Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 nakuttaa nakuttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • karhunen
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 490
    • Helsinki

    #16
    Voi perkele, mitähän tässä tekis.. Jakopää pitäisi vaihtaa piakkoin, mutta ei kyllä suoraansanoen ole uskallusta siihen ilman todella hyviä ohjeita.
    Jos nokka kerran pitää irroittaa, niin tällöinhän jakopääkin pitää vetää uusiksi, ja tällöin käytännössä mitätöi tuon liikkeessä hyvin (toivotavasti) tehdyn työn.

    Tosiaan, ei kyllä ole mitään mieltä investoida 3000 euroa tuohon uuteen tekniikkaan, kun hyväkuntosia M40-koneisia saat samaan rahaan 2 kpl.
    Last edited by karhunen; 29-07-2005, 14:00. Reason: typot
    Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
    Ex: E30 316i 04/'90
    Ex: E28 Hartge H5S "528i"

    Comment

    • LASTU
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 104
      • Espoo

      #17
      Originally posted by _Joonas_
      Kaverin kanssa vaihdettiin edelliseen autooni (316i E30 -90 M40) nokka, keinuvivut ja hydraulinostimet. Samalla siinä uusittiin jakohihna rullineen, jäähdytysnesteet, venakopan tiiviste ja tollasia pieniä osia. Osat maksoi yhteensä noin 550€. Nopea homma tuo vaihtaminen oli kun oli kaveri apuna joka tietää mitä tekee. Itse olisin vieläkin venakoppa kädessä tuolla ulkona..
      Käskes kaverisi ottaa yhteyttä niin saadaan mullekin tehtyä sama homma.

      Vakavastiottaen, tarvitsisin vinkkiä siitä mihin tuo auto (-91 E36) kannattaisi viedä pk-seudulla. Mielummin niin ettei tarvitse maksaa mansikoita (laakkonen), mutta niin että homma tulisi kuntoonkin. Nimimerkillä auto alla 2 vuotta, korjauskokemus = hyvin vähän.

      Jos löytyy osaava mies ja välineet niin ei muuta kuin viestiä tulemaan, täällä olisi nyt RAHAA jaossa.

      Comment

      • Kaaarlo
        Newbiemmer
        • Sep 2004
        • 2

        #18
        Nokan asetustyökalu

        Onko kukaan tehnyt itse sitä kiinnipitotyökalua nokalle, senhän se tarvitsee jotta saa ajoituksen kohdalleen mikäli on vaihtanut nokka-akselin. Vai myydäänkö niitä kohtuuhinnalla jossain/onko siihen jokin varma muu yksinkertainen konsti

        Comment

        • SJ
          Bimmer Rookie
          • Nov 2003
          • 25

          #19
          omasta 316i:stä ( m40 ) vaihdettiin just nostimet keinut ja nokka-akseli ( yht. 360e tammerdiesel ) kone puhdistettiin forte motor flushilla ( ei mitään vaikutusta! ) ja vaihdettiin castrolin magnatech 5w-40 öljyt.. nakutus ei vaan prkl lopu... mutta mielenkiinto kyllä loppuu
          Last edited by SJ; 02-08-2005, 19:23.

          Comment

          • DaMonsta
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 69
            • Länsiuusimaa

            #20
            Mulla on -91 316 ja kylmänä (yön yli seisseenä) ku lähtee ajelemaan ni n. 2-5 min rauhallisen ajon jälkeen kuuluu nakutus erittäin häiritsevästi sisään n. minuutin ajan jonka jälkeen ku kone on kokonaan lämmenny ni häviää pois.

            Autolla on ajettu 277tkm ja hihna pitäis vaihtaa keväällä ku on vähän lämpimämpää... Öljyt vaihdoin juuri, samoin filsun.

            Sen mitä oon lukenu noita aiempia tekstejä ni nostajille pitäisi tehdä jotain (vaihtaa)? Motonetin hinnastoa on tullu kateltua ja siellä on imu ja pako venttiileitä sekä hydraulisia nostajia ja keinuvipuja niin vähän mietityttää että mitä kaikkee pitäis sitten hankkia että tietää vähän budjettia suunnitella... Lisäksihän tarvii tiivistepaketin jne? Jos joku haluais laittaa vähän listaa että mitä kaikkea kannattaa uusia ni siitä olis apua kyllä... :-)
            Käyttöautona -91 E36 316i
            Kesäautona Pontiac Trans Am GTA -88, 305cid

            Comment

            • MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1807
              • Lapua

              #21
              Itellä m40b16 e30

              Samaa hommaa teki, loppuvaiheessa vanhalla nokalla ajetut huiput oli 120km/h, ja bensaa meni vitusti! Kone kävi niinku dieseli, ei vetäny kierroksilla ja alkaa jurraamaan ja täristään kone ihan älyttömästi!

