Onko kenelläkään kokemusta/hyviä ohjeita miten M20:n venttiilikopan kiillotus onnistuu? Olisi vähän niinkuin työn alla ja hyvät neuvot tarpeen...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Venttiilikopan kiillotus
Collapse
X
-
kopan kiillotus onnistuu samoilla menetelmillä kun esim. vanteiden hinkkaaminen, josta löytyy paljonki juttua.
periaatteessa näin: vanha maali/lakka pois-> esim. 120-180 hiomapaperilla tasaseks ja kolot ynnä hapettumat pois-> vesihionta esim. karkeuksilla 240-320-600-1200 ja lopuksi kiillotus rättilaikalla. vaihtoehtoisesti 600-karkeuden (on jo melko kiiltävä) jälkeen kuumakestävä lakka päälle. lakalla vaan on paha tapa lohkeilla ja kellastua, toisaalta killoitettu alumiini vaatii hoitoa.
samalla tavalla voi kiillottaa kaikki muutki valuosat.Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
-
-
Minä se vain vetäisin hiomapaperilla (olikohan 150 ?) jämähtäneet liat + pahimmat epätasaisuudet pois ja sitten rasvanpoistokemikaalilla lopullinen putsaus. Sitten pari kevyttä kerrosta alumiinimaalia (kuumankesto, +650 C) ja voilá !
Eihän se ihan kiillotuksesta käy, mutta komea on, ja on kestänyt !Tällä hetkellä: E39 525d ´04
Kauniina muistona:E30 325i ///M-Technic II vm. -89
Muut sotaratsut:E34 525i '90, E30 '89 316i, '88 325i, '89 316
E34 '89 525i.
Comment
-
-
Wurthilla on kiillotukseen erittäin hyvä, pieneen rälläkkään kiinnitettävä alusta johon voi kiinnittää muovikierteellisen huopa-alustan.
Venttiilikoppa on lähtökohtaisesti aika lailla sileä eli tuolla välineellä hapettunut koppa on puolen tunnin "rälläköinnin" jälkeen on peilikiiltäväEx 525 dat -07
Ex 530 dat -99
Comment
-
Comment