Ja kyllä se seos vaikuttaa myös koneen lämpöihin...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vääntö kateissa???
Collapse
X
-
Tehottomuus
Originally posted by HemiNii`in...Tuohan se on yksi yleisimmistä "urbaanilegendoista", että kun säädetään laihalle niin kulkee pienellä bensalla? Siinä nyt vaan käy niin että teho ja erityisesti vääntö katoavat saman tien joten läppää on aukaistava pirusti enemmän jotta auto jaksaisi kulkea samoin kuin rikkaammalla seoksella. Pahimmassa tapauksessa käy tosiaan niin että kosla kulkee "lämä tiskissä" tuon 140km/h ja bensankulutus on jossain 25-35litran tietämillä. Rikkaalle säädetyllä seoksella kinneri menee tuon 140km/h melkein pintakaasulla n. 12litran kulutuksella ja kevyesti alle kympin rajoitusnopeuksin ajettaessa. Yksi esimerkki tästä on itselläni ollut aikoinaan eräs oikeasti reilulla 200hv turbo Integrale tekniikalla varustettu jo kattiajan kiesi joka vei laillisissa "katsastus-säädöissä"/(nolla-arvoilla) perus110-120km/h:n pikatievauhdilla n.15-16litraa ja autoa sai pakottaa menemään. Huiput jäivät selvästi alle 200km/h. L-jetistä kun napsautti potikalta neljä-viisi napsua rikkaammalle (jolla päästöt olivat jo täysin katin ulottumissa), pääsi autolla kuin taikaiskusta n.8litran kulutuksella ja potkua oli TÄYSIN toiseen malliin ja huiput löytyivät mittariasteikon ulkopuolelta.
Itselläni samalla koneella samaa vaivaa. Varsinkin kakkosella vedätettäessä ikäänkuin puutuu eikä meinaa mennä mihinkään.Tämä varsinkin kuumalla koneella. Kun kaasua rupeaa löysäämään tuntuu jossain vaiheessa että osakaasulla rupeea kiihtymään paremmin.
Itse olen vaihtanut ilmamäärämittariin hilut toisen vaivan takia, mutta nyt
taitaa olla liian laihalla tai jotain.e34 530tic & Hestec
Comment
-
-
Laihallahan tuo. Ilmamäärämittarin kansi irti silikoniliimauksesta ja ensiksi kaksi hammasta potentiometrin kehältä spiraalijousen jänniä löysemmälle. Merkkaa alkuperäinen asetus pienellä raapulla ensin. Kojeajo, niin että vedät roudarin teipillä kannen väliaikaisesti kiinni. Jos ja kun kulkee paremmin, ota naksu kerrallaan lisää. Tyhjäkäynti muuttuu jossainvaiheessa, mutta älä kiinnitä tähän tässä vaiheessa huomiota. Kun olet löytänyt maksimiasetuksen teholle/vääntömomentille, löytyy pienin bensankulutus suhteessa tehoon jostain aloituksen ja maksimin välimaastosta. Kun olet löytänyt parhaan tehon/ajettavuuden asetuksen, merkkaa se ja liimaa kansi kiinni. Säädä tyhjäkäyntiseos ilmamäärämittarista kohdalleen(vihreän,mustan, harmaan tai vihreän korkin alta).
Comment
-
-
Originally posted by HemiLaihallahan tuo. Ilmamäärämittarin kansi irti silikoniliimauksesta ja ensiksi kaksi hammasta potentiometrin kehältä spiraalijousen jänniä löysemmälle. Merkkaa alkuperäinen asetus pienellä raapulla ensin. Kojeajo, niin että vedät roudarin teipillä kannen väliaikaisesti kiinni. Jos ja kun kulkee paremmin, ota naksu kerrallaan lisää. Tyhjäkäynti muuttuu jossainvaiheessa, mutta älä kiinnitä tähän tässä vaiheessa huomiota. Kun olet löytänyt maksimiasetuksen teholle/vääntömomentille, löytyy pienin bensankulutus suhteessa tehoon jostain aloituksen ja maksimin välimaastosta. Kun olet löytänyt parhaan tehon/ajettavuuden asetuksen, merkkaa se ja liimaa kansi kiinni. Säädä tyhjäkäyntiseos ilmamäärämittarista kohdalleen(vihreän,mustan, harmaan tai vihreän korkin alta).
Kylmänä joutokäynti on aika raskasta ja ei kovin hyvin reagoi kaasuun, mutta lämpimänä tapahtuu...
Täytyy varmaan ruveta maffin tiluuseen jenkeistä.e34 530tic & Hestec
Comment
-
-
Onkohan mullakin 325:ssa seos liian laihalla? :shock: Tuntuu että kone reakoi aika vaisusti kevyeen kaasun lisäykseen, mutta kulutusmittari kyllä hyppää välittömästi 10l->20l. Päälle 3500rmp kyllä todella iloisesti, mutta sen alla ei juuri suurempi tapahdu! Kulutus on myös helvetin isoa kaupunkiajossa!
Comment
-
-
Originally posted by BemarimiesOnkohan mullakin 325:ssa seos liian laihalla? :shock: Tuntuu että kone reakoi aika vaisusti kevyeen kaasun lisäykseen, mutta kulutusmittari kyllä hyppää välittömästi 10l->20l. Päälle 3500rmp kyllä todella iloisesti, mutta sen alla ei juuri suurempi tapahdu! Kulutus on myös helvetin isoa kaupunkiajossa!
Joutokäynti/yli 2000rmp:
CO: 0/0%
HC: 70/66 ppm
Lam: -/1,00
CO2: 15,00/14,90%
O2: 0,20/ 0,20%
Comment
-
-
Originally posted by KaitsuItselläni samalla koneella samaa vaivaa. Varsinkin kakkosella vedätettäessä ikäänkuin puutuu eikä meinaa mennä mihinkään.Tämä varsinkin kuumalla koneella. Kun kaasua rupeaa löysäämään tuntuu jossain vaiheessa että osakaasulla rupeea kiihtymään paremmin.Originally posted by HemiIlmamäärämittarin kansi irti silikoniliimauksesta ja ensiksi kaksi hammasta potentiometrin kehältä spiraalijousen jänniä löysemmälle. Merkkaa alkuperäinen asetus pienellä raapulla ensin. Kojeajo, niin että vedät roudarin teipillä kannen väliaikaisesti kiinni. Jos ja kun kulkee paremmin, ota naksu kerrallaan lisää.e61 535d
Comment
-
-
Originally posted by jms-btcfOriginally posted by KaitsuItselläni samalla koneella samaa vaivaa. Varsinkin kakkosella vedätettäessä ikäänkuin puutuu eikä meinaa mennä mihinkään.Tämä varsinkin kuumalla koneella. Kun kaasua rupeaa löysäämään tuntuu jossain vaiheessa että osakaasulla rupeea kiihtymään paremmin.Originally posted by HemiIlmamäärämittarin kansi irti silikoniliimauksesta ja ensiksi kaksi hammasta potentiometrin kehältä spiraalijousen jänniä löysemmälle. Merkkaa alkuperäinen asetus pienellä raapulla ensin. Kojeajo, niin että vedät roudarin teipillä kannen väliaikaisesti kiinni. Jos ja kun kulkee paremmin, ota naksu kerrallaan lisää.E91 330Da
Comment
-
Comment