Originally posted by Maforca
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä öljyä perään?
Collapse
X
-
Originally posted by Devilsrejct View Posttosiaan siitä paljon hehkutetusta Redlinen öljystä et onhan se pirun hyvää tollaiseen lukkoperään mutta sitkosaineita on aivan liikaa katukäyttöön sillä nuo redlinet on ratakäyttöön suunniteltuja ja siksi syövät laakerit todella nopeasti..
Comment
-
-
Sitkosaineet...?
Esteripohjaisissa öljyissähän ei nimenomaan tällaisia kilometrien ja lämmön mukaan kuluvia ja merkittävästi heikentyviä lisäaineapuja tarvita ja esteripohjaöljyt tarjoavat ylivoimaiset ominaisuudet mm. pintapaineenkeston ja liukkauden suhteen ja siten lisäävät kilometrejä myös siviilissä kun pitävät raudat ihan oikeasti eri malliin erossa toisistaan laakereissa ja rattaissa ja pyörivät kevyemmin = vähemmän kitkaa ja kulumista! Mitä enemmän tehoa sitä suurempi kulumisero on mm. Red Linen hyväksi.
Monissa BMW:säkin suositellaan käytettäväksi kuumalta päältään 140 öljyä paikkaamaan normiöljyjen huonoa pintapaineenkestoa ja erityisesti niiden suurta viskositeetin alenemista suurissa lämpötiloissa että saataisiin pysymään metallit edes jotenkin erillään ja silloin tarvitaan kyllä erityisen paljon sakeuttimia.
Esim. Red Line Shock Proof Heavy vastaa suojavaikutukseltaan 250 öljyä mutta on silti voitelevaa kylmässä ( 75W90 viskositeetti ).
Sama juttu myös moottori- ja automaattiöljyjen puolella.Last edited by v12; 16-12-2009, 23:20.Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
E32 740i-93 Shadow Line
MB SEC 560-89
Mitsubishi Galant GTI dynamic 4 4WD/4WS -91
www.hhp.fi
Comment
-
-
Sitkosaineet...?
Esteripohjaisissa öljyissähän ei nimenomaan tällaisia kilometrien ja lämmön mukaan kuluvia ja merkittävästi heikentyviä lisäaineapuja tarvita ja esteripohjaöljyt tarjoavat ylivoimaiset ominaisuudet mm. pintapaineenkeston ja liukkauden suhteen ja siten lisäävät kilometrejä myös siviilissä kun pitävät raudat ihan oikeasti eri malliin erossa toisistaan laakereissa ja rattaissa ja pyörivät kevyemmin = vähemmän kitkaa ja kulumista! Mitä enemmän tehoa sitä suurempi kulumisero on mm. Red Linen hyväksi.
Monissa BMW:säkin suositellaan käytettäväksi kuumalta päältään 140 öljyä paikkaamaan normiöljyjen huonoa pintapaineenkestoa ja erityisesti niiden suurta viskositeetin alenemista suurissa lämpötiloissa että saataisiin pysymään metallit edes jotenkin erillään ja silloin tarvitaan kyllä erityisen paljon sakeuttimia.
Esim Red Line Shock Proof Heavy vastaa suojavaikutukseltaan 250 öljyä mutta on silti voitelevaa kylmässä ( 75W90 viskositeetti ).
Sama juttu myös moottori- ja automaattiöljyjen puolella.Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
E32 740i-93 Shadow Line
MB SEC 560-89
Mitsubishi Galant GTI dynamic 4 4WD/4WS -91
www.hhp.fi
Comment
-
-
Originally posted by Jampsu View PostYksi kokeilemisen arvoinen öljy lukkoperään on myös motul pa90 lsd
oma lukkoperä pitäs olla ihan lähipäivinä pihassa ja sinne meinasin noi motulit heittää sit lisää kokemuksia... ainakin cuscon, kaazin ym. lukkojen kanssa kuullut hyviä kokemuksia...
Mitäs BMW Gurut sanoo...Sopiskos laittaa myös X3 perämurikkaan?M135 F21 2013
320d X-drive E90 2009
Comment
-
-
jos löytyy lukoton perä + asc+t, niin sinne menee lukottoman öljyt? vai löytyykö tälle yhdistelmälle jotain muuta?___________________
BMW G30 520d -17
----------------------------------------------------------------------
MB c350 -11
BMW F11 M550D -14
Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
MB w211 -07
BMW e39 525i -01
BMW e36 325i -93
BMW e36 320i -92
Comment
-
-
Originally posted by Jookuj View Postjos löytyy lukoton perä + asc+t, niin sinne menee lukottoman öljyt? vai löytyykö tälle yhdistelmälle jotain muuta?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Auto on E90 330XD automaatti -05.
Mitä öljyä laitan periin ja jakovaihteistoon? (oletan että nelivetoisessa sellainen on)
Eri öljyvalmistajien voiteluainesuositustaulukot (ainakin ne mitä olen jo kahlannut läpi) sanovat että vaatii oman erikoisöljynsä.Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Comment
-
-
Itse itselleni ja muille vastaten:
Jakolaatikkoon menee BMW:n oma erikoislitku jota ei saa mistään muualta kuin BMW:ltä.
Maksaa noin 40€ litra mutta sitä ei mene kuin puoli litraa.
Periin menee Castrol SAF-XJ 75W140.Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Comment
-
-
Originally posted by Casull View PostItse itselleni ja muille vastaten:
Jakolaatikkoon menee BMW:n oma erikoislitku jota ei saa mistään muualta kuin BMW:ltä.
Maksaa noin 40€ litra mutta sitä ei mene kuin puoli litraa.
Periin menee Castrol SAF-XJ 75W140.
Miksi etuperään lukkoperäöljyä ? Onko edes takana lukkoa ?
Comment
-
-
Jakolaatikkoon EI käy mikään muu, asiaa selvitettiin eräässä merkkikorjaamossa pitkään ja hartaasti.
X5:n jakolaatikkoon löytyy normaaleista öljyistä korvaava tuote mutta ei tuon 330xd:n.
En missään tapauksessa aio omaani alkaa kokeilemaan että miten käy jos sinne laittaa jotain muuta. Samaa mieltä olivat korjaamollakin, vaikka olivat aiemmin päivällä X5:een jakolaatikon öljyt vaihtaneet.
Lukkoperäöljyä takaperään siksi että hintaero on 2,5€ litralta tavalliseen öljyyn verrattuna enkä ole omastani yhtään varma onko takana lukollinen vai tavallinen murikka, siksi laitan lukkoöljyn.
Castrollin suosituslista merkkikorjaamoille neuvoi laittamaan eteen ja taakse samaa öljyä, eli juurikin tuota lukkoperälitkua.Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Comment
-
Comment