Älä mee hitsaamaan jumiin kaveri aikoinaan hitsasi ja se pistää niin pirusti vastan että remmi luisti isommilla kierroksilla,en juurikaan suosittele. Uutta vaan hommaamaan.
190-mursussa toimii ainakin silleen, että laittaa sellasta leveetä kuminauhaa (jostain mummon verkkareista) kierroksen viskon ympärille ja parilla niitillä (nitojalla) kiinni. Mursussa on tilaa tolle viritykselle ja visko pyörii näköjään sit koko ajan. Tiedä sitten onko toi penarin visko ahtaampi rakenteeltaan...
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Minä tein nopeeesti pellistä semmoset suikaleet joihin reikä päihin ja se niiden pulttejen alle mikä löytyy sekä rupelista että hihnapyörästä ja hyvin kesti hihna. näin ainakin m10 mosassa.
Hae romikselta sähköflekti...menee räpeltämiseks jos alkaa poraamaan viskon läpi...--->epätasapaino (vesipumppu huutaa armoa), jumalaton humina, remmi luistaa, eikä kestä....jos kuitenkin poraat/pulttaat viskon kiinni niin laita molemmin puolin pultit et pysyy ees jotenki tasapainossa +kestää ja lyhennä viskon siipiä ainaski puolet pois...
Romiksilta saa heikkoja flektejä ja säkällä tehokkaitakin, yleensä vaan tuppaavat olemaan asennussyvyydeltään liian isoja. Tuossa kopassa kutosen eteen ei jää juuri ylimääräistä tilaa, joten sen flektin pitäisi olla matala. Itse hankin SPAL-merkkisen matalan 12 V ropelin hydrauliikkatarvikemyymälästä (~100 €) ja jonkin Pösön flektin anturin (85-75 astetta, ~5 €) jonka asensin alavesiletkuun ja sen kautta maadoituksen releeltä, jolle tulee jatkuva 12 v.
Huomasin just että motonetistä saa uuden viskon 88€, taitaa olla parempi laittaa sellainen...
Laita ihmeessä, kiintee visko rikkoo varmaan auton hyvin nopeesti! Ite kokeilin e28:n M30B28:ssa kiinteetä viskoa (hitsattiin vanha paska visko parilla pisteellä jäykäks), ei sitä voinu montaa kilsaa pitää kiinni ku pelotti että leviää koko auto! Yli 3000rpm kierroksilla hävis tehosta ainakin puolet kun propelli pisti vastaan niin perkeleesti, 518i olis jättäny viivalla. Ja kuullosti kyllä ihan vanhalta Volvolta (hyi). Ei oo kallis toi uus visko..
Comment