memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jluoma
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Joo, tuo tuntuu olevan aika yleinen konsensus että toisin kuin vaikkapa muoviosat (ainakin E46:sen osalta :think ) niin alkuperäiset bensaletkut näissä vessoissa ovat aika viimeisen päälle laadukkaita.
    Jep, alkuperäiset kyllä, mutta jos niitä on jossain vaiheessa vaihdettu esim. Suodattimen vaihdon yhteydessä niin ne tarvike pätkät on syytä vaihtaa taas uudestaan.

    Mutta kyllä auto liikkuu vaikka hieman mehiikin, 316i:n ajoin Imatralta kotiin Lappeenrantaan, vaikka silminnähden jo tuli letkusta läpi kaaressa.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Joo, tuo tuntuu olevan aika yleinen konsensus että toisin kuin vaikkapa muoviosat (ainakin E46:sen osalta :think ) niin alkuperäiset bensaletkut näissä vessoissa ovat aika viimeisen päälle laadukkaita.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Alkuperäiset letkut juuri sitä viinaa tuntuu kestävän.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Suuttimet vaihdettu, nyt mennää sitten e85 tuolla 540:llä. Softaa pitää hieroa kunhan ehtii syventymään, toimii pikaisen testin perusteella hyvin näinkin. Kestääkö nuo vakioletkut e85 pidemmän päälle, vai olisiko parempi vaihtaa letkut? Varmaan kaikki letkut on alkuperäiset, joten hieman miettinyt pitäisikö nuo nyt vaihtaa kun viinalla alkoi ajamaan. Uusi E85 kestävä pumppu on jo tilattu, mutta katsotaan nyt minkä aikaa tuo vakio kestää viinaa.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Juu, nyt alussa olisi ihan hyvä että näkisi miten lähelle vakiosuuttimien maksimia mennään pelkällä etanolilla ajettaessa, riittäisikö M54B30:sen suuttimiin vaihto turvamarginaaliksi, vai pitääkö keksiä jotkut vielä isommat.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Hah, olihan perkeleellinen homma tuon tuloletkun pätkiminen ja siihen flexfuel-anturin laittaminen kun en jaksanut imusarjaa ruveta irrottelemaan. Oli nimittäin ahdasta, ja se letkukin vähän turhan nafti niille anturin päille. No lopulta meni paikoilleen, eikä näyttäisi vuotavan mistään. Onnistuin rytäkässä vielä pudottamaan etummaisen suuttimen kiinnitysklipsinkin (siis sen millä suutin on kiinni bensakiskossa) jonnekin moottorin syövereihin, ei löydy. No kai tuolla hetken uskaltaa ajaa ilmankin, täytyy hakea Schmiedmannilta uusi heti kun ehtii.

    Kaiken kruunuksi huomasin että käytettynä ostamani eFlexfuel taitaa olla vanhempaa versiota johon saa yhteyden vain Androidin ohjelmalla, ei ollenkaan iOS:n. No, täytynee hommata joku halpis Android-luuri käytettynä ja pultata se vaikka pysyvästi hanskalokeroon..
    Sitä appsia tarvii alkuinnostuksen jälkeen harvoin yhtään mihinkään, riittää jos jollain kaverilla on puhelin jota voi hädän tullen lainata.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Hah, olihan perkeleellinen homma tuon tuloletkun pätkiminen ja siihen flexfuel-anturin laittaminen kun en jaksanut imusarjaa ruveta irrottelemaan. Oli nimittäin ahdasta, ja se letkukin vähän turhan nafti niille anturin päille. No lopulta meni paikoilleen, eikä näyttäisi vuotavan mistään. Onnistuin rytäkässä vielä pudottamaan etummaisen suuttimen kiinnitysklipsinkin (siis sen millä suutin on kiinni bensakiskossa) jonnekin moottorin syövereihin, ei löydy. No kai tuolla hetken uskaltaa ajaa ilmankin, täytyy hakea Schmiedmannilta uusi heti kun ehtii.

    Kaiken kruunuksi huomasin että käytettynä ostamani eFlexfuel taitaa olla vanhempaa versiota johon saa yhteyden vain Androidin ohjelmalla, ei ollenkaan iOS:n. No, täytynee hommata joku halpis Android-luuri käytettynä ja pultata se vaikka pysyvästi hanskalokeroon..

