Announcement

Collapse
No announcement yet.

Venttiilikopan kiillotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • King of Drummers
    Newbiemmer
    • Jul 2005
    • 6
    • SEINÄJOKI

    Venttiilikopan kiillotus

    Onko kenelläkään kokemusta/hyviä ohjeita miten M20:n venttiilikopan kiillotus onnistuu? Olisi vähän niinkuin työn alla ja hyvät neuvot tarpeen...
  • ankkuli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 938
    • Hyvinkää

    #2
    kopan kiillotus onnistuu samoilla menetelmillä kun esim. vanteiden hinkkaaminen, josta löytyy paljonki juttua.

    periaatteessa näin: vanha maali/lakka pois-> esim. 120-180 hiomapaperilla tasaseks ja kolot ynnä hapettumat pois-> vesihionta esim. karkeuksilla 240-320-600-1200 ja lopuksi kiillotus rättilaikalla. vaihtoehtoisesti 600-karkeuden (on jo melko kiiltävä) jälkeen kuumakestävä lakka päälle. lakalla vaan on paha tapa lohkeilla ja kellastua, toisaalta killoitettu alumiini vaatii hoitoa.

    samalla tavalla voi kiillottaa kaikki muutki valuosat.
    Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11680
      • Kouvola

      #3
      ei mitään lakkaa siihen päälle jos sen pitäis hyvältä näyttää!

      miellummin vaikka ottaa aika ajoin rättilaikan taas käteen ja hakee kiillon takaisin jos alkaa himmenemään
      samalla periaatteella etenet ku esim vanteita kiillottaessa ni hyvä tulee...

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        #4
        Lopuksi kannattaa vetää vaha vielä pintaan. Ainakin vanteiden kiillotuksen jälkeen estää tummumisen/hapettumisen. Niin,no, miten mahtaa muuten kestää lämpöä tuo vaha?
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • Jinx
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 49
          • Jyväskylä

          #5
          Minä se vain vetäisin hiomapaperilla (olikohan 150 ?) jämähtäneet liat + pahimmat epätasaisuudet pois ja sitten rasvanpoistokemikaalilla lopullinen putsaus. Sitten pari kevyttä kerrosta alumiinimaalia (kuumankesto, +650 C) ja voilá !

          Eihän se ihan kiillotuksesta käy, mutta komea on, ja on kestänyt !
          Tällä hetkellä: E39 525d ´04
          Kauniina muistona:E30 325i
          ///M-Technic II vm. -89
          Muut sotaratsut:E34 525i '90, E30 '89 316i, '88 325i, '89 316
          E34 '89
          525i.

          Comment

          • MKLa
            Bimmer Rookie
            • Jul 2005
            • 62

            #6
            Wurthilla on kiillotukseen erittäin hyvä, pieneen rälläkkään kiinnitettävä alusta johon voi kiinnittää muovikierteellisen huopa-alustan.

            Venttiilikoppa on lähtökohtaisesti aika lailla sileä eli tuolla välineellä hapettunut koppa on puolen tunnin "rälläköinnin" jälkeen on peilikiiltävä
            Ex 525 dat -07
            Ex 530 dat -99

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