memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jluoma
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Eikö viisaampaa olisi vaan säätää se vakio ecu? Ei tarvitsisi läträtä seoksilla. :think
    Ehkä, mutta voiko sen säätää niin, että toimii myös bensalla? E85:sen saatavuus ei vakuuta vielä niin että laskisin yhden kortin varaan.
    Last edited by jluoma; 02-12-2019, 18:31.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Moottorinlämmitin on käytössä ja se toki auttaa käynnistymiseen. Nyt on ehkä 10% 98:ia seassa, pitää vielä vahvistaa seosta kunhan saa tehtyä tilaa. Ei kertaakaan ole jäänyt ajamatta siksi ettei käynnisty, mutta lämmittämättä pelkällä e85:llä sai tosiaan yrittää useita kertoja ennenkuin sai siirrettyä niin että roikka ylettää. Toki vanhassa autossa voi olla etanoliin liittymättömiäkin ongelmia. Uuden akun ehkä joutuu tänä talvena hankkimaan jne.

    320i:ssä on samat suuttimet kuin 325i:ssä, joten tarvittava reservi pitäisi olla, mutta ilmeisesti 330i:n suuttimetkin kävisi jos siitä jotain hyötyä.
    Eikö viisaampaa olisi vaan säätää se vakio ecu? Ei tarvitsisi läträtä seoksilla. :think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Näyttää siltä että omat pelit lähtevät paremmin käyntin pakkasella kuin 0-10 asteessa.
    Pitää varmaan tehdä rikastukseen tuolle välille joku pomppu.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Moottorinlämmitin on käytössä ja se toki auttaa käynnistymiseen. Nyt on ehkä 10% 98:ia seassa, pitää vielä vahvistaa seosta kunhan saa tehtyä tilaa. Ei kertaakaan ole jäänyt ajamatta siksi ettei käynnisty, mutta lämmittämättä pelkällä e85:llä sai tosiaan yrittää useita kertoja ennenkuin sai siirrettyä niin että roikka ylettää. Toki vanhassa autossa voi olla etanoliin liittymättömiäkin ongelmia. Uuden akun ehkä joutuu tänä talvena hankkimaan jne.

    320i:ssä on samat suuttimet kuin 325i:ssä, joten tarvittava reservi pitäisi olla, mutta ilmeisesti 330i:n suuttimetkin kävisi jos siitä jotain hyötyä.
    Last edited by jluoma; 02-12-2019, 08:18.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Suuttimet vaihdetaan isommiksi lähinnä siitä syystä että vakioiden tuotto ei tahdo riittää (kun etanolia pitää ruiskuttaa se reipas 30% enemmän kuin bensaa). Mitä ongelmia sen eFlexfuelin kanssa sitten näillä keleillä alkaa olla, huono käynnistyvyys? Käytätkö moottorinlämmitintä? Pelkkää E85:sta vai jokunen litra bensaa seassa kuten eFlexfuelin ohjeissa neuvotaan kylmille säille?

    Mulla lähtee eFlexfuelin kylmien kelien testit käyntiin vasta lähipäivinä kun saan viimein juhannukselta asti seisseen E46:sen kasaan ja leimattua. Possussa ei kyllä ole ollut (tehokkaan lohkolämmittimen suosiollisella avustuksella) mitään ongelmia vielä näillä keleillä, hyvin starttaa, lämpenee ja toimii nyt kun alkaa olla parametrit kohdillaan.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Minkä tyyppiseen ongelmaan suutinten vaihto isompaan yleensä auttaa? Eflexfuel on, mutten ole tyytyväinen auton toimintaan +5 kylmemmissä oloissa. Tietysti voi tankata bensaa, mutta jos itse autoakin voisi kehittää parempaan suuntaan?
    Empä usko pelkällä suuttimien vaihdolla ongelman katoavan. Tuo Eflexfuel kun ei ole itse mitenkään käsittääkseni säädettävissä, niin tuskin isommat suuttimet korjaa ongelmaa. Vaatisi luultavasti etanolille tehdyn softan, että toimisi kunnolla.

