Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50b25:seen kevyempää vauhtipyörää?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525TurboIC
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 663
    • Pomarkku

    M50b25:seen kevyempää vauhtipyörää?

    eli mistä mallista sopii kyseiseen moottoriin vauhtipyörä? jos sais vähän kevyemmän tilalle... ja entä sopiiko jokin esim. 540:sen kytkinpaketti heittämällä tohon? pitäis saada pitävämpi kytkin mut ei viittis sintteriä kuitenkaa laittaa ku se on kuulemma vähän hankala kaupungissa ajaa...
  • Jarkko S
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 595
    • Käärmelahti/Maaninka

    #2
    M20:n vauhtipyörä löytyy multa ja Specin Stage3 6-lapainen sintteri ja hyvin pelittää. Vähän on kärkevämpi kuin vakio mutta ei paha laisinkaan.
    E60 530d M-Sport
    E53 X5 3.0d Sport
    E53 X5 3.0d Sport Paku
    E93 330d
    E61 535d M-Sport
    E61 520d
    E46 320i

    Comment

    • 525TurboIC
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 663
      • Pomarkku

      #3
      M20:sen vauhtipyörä siis sopii suoraan M50:seen? minkäshintainen toi spec on? ja mistä ostit sen?
      Last edited by 525TurboIC; 08-07-2005, 19:28.

      Comment

      • L.H
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2481
        • Lohja

        #4
        Originally posted by 525TurboIC
        M20:sen vauhtipyörä siis sopii suoraan M50:seen? minkäshintainen toi spec on? ja mistä ostit sen?
        Ainakin tuolta saa:http://www.uutekki.com/tuotteet.html
        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

        Comment

        • Jarkko S
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 595
          • Käärmelahti/Maaninka

          #5
          Originally posted by 525TurboIC
          M20:sen vauhtipyörä siis sopii suoraan M50:seen? minkäshintainen toi spec on? ja mistä ostit sen?
          Uutekiltahan se tuli, sopivan hintainen oli Kysy Petteriu:lta.

          Mulla taitaa olla starttikin M20:stä ja vauhtipyörä on kevyempi malli, jotain 7kg. Kohtuu kierrosherkkä vekotin sillä. Suoraanhan ne kävi kun vaan pulttasi kiinni.

          Hommasin muuten Schwitzerin S2B:n 65/55-siivillä, katotaan mitä se ja M5:n ilmamassamittari aiheuttaa Coolerikin tulee uusi ja painekotelo on kohta valmis.
          E60 530d M-Sport
          E53 X5 3.0d Sport
          E53 X5 3.0d Sport Paku
          E93 330d
          E61 535d M-Sport
          E61 520d
          E46 320i

          Comment

          • 525TurboIC
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 663
            • Pomarkku

            #6
            Originally posted by Jarkko S
            Uutekiltahan se tuli, sopivan hintainen oli Kysy Petteriu:lta.

            Mulla taitaa olla starttikin M20:stä ja vauhtipyörä on kevyempi malli, jotain 7kg. Kohtuu kierrosherkkä vekotin sillä. Suoraanhan ne kävi kun vaan pulttasi kiinni.

            Hommasin muuten Schwitzerin S2B:n 65/55-siivillä, katotaan mitä se ja M5:n ilmamassamittari aiheuttaa Coolerikin tulee uusi ja painekotelo on kohta valmis.
            oliko startti pakko vaihtaa et sai sopimaan sen vauhtipyörän? vai meneekö se alkuperäisen startin kanssa paikoilleen?onko se M5:sen massamittari kuinka paljon isompi? taitaa mukavissa hinnoissa pyöriä ne... ite aattelin ruveta kattelee vähän isompaa ahdinta... toi mikä mulla on (s2bg) alkaa ahdistaa yläkierroksilla mut toisaalta lähtee aika alhaalta mukaan!

            Comment

            • Jarkko S
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 595
              • Käärmelahti/Maaninka

              #7
              M50:ssä ei ollu starttia mukana joten ruuvasin entisen kiinni, ei mitään ongelmaa.

              M5:n massamittari on ~95mm halkaisijaltaan, M50B25:n jotain 70mm. Kun ovat pöydällä vierekkäin niin eron kyllä huomaa

              Tuo minun kalikka on 3.8-litraisen ämmän ja ilokseni huomasin että liitin on samanlainen ku entisessä.
              E60 530d M-Sport
              E53 X5 3.0d Sport
              E53 X5 3.0d Sport Paku
              E93 330d
              E61 535d M-Sport
              E61 520d
              E46 320i

              Comment

              • 525TurboIC
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 663
                • Pomarkku

                #8
                Originally posted by Jarkko S
                M50:ssä ei ollu starttia mukana joten ruuvasin entisen kiinni, ei mitään ongelmaa.

                M5:n massamittari on ~95mm halkaisijaltaan, M50B25:n jotain 70mm. Kun ovat pöydällä vierekkäin niin eron kyllä huomaa

                Tuo minun kalikka on 3.8-litraisen ämmän ja ilokseni huomasin että liitin on samanlainen ku entisessä.
                mistä sä semmoisen löysit?? joo tossa M50:sessä on n.70mm... täytyy alkaa mettästää semmosta vauhtipyörää jos jollaki sattuis olee ylimääräinen...

                Comment

                • Janek
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 631
                  • Nakkila

                  #9
                  no minultahan se löytyy
                  ja eri välitys kuin m50:ssä joten tarvii vaihtaa joko se ratas starttiin tai koko startti
                  Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                  Bmw 740 E38

                  Comment

                  • 525TurboIC
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 663
                    • Pomarkku

                    #10
                    Originally posted by sanches
                    no minultahan se löytyy
                    ja eri välitys kuin m50:ssä joten tarvii vaihtaa joko se ratas starttiin tai koko startti
                    hehhee!! no mitäs semmoinen pyörä maksais? olisko sulla sit semmonen starttiki myytävänä? vai onko kovinkaa iso työ vaihtaa se hammaspyörä?

                    Comment

                    • 525TurboIC
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 663
                      • Pomarkku

                      #11
                      Originally posted by 525TurboIC
                      hehhee!! no mitäs semmoinen pyörä maksais? olisko sulla sit semmonen starttiki myytävänä? vai onko kovinkaa iso työ vaihtaa se hammaspyörä?
                      joko sulla muuten alkaa auto olee kasassa?

                      Comment

                      • Jarkko S
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 595
                        • Käärmelahti/Maaninka

                        #12
                        Originally posted by 525TurboIC
                        mistä sä semmoisen löysit??
                        Oili Jalosella sattui moinen olemaan, ei taida olla ihan helpoin metsästettävä. Uutenahan niitäkin saa mutta voi olla hinta hunajaa ja mansikoita...
                        E60 530d M-Sport
                        E53 X5 3.0d Sport
                        E53 X5 3.0d Sport Paku
                        E93 330d
                        E61 535d M-Sport
                        E61 520d
                        E46 320i

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