              Vaihdatin nokan, nostimet ja keinut, hintaa remontille tuli sellanen 600e

              Tyhjäkäynti seilaa edelleen: johtuu imuvuodosta alipaineletkussa, ko. letku löytyy imusarjan alta!
              E32 750i 11/89

              Comment

              • DaMonsta
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 69
                • Länsiuusimaa

                #22
                Lisäystä...

                Eli mulla käynnistettäessä, kylmänä, seilaa tyhjäkäynti myös jonku aikaa. En oo ottanu selvää että kauanko ku oon lähteny ajelemaan. Kone ei täristä, ainakaan niin paljoa että huomaisin sitä, mutta kun kytkintä painaa vähän niin kytkinpoljin tärisee vähän (en tiedä onko normaalia). Vääntöä koneessa tuntuu olevan ja moottoritie nopeudet löytyy helpostikin. Kulutus kaupunkiajossa arviolta +10l/100km mutta maantiellä (varsinkin motarilla n. 100km/h-120km/h) kulutus on aika nimellistä eli arviolta 4-7l/100km.

                Jos noista olis yhtään apua... :-)

                Niin ja bensan/vastaavan hajua tulee sillointällöin (hyvin harvoin, ehkä kerran viikossa) vähän kabiiniin jos on paikallaan pitempiä aikoja (+5min) auto käynnissä, mutta luulen myös että pakoputken alkupäässä saattaa olla pieni reikä kun vähän "putputtaa" apparin oven paikkeilta kuullostellessa. Ajattelin hakea laakkoselta tässä joku päivä sen n. 20euron korjaussarjan tohon hajuongelmaan.
                Käyttöautona -91 E36 316i
                Kesäautona Pontiac Trans Am GTA -88, 305cid

                Comment

                • Ralliperuna
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 128

                  #23
                  Nokan vaihto vois olla omalla kohallakin, kun 5500 kohdalla tuntuu kuin rajoitin löisi vastaan ja tuli mieleen että samalla laittais vähän jyrkempää nokkaa, niin moniko asteinen voisi olla että menee vielä hyvin päästöistä läpi?

                  Nokan hionnalla menee kuulema jotkut välykset pieleen koska se pienenee se nokka joten sen vois jättää pois laskuista.

                  Kone oli m40b16 ajettu 285tuhatta
                  Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

                  Comment

                  • Venture
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 278
                    • Kempele

                    #24
                    No. Osallistutaan nyt.
                    M40B16 kohta 300 tuhatta.. Kansiremppaa tehty edellisen omistajan toimesta joskus. Itse vaihdoin sen jakoremmin pari tuhatta km sitten.. No. Nakuttaahan tuo mokoma.. Kiekkamittari on nyt lomalla mutta kakkosella pääsee melkeen 80km/h sitten loppuu veto(oisko jotain hiukka yli 5000rpm). Hurja laitos.. Tässä työmatkoilla oon välillä testaillu sitä ja kyselly, että mitä sinne pellin alle kuuluu. Kokoajan laskee tuo maksiminopeus mitä kakkosella pääsee. Paljonkos teidän kakkosvaihteella pääsee? Kulutus oli vissiin jonnekkin 6-8 litran pintaan matka-ajossa.. Arkikulutuksia en laske

                    GPS:ssällä mittasin huiputkin yks päivä "rajottimeen hakaten" 165km/h(mittarissa aika tasan 180 silloin). 14 tuuman orggisvanteet.

                    Ihmisten kasaamia nuo koneet on. Ihmisille ne on tehty korjattavaksikkin. Tuolla FAG:issa on jotain WittuJoon ohjeitakin ja projektit osiossa se mun kansiremppa/jakoremmin vaihto.

                    Kyllä tuohon joku keino pitää keksiä, että miten nuo laitokset saadaan taas kiertämään ja elävien kirjoihin. Niitä osia ja virinokkia? voi tänne laitella, jos joku sattuu hintoja ja hyviä ostopaikkoja läytämään.
                    Kesällä ajattelin kokeilla Fortea(auttaa tai ei) ja sähäkkää "öljynvaihtohuuhtelua"(täys esson baari huhu. luettu joskus foorumilta. "pari öljynvaihtoa karkeilla EIsynteettisillä öljyillä 300-600km intervallilla")
                    Last edited by Venture; 20-03-2006, 18:26.

