M50B20/25 Viritys ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gonzalez
    replied
    Originally posted by mr.b
    M3 pakosarja on tietääkseni ihan oikeasti mitoitettu 3.0 tai 3.2 koneille... ja aika korkealle viritettyihin sellaisiin! on aika paljon ylimitotettu 2.5seen! on aika moni kokeillut jos vähän nettiä seuraa, etenkin ruotsissa jossa M3sia löytyy kolaroitunakin mistä niitä ottaa. kireät nokkat kehiin tai kompura kylkeen niin alkaa toimimaan mutta vakiokoneessa taitaa modattu M20 peltis olla parempi!
    Tuo voi olla kyllä aivan totta...

    Mutta M20 peltistä saa kyllä modata paljon ennenkö sopii M50-koneeseen (kaikki laipat vaihtoon) ja vieläpä E36-korin muotoihin, eli että sopii tilaansa konehuoneessa ja "osuu" alla oikealle kohtaa... Vai onko jollain tästä operaatiosta tarkempaa tietoa??

    Leave a comment:


  • mr.b
    replied
    M3 pakosarja on tietääkseni ihan oikeasti mitoitettu 3.0 tai 3.2 koneille... ja aika korkealle viritettyihin sellaisiin! on aika paljon ylimitotettu 2.5seen! on aika moni kokeillut jos vähän nettiä seuraa, etenkin ruotsissa jossa M3sia löytyy kolaroitunakin mistä niitä ottaa. kireät nokkat kehiin tai kompura kylkeen niin alkaa toimimaan mutta vakiokoneessa taitaa modattu M20 peltis olla parempi!

    Leave a comment:


  • Jaksu
    replied
    Nythän täällä on mielenkiintoinen thread... varsinkin tuo nokka-asia vaikuttaa mielenkiintoiselle. Mahtaakohan kenelläkään klubilaisella tuollaista viritystä M50-motissa.

    Leave a comment:


  • Jezuz
    replied
    Ei toi martin satsi kyllä näytä kovin hyvältä ! primääriputket aivan erimittaiset !

    Leave a comment:


  • Gonzalez
    replied
    Originally posted by mr.b
    martelliuksella on nykyään M50 pakosarja, siitä kun aloittaa! ja varmasti onnistuu M50sen virittäminen paremmin kun esim M20!! osia ei yhtä paljon saatavilla mutta niitä on.


    Just tsekkasin tuon pakosarjan, hinta 700 euroa ja modaamaan joutuu silti. Ihme klemmariviritys tuo liitos, vieläpä ennen lambdaa... M3:sen sarja menee just yhtä pienellä modauksella kuin tuo, ja niitä liikkuu myös halvemmalla kun kohdalle sattuu... (nimim.omistin joskus ja maksoin 300 euroa...)

    Leave a comment:


  • mr.b
    replied
    martelliuksella on nykyään M50 pakosarja, siitä kun aloittaa! ja varmasti onnistuu M50sen virittäminen paremmin kun esim M20!! osia ei yhtä paljon saatavilla mutta niitä on.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Vinkit m50 2,0 tehostukseen ei mene hukkaan täälläkään. Broidilla on erittäin hyvä e34 hyvillä varusteilla mutta laiska. Hieman pitäis ruutia saada lisää ilman koneen vaihtoa.

    Leave a comment:


  • Jezuz
    replied
    Nostetaas aihetta hiukan !

    Mitäs mieltä olis gurut tällaisesta variaatiosta kuin: m50b20 ei vanos johon vaihtais 2,5l kampuran ja 2l vanos koneen männät, mieto kannen sipistely ja sit m3 nokat ?

    Tossa nykyisessä koneessä alkaa yläpään remppa lähenemään ja siinä samalla tsekkaa alakerran, joten siinä sivussahan noi palikat vaihtelis.
    Läppärungot olis myös aika pop mutta hieman hankala löytää ja maksavat perkeleet !

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Pakosarjan materiaali harvemmin vaikuttaa voimaan, toki poikkeuksiakin on, muttei tämä kuulu siihen. Pakosarjan mitoitus kylläkin vaikuttaa voimaan, mutta silloin on kyseessä resonanssiahtaminen, eikä se oikein toimi vakionokilla koska overlappia ei juuri ole (ts. lisätehoa verrattuna hyvin suunniteltuun vakioputkistoon ei ole käytännössä saatavissa, sylinteri tyhjenee jo silläkin). Lisäksi resonanssiahtamisessa on yksi ikävä puoli: mitä enemmän sillä saadaan huipputehoa, sitä enemmän se vie tehoa, kun on vastaresonanssi päällä.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Kiinnostaa kyllä!

