Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jakolaatikko antautuu (F-sarja?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    #16
    ATC 450







    ATC 350




    ATC 35L (väärä kuva bemarin lapuissa?)



    Tuossa vielä viimeisin G12 kopasta: https://www.bimmerfest.com/forums/at...2&d=1452127629
    Last edited by fraatti; 05-12-2018, 03:48.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 1996
      • Tampere/kainuu

      #17
      Originally posted by suppari View Post
      Ok Montako laippaa/jakovaihteistoa on nyt esimerkiksi vuoden sisään tämän vian takia uusittu?
      Olisiko noin 4-6 luokkaa. Ei akuutti epidemia, mutta kumminkin. 35L laatikoita olleet. Auto ei liiku, koodina voi olla mitä vain vaihteiston toiminta logiikkaan liittyvää. Pääakselihan yrittää pyörähtää, mutta auto ei liiku.

      Ei näihin jakolaatikkoa tarvitse uutta yleensä vaan laippa/simmisarja.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        #18
        Originally posted by zakspeed View Post
        Olisiko noin 4-6 luokkaa. Ei akuutti epidemia, mutta kumminkin. 35L laatikoita olleet. Auto ei liiku, koodina voi olla mitä vain vaihteiston toiminta logiikkaan liittyvää. Pääakselihan yrittää pyörähtää, mutta auto ei liiku.

        Ei näihin jakolaatikkoa tarvitse uutta yleensä vaan laippa/simmisarja.
        Jostainsyystä ajattelin että boori menee tuosta eteen lähtevästä akselista mutta sehän olikin juuri tuo taakse menevä pääasiallinen laippa mikä sieltä oli korkannut.

        Kuvassa missä näkyy laatikko palasina on metallinen limppu kardaanin päässä. Eikö näistä ollut joku kampanja missä limppu vaihdettiin kumiseen? Oliko vaihdon syynä tämä vai jotain muuta?
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • HaTa
          Bimmer Rookie
          • Jul 2005
          • 109
          • Noormarkku

          #19
          ATC350 identification number

          Mistä mahtaa löytyä tuohon jakolaatikkoon tuo numero, joka tarvitaan tuossa
          korjausohjelmoinnissa ISTA:lla. Vaihdoin öljyt ja tuon kalibroinnin kun koittaa
          ajaa niin käskee tekemään tuon korjausohjelmoinnin johon tarvitaan tuo 3
          numeron sarja. Laatikon kyljestä lähtenyt se tarralappu pois.

          Edit: olihan se pistekirjoitettuna siellä hapettuman alla....
          Last edited by HaTa; 20-02-2021, 10:53.

          Comment

          • Reiska56
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 185
            • Kerava

            #20
            535dx 2015 öljyä tippuu

            Tuleeko öljy jakolaatikosta, kun öljyä tippuu kardaanin kiinnityskohdasta jakolaatikkoon? Hajotuskuvassa Realoem BMW näyttäisi olevan Shaft seal 52x78x8, p/n: 27107546667. Laatikko ATC 35L. Voisiko vuoto johtoa tuosta tiivisteestä ja jos sen vaihtaisi, onnistuuko omatoimisesti? Voisiko tiivisteen vaihtaa jakolaatikko paikallaan, kun irrottaisi vain kardaanin? Vaatiiko jakolaatikon irrotus myös pakoputken irrottamisen? Jos jakolaatikon irrottaa, vaatiiko se ennen asennusta joidenkin osien vaihtoa (tiivisteitä, ruuveja jne.). Jakolaatikko ilmeisesti vielä muuten kunnossa. Kilometrejä 75000km.
            Last edited by Reiska56; 05-05-2021, 13:15.

            Comment

            • Reiska56
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 185
              • Kerava

              #21
              Originally posted by Reiska56 View Post
              Tuleeko öljy jakolaatikosta, kun öljyä tippuu kardaanin kiinnityskohdasta jakolaatikkoon? Hajotuskuvassa Realoem BMW näyttäisi olevan Shaft seal 52x78x8, p/n: 27107546667. Laatikko ATC 35L. Voisiko vuoto johtoa tuosta tiivisteestä ja jos sen vaihtaisi, onnistuuko omatoimisesti? Voisiko tiivisteen vaihtaa jakolaatikko paikallaan, kun irrottaisi vain kardaanin? Vaatiiko jakolaatikon irrotus myös pakoputken irrottamisen? Jos jakolaatikon irrottaa, vaatiiko se ennen asennusta joidenkin osien vaihtoa (tiivisteitä, ruuveja jne.). Jakolaatikko ilmeisesti vielä muuten kunnossa. Kilometrejä 75000km.
              Tiiviste vaihdettu, ei tarvinnut irrottaa jakolaatikkoa, hyvä olla kaveri niin pakoputken kuin kardaanin irrotukseen/asennukseen ja tietysti nosturi, ettei tarvitse auton alla maata

