Vastasin itte kysymykseeni googlettamalla M54B22 piston. Onhan tuo vähän sen näkönen että ei ehkä oo tarkoitettu hipokäyttöön. Mitähän tolla on haettu. Alaosa männänhelmasta käy viileempänä ainakin tuollaisessa?
Jep! Aika kevyen näköinen mäntä meidän käyttöön! 😁 Ei kestä 100hv ei sitten millään 🙈
Tää kuulostaa hyvälle, itellä on rakenteilla roadsport ikäkausi 1 ja b , myöskin ahdettu mutta iskutilavuus 1L ja monivettiili. Auto mulla jo on mut tekee mieli kääntää tääkin kortti. Mä hommasin moottoripyörän männät ja veivit.
Hyvä että meitä on enemmänkin! 😊 Ajettiin tänä vuonna MRT:n Special Saloon luokka mutta jos ens kesänä Sierain pääsis enemmän omiensa joukkoon tuonne Roadsport luokkaan 👍🏼
Mites ooppelin x16xel 1.6 16v mäntä 1mm ylikoko , taitaa vaan olla imu ja pako väärinpäin, mut jos saman kokoiset vena kolot niin..
Syl-Ø: 79,0 mm, Pituus: 47,7 mm, Puristuskorkeus: 27,7 mm, Venttilikolosyvyys 1: 2,07 mm, Venttilikolosyvyys 2: 2,27 mm, Syvennys 1: 0,8 mm, Syvennysläpimitta: 60,0 mm, etäisyys männän laen reuna - 1.männänrengasura: 5,6 mm, Ruuvi-Ø: 18,0 mm, Pultinpituus: 55,0 mm,
Mä kyl laittaisin mahdollisimman pitkän veivin 145mm? tai riippu tietysti männän pk.sta
Mites ooppelin x16xel 1.6 16v mäntä 1mm ylikoko , taitaa vaan olla imu ja pako väärinpäin, mut jos saman kokoiset vena kolot niin..
Syl-Ø: 79,0 mm, Pituus: 47,7 mm, Puristuskorkeus: 27,7 mm, Venttilikolosyvyys 1: 2,07 mm, Venttilikolosyvyys 2: 2,27 mm, Syvennys 1: 0,8 mm, Syvennysläpimitta: 60,0 mm, etäisyys männän laen reuna - 1.männänrengasura: 5,6 mm, Ruuvi-Ø: 18,0 mm, Pultinpituus: 55,0 mm,
Mä kyl laittaisin pidemmän veivin 145mm?
Lähellähän tuo, mutta tappi pitää olla 22mm. Jos tuo ruuvi tarkoittaa tässä tilanteessa männän tappia?
Ja tosiaan M52 ja M54 on tuolla 145mm pitkällä veivillä. Kun mäntä menee väkisinkin custom hommiksi niin samalla ottaa vähän enemmän pk:tta että voi laittaa tuon 135mm pitkän veivin. Tuksin on merkitystä moottorissa missä on 66mm iskua...
Jaa se olikin riesa, tarkoitan siis sierra. Oonhan mä sen nähnyt radoilla viime suvena. Volvon moottori siinä taisi viimeksi olla? :think Auto on oikeasti siisti ja hienosti tehty. Kyllä siitä uskaltaa täällä kertoa. Onhan täällä muitakin fordsoneita bemarin koneella eikä omistajia ole pyöritelty tervassa ja höyhenissä.
Eikö tuo männän disaini ole ollut samanlainen jo m50b20tu-moottorista alkaen? No, ainakin m52-moottorista. Kestävä se on ainakin vaparikäytössä ollut ja kevyt, jolloin on voitu käyttää vakioita kiertokankia kilpamoottorissa. Ei se nyt ihan paska ole, mutta toki tässä projektissa rima on asetettu niin korkealle, ettei kannata alkaa leikkimään. Se tulee vain kalliiksi.
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Hyvä että meitä on enemmänkin! 😊 Ajettiin tänä vuonna MRT:n Special Saloon luokka mutta jos ens kesänä Sierain pääsis enemmän omiensa joukkoon tuonne Roadsport luokkaan 👍🏼
milläs autolla ajoitte mrt:een kisoissa? ite tuli oltua huoltomiehenä kaverin starletille parissa kisassa.
Mahtaisko VAG 1.8T aftermarket kanget sopia tuohon? Pituus olis 144mm ja tappi 19 tai 20mm. On myös 21mm tapilla saatavilla. Niitä on ainakin hyvin saatavilla ja vieläpä ihan kohtuulliseen hintaankin.
Mahtaisko VAG 1.8T aftermarket kanget sopia tuohon? Pituus olis 144mm ja tappi 19 tai 20mm. On myös 21mm tapilla saatavilla. Niitä on ainakin hyvin saatavilla ja vieläpä ihan kohtuulliseen hintaankin.
Väärän kokonen kampuran päästä. Mut kannattaako nyt kiertokankia ihmetellä muista koneista, kun m5x koneeseen suoraan sopivia takokankia on saatavilla vaikka mitä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Mahtaisko VAG 1.8T aftermarket kanget sopia tuohon? Pituus olis 144mm ja tappi 19 tai 20mm. On myös 21mm tapilla saatavilla. Niitä on ainakin hyvin saatavilla ja vieläpä ihan kohtuulliseen hintaankin.
Jees, 135mm kanget löytyykin jo hyllystä joilla ajattelin mennä. Jos mieli muuttuu ja pitää saada 145mm niin niitähän löytyy monesta kaupasta. 😊
Jaa-a... 😀 aloitetaan nyt niistä imu- ja pakosarjasta. Kuivasumpun tosiaan laitan tähän moottoriin että ei imase ilmoja radalla. Kannessa on pakopuolella ilmeisesti ilmapumpun syöttöreiät joka kanavaan joita ajattelin hyödyntää antilagina. On aika ohkaset ne kanavat mutta katsotaan miten ne riittäisi. Egr venttiilillä ohjaan sitten ilmaa sinne moottorijarrussa. Tuli siihen ahtoputkeen myös ilokaasusuutin! 😁 sen verran tehot tippuu edelliseen koneeseen verrattuna että jollain pitää kompensoida. 😆 Meidän kisoissa ei saa toki käyttää mutta vaikka kesän varttimaililla? Pikku 6-v. ZF:hän siellä jo istuukin ja kytkimeksi 765.
Comment