    Eli kyllä tuon M50-myllyn piristysvinkit varmasti monia kiinnostaa, yleensä kaikki ketjut joissa vinkkejä kysellään tukitaan täyteen noita "osta isompi mylly" jne. kommentteja. Jospa tähän ketjuun kerättäisiin nyt ne varsinaiset vinkit, tai keskustelu pidettäisiin ainakin positiivisena ja rakentavana.

    Itseä ainakin kiehtoisi vaihtaa oman M50B25 koneen valupakosarja peltisatsiin, onhan se ainakin kauniimpi Onhan tehdaskin asentanut peltisarjat myöhemmin samaan konesarjaan, tuskin se pelkästään kustannussyistä on tehty..

    Leave a comment:


  • Gonzalez
    replied
    Originally posted by bemu2000
    taas tätä samaa, mut taitaa vaan olla M50b20 koneen virittäminen aika turhaa rahan hukkaa... halvemma ja pienemmällä vaivalla laitat 2,5 koneen, ellei sit muuten vaan raha polta taskussa ja halua näprätä jotain.
    Ja taas tätä samaa "kone/auto vaihtoon" soopaa jota on joka topikki sivutolkulla niin täynnä että ei niistä kukaan enää jaksa tietoa etsiä!

    Itse en ole lukenut yhtään topikkia jossa joku todella olisi tiennyt jotain M3-osien modaamisesta M50-sarjan koneisiin (siis nyt ei puhuta jenkkiversion osista). Kaikki vastaukset ko. asiaan on olleet tyyliin "joo ei ne sinne helposti tai ainakaan suoraan sovi", "auto vaihtoon", tai "joku kaveri kerto että osat on aika kalliita"...


    ---> Eli, jos joku TIETÄÄ millanen homma on sovittaa M50/M52 koneeseen esim. M3:sen läppärunko niin asia varmasti kiinnostaisi monia, sillä tämä on yksi merkittävä palikka jolla ne M3:sen tehot on taiottu. Ja jos nyt ei keskitytä pelkästään 2-litraseen versioon---> Esim. 2.8:in voisi tuolla olla ihan mukava vaikutus.

    Itse tiedän sen verran että M3:sen peltipakosarja ja putkisto käy suoraan, eli pakosarjan laipat sopii suoraan myllyn kylkeen tyyliin plug´n play... M3:sen putkessa lambdan paikkoja on kaksi, ja modaus toimii laittamalla lambdan toiseen näistä ja tukkimalla toisen. Alkupään M3:sten putkissa lambdan paikat on pakosarjan jälkeen ja myöhemmissä pakosarjassa.
    Last edited by Gonzalez; 30-07-2005, 09:12.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    taas tätä samaa, mut taitaa vaan olla M50b20 koneen virittäminen aika turhaa rahan hukkaa... halvemma ja pienemmällä vaivalla laitat 2,5 koneen, ellei sit muuten vaan raha polta taskussa ja halua näprätä jotain.

    Leave a comment:


  • Gonzalez
    replied
    Originally posted by Jonsku
    imunokaksi kun vaihtaa M3 nokan
    Tuosta vakio imunokka--->pakonokaksi modista oon kuullu schrickin nokkien yhteydessä, eli ei tarvitse ostaa Schrickin kallista pakonokkaa joka olis asteiltaan kuitenkin jotakuinkin sama (ellei täysin niin lähelle)...

    Mutta käykö siis "euroopan M3:sen" nokat päikseen?? Vai tarkoitatko tätä alitehoista "jenkkilän M3:sta" jossa on tietääkseni M50-sarjan konekin??

    Tuosta läppärunkojen modauksesta olisi kiva kuulla/lukee lisää mikäli jollain on varmaa tietoa asiasta...

    Leave a comment:


  • P_KASA
    replied
    No niin ! Kiitos jonskulle !

    Tämänsuuntaisia vinkkejä vaan lisää jos joku tietää !

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Ameriikan maalla on porukka vaihdellu imunokan pakonokaksi (ilmeisesti jenkki-M3 pakonokka = normi M50 imunokka, varmaksi en mene sanomaan mutta jostain muistelisin noin lukeneeni ) ja imunokaksi kun vaihtaa M3 nokan + käy säätämässä niin pitäs tulla jonninverran lisätehoa.
    Jenkkifoorumeilta löytynee lisätietoa ja positiivisempaa palautetta ku täältä tämän osalta

    Leave a comment:

Working...
X