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by Reiska56 View Post
                Tiiviste vaihdettu, ei tarvinnut irrottaa jakolaatikkoa, hyvä olla kaveri niin pakoputken kuin kardaanin irrotukseen/asennukseen ja tietysti nosturi, ettei tarvitse auton alla maata
                Se laatikonöljynvaihto pitää sitten ilmoittaa autolle ISTA:lla.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Tiik
                  BTCF Member
                  • Apr 2012
                  • 497
                  • Vantaa

                  #23
                  Oliko tämä enemmän pre-lci autojen ongelma, vai jatkuuko yhä?

                  Olen tässä katsellut ensimmäistä x driveä (2019 320i, 70tkm), mutta vaihtoprojektin hinnan vuoksi vähän jännittää. Varsinkin kun toi neliveto ei ollut hakukriteeri, sattuu vaan kyseisessä yksilössä olemaan. :think

                  Comment

                  • Kraftwerk
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2022
                    • 133
                    • Joensuu area

                    #24
                    En pelkäisi noilla kilsoilla, jos koeajolla ei pauka tai anna vikakoodia. Ehkä jos liukkaalla pääsisi polkaisemaan, että kunnolla paukkamatta/rutisematta etupääkin vetää. Etukardaanin nivelen kuntoa kannattaa koneen vierestä katsoa, onko nivelessä näkyvää "verisen" näköistä ruostetta --> huono merkki.


                    Jos tuollaisen ostaisin, niin esimerkiksi kolme kertaa vaihtaisin öljyt jakolaatikkoon lyhyelle aikaa niin pitkään, että vaihdossa poistuleva öljy on puhtaan ja kirkkaan näköistä.
                    F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

                    Comment

                    • Tomi T
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 3845
                      • Nokia

                      #25
                      Originally posted by Tiik View Post
                      Oliko tämä enemmän pre-lci autojen ongelma, vai jatkuuko yhä?

                      Olen tässä katsellut ensimmäistä x driveä (2019 320i, 70tkm), mutta vaihtoprojektin hinnan vuoksi vähän jännittää. Varsinkin kun toi neliveto ei ollut hakukriteeri, sattuu vaan kyseisessä yksilössä olemaan. :think
                      Ei minkään valtakunnan aihetta miettiä tämän threadia asioita ja tuota autoa. Oikeasti. Jakolaatikon öljyt voi vaihdattaa muun huollon yhteydessä sitten aikanaan jos auton ostat.

                      Edit. Ja juu ei kyllä tarvitse KOLMEA kertaa niitä vaihtaa.
                      BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                      ex. 53*BMW

                      Comment

                      • Kraftwerk
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2022
                        • 133
                        • Joensuu area

                        #26
                        Originally posted by Tomi T View Post
                        Edit. Ja juu ei kyllä tarvitse KOLMEA kertaa niitä vaihtaa.
                        Pohjaat tämän mihin? Pohjaöljypropusta laskemalle noin puolet tilavuudesta tyhjenee. Kaksi kertaa vaihtamalla toisella kertaa poistuleva öljy on vielä likaista ja tummaa. Kolmannella kerralla oli jo kirkasta. Toki kukin saa tehdä tavalla millä lystää, mutta kaksi kertaa vaihtamalla seassa on vielä hiukan vanhaa öljyä. Aika halpa homma, jos tuolla ehkäisee tonnien rempan. Tuossa on varmaan eroja mallien välillä kuinka hyvin jakolaatikko tyhjenee propusta.
                        Last edited by Kraftwerk; 28-10-2022, 21:40.
                        F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2225
                          • Vantaa

                          #27
                          Tuoreemmissa ei tyhjennys proppua ole. Pitää imeä, jolloin sen saa melko tyhjäksi.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1749
                            • vihti

                            #28
                            Tullu itelläkin vastaan yksi f10 missä oli perässä samaa vikaa että vetolaippa sutii tyhjää ja auto ei liiku
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7527
                              • Jyväshyvä

                              #29
                              Originally posted by Tomi T View Post
                              Edit. Ja juu ei kyllä tarvitse KOLMEA kertaa niitä vaihtaa.
                              Juu ei, joskus se kolme kertaa ei riitä
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Freak
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 2558
                                • .

                                #30
                                Ihan pelkästä mielenkiinnosta aisaan, siis asiaan, niin onko öljy tässä jakolaatikossa myös sellaista timanttihippujen läpi vuodatettua lohikäärmeen verta yksisarvisen kyyneleillä lantrattuna? Vai mitä se on?:think
                                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                                Vanha Uuden liiton mies...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