    Aika surkea tuo Eflexfuel, jos +5c alkaa jo ongelmat.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    -----
    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 16:01.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Minkä tyyppiseen ongelmaan suutinten vaihto isompaan yleensä auttaa? Eflexfuel on, mutten ole tyytyväinen auton toimintaan +5 kylmemmissä oloissa. Tietysti voi tankata bensaa, mutta jos itse autoakin voisi kehittää parempaan suuntaan?
    Last edited by jluoma; 30-11-2019, 13:10.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Juu, se kylmä käynnistys ja sen jälkeen normaali toiminta vaatii kyllä säätöä ihan reilusti. Ihan turha kenenkään kuvitella, että pelkällä suuttimien vaihdolla toimii ympäri vuoden E85:lla Suomessa. Kylmäkäynnistys huononee selvästi useissa autoissa jo kun mennä alle +10c. Sitten kun mennään alle +5c, niin joutuu jo starttailemaan useamman kerran jos ei säädä. Pakkasella ei mahda edes lähteä käyntiin ainakaan ilman ihan järjetöntä starttailua, jos ei mahdollisuutta esilämmittää. Kyllähän se vähintää vaatii sen ennen starttia olevan rikastuksen säädön, käynnistyksen jälkeisen rikastuksen säädön ja lämmityskäynnin rikastuksen säädön. Lisäksi sitten vielä voi hieroa sytysennakko starttiin jne. Tämä kaikki pelkästään siihen, että saa sen auton käyntiin ja sillä voi ajaa käynnistyksen jälkeen ilman pidempää tyhjäkäyntiä. Tämän lisäksi toki sitten vielä se normaali hierominen softalle.

    Omassa pitäisi pikkaisen tuota käynnistyksen rikastusta vähentää näille keleille, kun melkein 2k nousee startissa kierrokset .

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    -----
    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 16:03.

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Juu, kyllä siinä autosta/ecusta riippuen joutuu yrittämään jo ihan tosissaan reippaammilla pakkasilla jos ei softaan tee muutoksia tavalla tai toisella.

    Joidenkin autojen kohdalla tuntuu jo nollan tuntumassa tulevan hankaluuksia ja joutuu sahailemaan.

    Mut tuo nyt oli esimerkki miten pieni muutoskin riittää jo siihen että auton voi muutoskatsastaa E85:lle -> saa myös tukirahat.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Paitsi jos meinaa vähääkään kylmemmällä kelillä ajella, niin ei se pelkkä suutinten vaihto ja koskematon vakio ecu riitä. Tai no riittää jos jaksaa joka aamu tapella käynnistymisen kanssa

    Mut jos sen vehkeen meinaa ahtaa, niin ehdottomasti viinalle. Sen nyt joutuu kokonaan säätään uusiksi joka tapauksessa, niin e85 muutos menee siinä samalla ja saa luotettavamman ja tehokkaamman myllyn.

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Riittää että menee muutoksien jälkeen normaalista päästömittauksesta läpi.
    Vähänkään fiksumpien oppivien ecujen kanssa (mitä melkeenpä jo suurinosa 90-luvun autoista löytyykin jo) onnistuu E85 muutos pelkällä suuttimien vaihdolla +25-30% isompiin ja se toimii kuin bensalla (paitsi kylmäkäynnistykset teetättää hankaluuksia herkemmin).

    On onnistuneesti muutoskatsastettu E85 käyttöön noinkin et suuttimet vaa vaihdettu ja päästöt otettu sekä todettu et hyvä on. Ja tukirahan myöskin saanu.

    Eli ei vaadita mitään tiettyä tapaa millä sen saisi muunnettua.
    Turhaahan se kyllä on vain E85 käyttöä ajatellen joku flexfuel palikka asentaa jos auton ecu kykenee korjaamaan seossuhteet haluamalleen alueelle kun vaan heittää vähä isommat suuttimet (muuten tulee lambdakorjausrajat vastaan)

    Leave a comment:


  • ErikFinn
    replied
    Mitens tämmönen plääni:
    1993 e36 325:een joku MS (mikä?) jonka voi räpeltää käymään RE85:lla, muutoskatsastus Re85:lle, rahat pois valtiolta. Tämän jälkeen turbotus johon tuo MS (mikä edelleenkin?) soveltuisi hyvin? Onnistuuko ja onko tehty?
    Tulisi meinaan se MS näin 200€ halvemmaksi.. Miinus tietysti muut kulut.
    Mutku mutku se re85 kuuluis olevan aika ehdotonta mömmöä tommoselle 500 hepalle..
    Onko tässä joku sudenkuoppa, kuten että vaaditaan joku valtuutetun 100€/h maahantuojan virallinen asennus ja todistus?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Priming pulssia ainakin tuplat siihen 0 asteen tienoille ja triplat -10 tienoille ja siitä alaspäin lisäten. Alkaa tärähtään tulille kerralla. Sit toki cranking ja afterstart rikastuksia saa lisäillä et myös jää käyntiin.
    Eli pitänee sitten vielä vähän lisäillä. Afterstart ja warmup rikastuksia on tullutkin jo säädettyä ja jää kyllä käyntiin kun vain lähtee pyörimään. Kiitoksia, jatketaan testailuja.

    Leave a comment:

Working...
X