Lauhdutin asennettu. Katsotaan nyt tämän toiminta, käytöstä poisto vie minuutin jos on turha keksintö. Mittasin ahtimen asennuksen jälkeen öljynkierron määrän varmistaakseni että myös kiertää, 1/2 litran pullo täyttyi 15-20sek aikana. Seurataan kuinka kiertää lauhduttimen kautta ja mihin lämmöt asettuu. Jos on turha tämä on helppo siirtää ohjaustehostimen lauhduttimeksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ÖljynJÄÄHDYTIN remmiahtimelle ?
Collapse
X
-
Päivitystä.
Auto kävi joutokäynnillä tunnin pihassa ja öljynlämmöt saavutti 85 astetta. Auton flekti käyntiin ja öljynlämmöt laski 10min aikana 82 asteeseen. Voidaan todeta että JÄÄHDYTIN ajaa asiansa ja toimii. Lauhdutin on asennettu moottorilta ahtimelle menevään linjaan.
Kesällä sitten näkee JÄÄHDYTTÄÄKÖ liikaa ja pitääkö asentaa termostaatti linjaan.Last edited by BMW525Xda; 28-02-2020, 05:14.
Comment
-
-
Itse ajattelin ihan samaa, jos moottoriöljyä, tai ihan mitä tahansa öljyä pitää lauhduttaa, niin jotain on helvetin pahasti vialla.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostHyvä kuulla, kyllähän sitä öljyä on hyvä jäähdyttää.
Ihmettelen myös itsekkin suuresti, miksi öljynjäähdyttymistä puhutaan aina lauhduttimena, siis ihan firmatkin myy sillä nimellä
Ps. Kytkimenpainelaakeri 😂😂😂F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by JiiVee92 View PostItse ajattelin ihan samaa, jos moottoriöljyä, tai ihan mitä tahansa öljyä pitää lauhduttaa, niin jotain on helvetin pahasti vialla.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Sehän on sellaista puhekieltä, mutta joskus itekkin miettinyt että mistä yhteydestä se on ihmisten puheeseen tullut, onko jossain vehkeessä ollut oikeasti öljynlauhdutin
Lauhtuminen sääilmiönä lisää lämpöä joten sekään ei oikein osu.
Lauhoja kelejä koko porukalle.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostSehän on sellaista puhekieltä, mutta joskus itekkin miettinyt että mistä yhteydestä se on ihmisten puheeseen tullut, onko jossain vehkeessä ollut oikeasti öljynlauhdutinE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
No joo kyllä mäkin tykkään korjata että ne on itseasiassa ruuveja mitä ihmiset yleensä kutsuu pulteiksi. Autossakaan ei montaa pulttia ole. Mut jos joka kerta tarvii kertoa että se on jännite eikä virta mitä migissä säädetään ni haiskahtaa ihmiselle joka on enemmän autojen kanssa tekemisissä netin kautta kuin tallissa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Tästä kertomusta. 16 rivinen jäähdytin keulalla toiminut hyvin. Kierto toteutettu, moottori->jäähdytin->ahdin->öljypohja. Ennen jäähdyttimen asennusta ahdin oli pintalämmöltään ajon jälkeen öljyjen lämpöinen, kadulla ~100 ja radalla reilusti yli. Jäähdyttimen asennuksen jälkeen kadulla ajelun jälkeen on käden lämpöinen, noin 30-35C myös rivakamman ajon jälkeen. Ahtolämmöistä ei tässä vaiheessa osaa sanoa isosti, mutu sanoo että pysyvät alempana kuin ennen, vertailudataa ei vielä ole +25C ulkolämmöiltä. Kokonaisuutena hyvä ratkaisu ja säästää ahdinta.
Comment
-
-
Suurin tekijä ahtolämpöjen nousuun on kasaan puristaminen eli juuri se mitä ahdin siellä tekee. Ilma ei niin kauaa aikaa Ahtin sisällä vietä, että lämpö ehtisi siirtyä rungosta ilmaan. Toisekseen moottoriöljyn optimilämpötila on noin 90 astetta, ettei se 100 astetta nyt niin mettässä ole.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Comment