memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wespa
    replied
    Mulle tuli jo rahatkin tilille, tosin porsaasta, ei bemmistä. Baijerilainen pitäs ensin saada takas nippuun ja katsastettua.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Nyt on sigun auto muutoskatsastettu E85:lle ja laitettu hakemus muuntotuesta.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Ite tullu käytettyä e85:lla kans BKR8EIX iridium tulppia tuossa toisen konsernin vehkeessä. Hyvin on pelannu jopa 3 barin ylipaineella ja TFSI puolilla.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Just vaihoin M52:een 75tkm E85:llä ajetut perus kaksikärki-NGK:t kun nypytti pintakaasulla - vika oli muualla mutta oli nuo jo aiheellista vaihtaa, kärkiväli oli kulunut jo melkein kahteen milliin.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Joo, mitä nyt asiaa olen tässä tutkinut niin kyllä nimimerkki Juppe vaikuttaisi olevan aivan oikeassa, Pulstarit ja muut hipotulpat ovat ihan nettihypeä. Eli possuun ainakin menee yksinkertaisimmat kuparitulpat, Boschin tulpat tuntuvat olevan nykyään aika kuraa, joten josko sitten NGK:n BPR:ää. Bemariinkin voisi kokeilla etanolin kaverina ihan perus kupareita eli BKR6E:tä, nyt on paikoillaan valmistajan speksaamat Laser Platinumit, mutta taitaa niidenkin ainoa hyvä puoli olla pitkä vaihtoväli. Minua ei haittaa yhtään vaihdella tulppia M54:seenkaan useammin jos se auttaa E85:lla toimimisen kanssa.

    Taidan myös kokeilla ihan valmistajan alkuperäisellä kärkivälillä mutta pykälää vakiota kylmemmillä tulpilla, josko se olisi hyvä kombinaatio.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Viittasin siihen, että jos auto toimii ja on säädetty, niin se ei ota enempää ilmaa tulppaa vaihtamalla, jolloin voisi lisätä syöttöä. Jos taas on ongelmaa tulpan kanssa ja joutuu rajoittamaan jotain eikä täten saa kaikkea ulos, niin voi olla kohdallaan kokeilla toista kynttilää. Ei ollu vittuilua

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Tulpan posliinieriste murtuu kun kuuma tulppa jäähtyy liian nopeasti, tai mahdollisesti kastunut tulppa lämpiää liian nopeasti. Jälkimmäistä en ole kokenut, ensimmäisiä kyllä, vähän kuumana tulvivat kaasarit ja pikkuisen liian kuumat tulpat yhdistelmä tappoi aina kaikki tulpat kerrasta täyskaasukiihdytyksissä - jää käymään tyhjäkäyntiä ja aivan pintakaasua ihan hyvin mutta kipinä katoaa heti kuormitettaessa. Ja äkkiseltään tulpissa ei näy mitään vikaa - aikanaan sai ongelmaa ihmetellä ihan tosissaan.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Näin varmaan teoriassa ja osin käytännössäkin. Mulle on tullut vastaan tasan yhdet tulpat, joista voin sanoa, että toimivat suorastaan huonosti. Ne oli muistaakseni NGK:n semmoset platinatulpat, joissa tulpan kärki oli valettu lähes kokonaan posliinin sisälle. Näillä kierrosten herkkyys huononi ja kylmästartit menivät oikeasti huonoksi. Nyt autossa NGK BKR8EIX iridiumit ja hyvin rokkaa. Lähti myös Bilteman halvimmilla tulpilla, joiden sopivuudesta ei ollut mitään muuta hajua kuin se, että sopi kanteen. Ostin niitä alkuun, kun taistelin näiden starttiongelmien kanssa eikä huvittanut heittää roskiin 50e tulppia. Tulpat kun kastelee muutamaan kertaan oikein hyvin, niin jotain niistä hajoaa. Ei tuu vaan enää samanlaista kipinää kuin uudella. Kyllä mä niitä elvyttelin tohollakin vaihtelevin tuloksin.
    Last edited by Juppe; 20-08-2019, 15:22.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Sillä kuparisydämellä saadaan suurempi teho sytytyskipinään jota e85:llä tarvitaan siinä tapauksessa että polttoaine ei ole kaasuuntunut vaan vielä nestemäisenä - kipinä ensin höyrystyttää polttoaineen ja vasta sen jälkeen sytyttää sen. Platina ja iridium on ihan paskoja sähkönjohteita, kipinään ei saada vastaavaa määrää energiaa joten asia on kompensoitu minimaalisen pienillä kärjillä joilla syntyvästä kipinästä on tehty pinta-alaltaan paljon pienempi, kipinä syttyy alhaisemmalla jännitteellä mutta energiaa höyrystää polttoainetta epäedullisissa syttymisolosuhteissa on paljon vähemmän kuin kuparitulpilla -> E85 käyttöön yleensä suositellaan juuri tavallisia kuparitulppia.

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Mahti kommentti

    Originally posted by pazq View Post
    mitä se kakku siellä auttaa jossei ilmaa ole enempää, on se kynttilä kuinka tehokas tahansa?

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    mitä se kakku siellä auttaa jossei ilmaa ole enempää, on se kynttilä kuinka tehokas tahansa?

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Tulpat ei anna tehoa yhtään hevosvoimaa. Onko kysymys siitä että kuparitulpilla sytytysennakkoa on mahdollista lisätä tai että moottorinohjain lisää sitä kun ei havaitse nakua?
    Juu en tarkoittanut hv-tehoa vaan tuon tulpan tuottama sytysteho on suurempi tuolla kupari ytimellä. Kai sitä tavaraa voi olla silloin enemmän ja jaksaa syttyä vielä paremmin.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Omat oli Iridum malliset. Näitä kai saisi Kupari ytimellä, mutta niiden käyttöikä olisi kuulemma huomattavasti lyhyempi, mutta antaisi vielä enemmän tehoa.

    Tulpat ei anna tehoa yhtään hevosvoimaa. Onko kysymys siitä että kuparitulpilla sytytysennakkoa on mahdollista lisätä tai että moottorinohjain lisää sitä kun ei havaitse nakua?

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Tulpat kävin tänään hakemassa. Suositus oli adaptaatioiden nollaus ja tankillinen ajella.
    Menee vielä joku aika ennen kuin vaihdan. Laitan sitten kokemuksia.
    Omat oli Iridum malliset. Näitä kai saisi Kupari ytimellä, mutta niiden käyttöikä olisi kuulemma huomattavasti lyhyempi, mutta antaisi vielä enemmän tehoa.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    185%, enpä oo ihan noin paljon uskaltanut laittaa. Tuntuu ihan älyttömältä määrältä, mutta täytyypä siis laittaa vaan tylysti lisää. Olikohan mulla tällä hetkellä edes 150% ja silti tuntuu jo melko vahva vanhan viinan käry aina kun kylmänä starttailee..

    Edit. Possun säädettävässä moottorinohjauksessa ei ole mitään tuollaista säätöä millä saisi ruikittua polttoainetta ennen kuin kone pyörii. Käsittääkseni ihan orkkis Motronicin ominaisuus joka on haluttu säilyttää tässä säädettävässäkin. Jos DME-rele ei saa signaalia että kone pyörii niin se katkaisee polttoaineensyötön, ihan hyvä ominaisuus esim. kolarin ajaessa.
    Last edited by Wespa; 18-08-2019, 19:03. Reason: Lisäys

    Leave a comment:

Working...
X