuo oikein tulee, aika pahasti tämä haisee ns. softavialta eli tarkoituksella tehdyltä pehmennykseltä. Findieselin Arttu ei tiennyt mitään patenttiratkaisua asiaan, tietääkö joku jonkun oikeasti fiksun softantekijän joka asiasta kenties tietäisi?

                Kiitos kaikille!

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5266
                  • Pirkkala

                  #9
                  Katsoisin kyllä livedataa silmä kovana ihan ensimmäisena.

                  Ilmamassa sekä polkimen asento syyniin.

                  Niin ja ahtopaineen ohjaus voi temppuja tehdä myös.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Baas 009 View Post
                    Muutkin ovat siis huomanneet saman ilmiön. Hyvä.

                    Täytyy koettaa selvitellä että mistä tuo oikein tulee, aika pahasti tämä haisee ns. softavialta eli tarkoituksella tehdyltä pehmennykseltä. Findieselin Arttu ei tiennyt mitään patenttiratkaisua asiaan, tietääkö joku jonkun oikeasti fiksun softantekijän joka asiasta kenties tietäisi?

                    Kiitos kaikille!
                    En nyt ihan softavikaan ihan heti osoittaisi jos ei sitä löydy kuitenkaan suurimmasta osasta autoja.

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5266
                      • Pirkkala

                      #11
                      Eräs huomio tänne.

                      Huomasin omassa m57 koneisessa manuaali e39:ssä ominaisuuden joka ehkä voisi liittyä topicin aloittajan ongelmaan.

                      Jos maantienopeudesta laittaa vapaalle ja kytkin ylhäällä polkee reilummin kaasua kierrokset ampuu järjettömiin lukemiin ja leijailevat siellä vähän kohtuuttoman kauan vaikka kaasu olisikin nostettu. Oikein säikähdin että mitä tää ryntää. MUTTA tämä EI tapahdu jos kytkin pohjassa.
                      Eli: tarkistappa että kytkimen anturi on kunnossa. Ja kaikki muutkin asiaan edes etäisesti liittyvät. Itsellä tuli mieleen että jos absissa olisi vikaa saattaisi myös oirehtia noin varsinkin jos nopeustieto eli vasen taka-anturi olis mykkä.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