Onko kenelläkään kokemusta/hyviä ohjeita miten M20:n venttiilikopan kiillotus onnistuu? Olisi vähän niinkuin työn alla ja hyvät neuvot tarpeen...
Venttiilikopan kiillotus
Collapse
X
-
Tags: None
-
kopan kiillotus onnistuu samoilla menetelmillä kun esim. vanteiden hinkkaaminen, josta löytyy paljonki juttua.
periaatteessa näin: vanha maali/lakka pois-> esim. 120-180 hiomapaperilla tasaseks ja kolot ynnä hapettumat pois-> vesihionta esim. karkeuksilla 240-320-600-1200 ja lopuksi kiillotus rättilaikalla. vaihtoehtoisesti 600-karkeuden (on jo melko kiiltävä) jälkeen kuumakestävä lakka päälle. lakalla vaan on paha tapa lohkeilla ja kellastua, toisaalta killoitettu alumiini vaatii hoitoa.
samalla tavalla voi kiillottaa kaikki muutki valuosat.Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
-
ei mitään lakkaa siihen päälle jos sen pitäis hyvältä näyttää!
miellummin vaikka ottaa aika ajoin rättilaikan taas käteen ja hakee kiillon takaisin jos alkaa himmenemään
samalla periaatteella etenet ku esim vanteita kiillottaessa ni hyvä tulee...
Comment
-
Minä se vain vetäisin hiomapaperilla (olikohan 150 ?) jämähtäneet liat + pahimmat epätasaisuudet pois ja sitten rasvanpoistokemikaalilla lopullinen putsaus. Sitten pari kevyttä kerrosta alumiinimaalia (kuumankesto, +650 C) ja voilá !
Eihän se ihan kiillotuksesta käy, mutta komea on, ja on kestänyt!
Tällä hetkellä: E39 525d ´04
Kauniina muistona:E30 325i ///M-Technic II vm. -89
Muut sotaratsut:E34 525i '90, E30 '89 316i, '88 325i, '89 316
E34 '89 525i.
Comment
-
Wurthilla on kiillotukseen erittäin hyvä, pieneen rälläkkään kiinnitettävä alusta johon voi kiinnittää muovikierteellisen huopa-alustan.
Venttiilikoppa on lähtökohtaisesti aika lailla sileä eli tuolla välineellä hapettunut koppa on puolen tunnin "rälläköinnin" jälkeen on peilikiiltäväEx 525 dat -07
Ex 530 dat -99
Comment
Comment