                    Comment

                    • karhunen
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 490
                      • Helsinki

                      #25
                      Höh, ei meikällä vielä ollut mitään noin vakavia ongelmia oman koneeni kanssa. Nakutus vaan oli korvia raastavaa, mutta meno oli kohdallaan. Kulutus kylläkin aika reipasta, yli 10/100.
                      Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
                      Ex: E30 316i 04/'90
                      Ex: E28 Hartge H5S "528i"

                      Comment

                      • Neutrone
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 1320
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by Venture
                        No. Osallistutaan nyt.
                        M40B16 kohta 300 tuhatta.. Kansiremppaa tehty edellisen omistajan toimesta joskus. Itse vaihdoin sen jakoremmin pari tuhatta km sitten.. No. Nakuttaahan tuo mokoma.. Kiekkamittari on nyt lomalla mutta kakkosella pääsee melkeen 80km/h sitten loppuu veto(oisko jotain hiukka yli 5000rpm). Hurja laitos.. Tässä työmatkoilla oon välillä testaillu sitä ja kyselly, että mitä sinne pellin alle kuuluu. Kokoajan laskee tuo maksiminopeus mitä kakkosella pääsee. Paljonkos teidän kakkosvaihteella pääsee?
                        Johonkin 80km/h tietämille pääs ainaki mun autolla ja rajotin tuli vastaan. Kiekkamittariki näytti ihan oikein...
                        F10 530d semiVOLL
                        ex. E90 320d M-Sport '06
                        ex. E39 523i M-Sport '00
                        ex. E36 325i Coupe '92
                        ex. E30 316i '89



                        Comment

                        • Dawg-
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2004
                          • 258
                          • Vesanto

                          #27
                          Originally posted by Venture
                          No. Osallistutaan nyt.
                          M40B16 kohta 300 tuhatta.. Kansiremppaa tehty edellisen omistajan toimesta joskus. Itse vaihdoin sen jakoremmin pari tuhatta km sitten.. No. Nakuttaahan tuo mokoma.. Kiekkamittari on nyt lomalla mutta kakkosella pääsee melkeen 80km/h sitten loppuu veto(oisko jotain hiukka yli 5000rpm). Hurja laitos..
                          Juu 80km/h menee mullaki kakkosella ja sitte rykäsee vastaan, ykkösellä vastaavasti vähä yli 40km/h ja kolmosella 120km/h muistaakseni.
                          _____
                          BMW - Fahren des Vergnügens



                          e34 525ix touring -93
                          ex. e36 316i -91

                          Comment

                          • Ralliperuna
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 128

                            #28
                            Noista nokista vielä että Semmonen firma kun "FREETECHNICS" suomailainen pulju, myö Cat CAms ja Crane Nokkia ainakin, mutta siellä oli muistaakseni johonkin 80-88 luvun 1600-2000 cc koneisiin ja asteita oli 282 ja 304 310€ että passaako ne nokat noihin m40 ruisku koneisiin??-, paljos muute tuossa m40b16 nokassa on asteita?
                            Niistä kun kyhäis jonkun 8000 kiertävän kierroskoneen niin johan ois ilosta, rajoitin pitäs säätää kyllä uusiks
                            Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

                            Comment

                            • full
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 1214
                              • Tampere

                              #29
                              Itsellä tuo M40 1.8 kones.. nakuttaahan se kun riisseli nokkahihna vaihdettu firmassa josta ostin auton ja nyt on 40tkm ajettu sen jälkeen. ilmeisesti tuon vaihtoa kannattaa alkaa harkitsemaan? vai kuinka nämä bemarin 4 koneet oikein reagoi tuohon remmin katkeamiseen. sen tiedän että 6 koneesta menee kyllä yläkerta pillunpäreiksi

                              kipolla on ajettu 316tkm nyt ja mielestäni löpöä ei syö hirveästi mutta öljyä menee melkein saman verran
                              BMW M535iA -86
                              Volvo V90 -18

                              Comment

                              • Ralliperuna
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2005
                                • 128

                                #30
                                Olipas siellä Freetechnicsillä vielä erikseen 88-> 1600-2000cc nokkia myytävänä,
                                260 ja 270 asteiset! Saiskohan tuommosella miten kuntoon tuon auton ja tuliskohan jopa teholisäystä hinta 310€ ,paljonkohan ottaavat nokanvaihtotyöstä jossain pajalla?
                                Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