eli mitä hyötyä tommosesta läppärunkovirityksistä joita on esim M5:sessa on verrattuna normi imusarjaan? turbossa ja vaparissa eri hyötyjä?
Läppärungot vs. normaali imusarja
Collapse
X
-
-
Jep, eli esim. M5 on siis läppärungot joka sylinterille, ja tällä läppärungoilla saatava hyöty vakioon imusarjaan verrattuna on aika hyvä. Tehonlisäys tuollaisilla läppärunko sarjoilla voi olla jopa jotain +30hp, riippuen tietenkin koneesta, voi olla jopa enemmänkin!Originally posted by Noxmaneli mitä hyötyä tommosesta läppärunkovirityksistä joita on esim M5:sessa on verrattuna normi imusarjaan? turbossa ja vaparissa eri hyötyjä?
Comment
-
Erillisillä läppärungoilla saadaan ainakin nopeampi kaasuvaste, johtuen lyhyemmästä matkasta kaasuläpältä sylinteriin. Myös imuäänet ovat nätimmät koska kaikkilla sylintereillä on samanlaiset imukanavat. Huipputehoissa on tuskin suurta eroa verrattuna yhdellä läppärungolla tehtyyn imusarjaan, jos vain molemmissa on yhtä isot ja saman pituiset imuputket. Yleensä näissä normaaleissa imusarjoissa on aika pienet ja pitkät putket, tällöin isohalkaisijaiset läppärungot antavat selkeästi lisää huipputehoa. Varsinkin neliventtilikansissa joissa kansi itsessään virtaa suht mukavasti vakionakin. Samalla tosin voi alaväännöt ja taloudellisuus huonontua.
Comment
-
läppis
m5 läppikset on kovin isot...50mm, voi olla jo liian isot.
itse sovittasin s14 pienemmät läppikset (46mm) m20 mosaan.
niissäkin on sylinterijako hivenen pielessä, mutta se on vielä korjattavissa välilaipalla kannen ja läppiksen väliin.
sitten vain lisäboxilla (unichip, alpha N etc.) ecu ymmärtämään kaasunasentotunnistinta ilmamäärämittarin sijaan ja penkissä säädöt kohdalleen niin jo pitäisi pelittää.
tuskin tolla moddauksella tehot ainakaan laskee.Aprilia RSV4
Comment
-


Comment