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei se ihan poskettoman tarkkaa ole. Ajelet tankin lähes tyhjäksi ja päälle bensat niin on jo tarpeeksi että adapterin voi poistaa.
    Pohjimmiltaan eflexfuelin irrottaminen ei vaikuttanut mitenkään, e85:n käyttö taisi jopa vähän kompensoida ongelmaa. Moottoritilasta löytyi pari haperoa alipaineletkua joista toinen ihan irtipoikki. Nyt vielä kaikki kamat takaisin ja odotan toimivan aiempaa paremmin.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    No aloin nyt sitten kuitenkin laittamaan tuota eFlexfuelia ennen kuin uusi bensapumppu on hankittuna, kai tuo vanhakin nyt kuukauden päivät kestää viinalla ajella. Asennus on kyllä helppo, ainoa yllätys tuli kun tajusin että tässä E46:sessahan ei olekaan konetilassa bensan paluulinjaa, vaan se lähtee vasta suodattimelta. Eli pakko laittaa etanolianturi tulolinjaan, no kai se siinäkin toimii ihan ok. Meinasin ihan vaan nappasta bensakiskon lähistöltä letkun poikki ja siihen klemmareilla suoraan kiinni tuo anturi. Käytettynä kun eFlexfuelini ostin niin siinä ei tullut niitä pikaliittimiä tms. mukana, mutta ei kai niiden käyttö pakollista ole..

    Et sä niitä pikaliittimiä tarvi, mäkeen ne joutaa, ainakin mulla toinen niistä alkoi vuotaa aika pian asennuksen jälkeen.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    No aloin nyt sitten kuitenkin laittamaan tuota eFlexfuelia ennen kuin uusi bensapumppu on hankittuna, kai tuo vanhakin nyt kuukauden päivät kestää viinalla ajella. Asennus on kyllä helppo, ainoa yllätys tuli kun tajusin että tässä E46:sessahan ei olekaan konetilassa bensan paluulinjaa, vaan se lähtee vasta suodattimelta. Eli pakko laittaa etanolianturi tulolinjaan, no kai se siinäkin toimii ihan ok. Meinasin ihan vaan nappasta bensakiskon lähistöltä letkun poikki ja siihen klemmareilla suoraan kiinni tuo anturi. Käytettynä kun eFlexfuelini ostin niin siinä ei tullut niitä pikaliittimiä tms. mukana, mutta ei kai niiden käyttö pakollista ole..

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Edellisen jälkeen olen pyrkinyt ajamaan etanolit pois ja tankannut 98:ia, jotta eflexfuelin voisi ottaa pois välistä. Sitten saa selville, että onko vika boksin vai auton toiminnassa. Kai tämmösessä 15vuotta vanhassa voi joskus jotain häikkääkin olla..
    Ei se ihan poskettoman tarkkaa ole. Ajelet tankin lähes tyhjäksi ja päälle bensat niin on jo tarpeeksi että adapterin voi poistaa.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Edellisen jälkeen olen pyrkinyt ajamaan etanolit pois ja tankannut 98:ia, jotta eflexfuelin voisi ottaa pois välistä. Sitten saa selville, että onko vika boksin vai auton toiminnassa. Kai tämmösessä 15vuotta vanhassa voi joskus jotain häikkääkin olla..

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Siinä boksissahan on muistaakseni ja ymmärtääkseni jotkut omat vikakooditkin, jotka voisi lukea puhelimen app:lla.

    Löytyisikö sieltä mitään?

    Itselläni tuot tosiaan toimii ihan moitteetta. Lähtee käyntiin kylmänäkin käyntiin aivan hyvin (M52B25). Syksyllä ennen talviseisontaa lämpötilan mennessä pakkaselle alkoi startti pidentyä, mutta käynnistyi silloinkin kitisemättä.



    "Perusominaisuudet
    - Laitteen vikakoodien lukeminen ja resetointi"

    Ei ole vikakoodeja, omassa puhelimessa tuo apsi ei toimi, mutta työpuhelinta voi välillä lainata tarkoitukseen.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Voihan siinä boksissakin olla vikaa. En ole itse moisia ihmetelly, niin en osaa sanoa että onko boksin aiheuttamaa vai mikä. Mut vihreissä johdoissa koneen johtosarjassa kulkee virta suoraan virtalukolta.
    Siinä boksissahan on muistaakseni ja ymmärtääkseni jotkut omat vikakooditkin, jotka voisi lukea puhelimen app:lla.

    Löytyisikö sieltä mitään?

    Itselläni tuot tosiaan toimii ihan moitteetta. Lähtee käyntiin kylmänäkin käyntiin aivan hyvin (M52B25). Syksyllä ennen talviseisontaa lämpötilan mennessä pakkaselle alkoi startti pidentyä, mutta käynnistyi silloinkin kitisemättä.



    "Perusominaisuudet
    - Laitteen vikakoodien lukeminen ja resetointi"
    Last edited by bmw323it; 13-05-2019, 12:13. Reason: Lisätty linkki

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Voihan siinä boksissakin olla vikaa. En ole itse moisia ihmetelly, niin en osaa sanoa että onko boksin aiheuttamaa vai mikä. Mut vihreissä johdoissa koneen johtosarjassa kulkee virta suoraan virtalukolta.

    Leave a comment:

Working...
X