M50B20/25 Viritys ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bimmerman88
    replied
    Joo rosterinen AD-pönttö on makso 75 egee ja vaimennin siihen 300€.

    Olen auton takia puillapaljailla asun suunnilleen lehtien keräys pöntössä ja kaikki rahat menee autoon. !kaikki!, tämän oon valinnu.
    Noin viis tonnia oli groundzeron poppivehkeissä kiinni kunnes kyllästyin kyseisiin laitteisiin, ei tarvitse enää koskaan satsata bassoon voin sen sanoa.

    Juuri tätä hosumis kysymystä olen yrittänyt tässä kokoajan selvittää että mikä on järkevin tapa kasata tuommonen m50/m52 kone nyt on tullut jo hyviä neuvoja mm. tuo toinen kone on kyllä käynyt mielessä, ei paha vaihtoehto. Jos 10k€ laittas koneeseen suunnilleen viripalikoihin ja maksimissaan 3v kasaamiseen niin ei mene säälittäväksi räpeltämiseksi''tuolla teho tavoitteella 250-300hepoa'' vapari koneesta.
    Haluaisin joskus kyllä kuulla tuommosen koneen kiekasevan sen verran napakasti että ei enää taju riitä kertomaan fiilistä

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Bimmerman88 View Post
    joo pistän tähän väliin kyllä finalstatementin miltä tämä alkaa taas kuullostaa->

    M50/b25-M52/b25 konetta EI KANNATA VIRITTÄÄ!
    Jos virität ''JOTAIN'' laita ahdin suoraan.
    Rakenna nolla budjetilla.

    Siis hetkinen? Paljonko on järkeä näyttely autoissa ja yms. Ei näistä vehkeistä ole tarkoitus saada omiaan takaisin vaan saavuttaa jotain mikä on omasta mielestä hienoa/persoonallista ja harrastaa''harrastuksiin yleensä menee rahaa paitsi peukalon pyöritykseen''
    Mikä ihme on taas tämä negatiivinen asenne että, et sinä voi/pysty/ei kannata?
    Taidan lähtee vaihtamaan 240 Volvoon ja vaihtaa autonrakentelu vaikka kivesten näppäilyyn. etten tee mitään turhaa/mahdotonta.
    Totta kai sitä saa laittaa omat rahansa mihin ikinä haluaa.
    Pointtina tässä oli lähinnä se, että et tunnu ymmärtävän tai halua ymmärtää että voima maksaa.

    Jos halutaan ihan pikkuisen piristää kuten zJark tuossa hyvin neuvoikin, niin onko sulla hajua mitä se edes maksaa??

    Kerro nyt se sun kuviteltu budjetti, niin varmasti täältä löytyy neuvoja jotka opastaa sua oikeaan suuntaa sen M50B25 koneen kanssa.


    Esim. mun oma "moottori projekti" on kestänyt jo yli 2v osia pikkuhiljaa haalien.
    Massit ei mitenkään riitä kerralla kaikkien palikoiden ostamiseen. Ens talvella on mahdollisesti koneeseen kaikki tärkeimmät mekaaniset osat kasassa mikäli BMW Motorsport ei nosta hintoja sikana syksyyn mennessä.


    Jos haluat virittää sitä M50 konetta, osta toinen kone mitä pikku hiljaa rakennat, silloin on aikaa etsiä osia ja kilpailuttaa hintoja ja hankkia tietoa.
    Nyt toiseen koneeseen sijoitetut ylimääräiset rahat saat takaisin kun myyt oman vakion pois kun viripannu on valmis.
    Kun on enemmän aikaa, ei tarvitse tehdä heti kompromisseja rahan ja tavoitteiden kanssa.
    Välttyy myös hosumisesta johtuvien virheiden ja turhien investointien murheilta.

    Leave a comment:


  • -TM-
    replied
    muista että krominen motonet pönttö pitää olla koska isot pojat kertoi että sillä tulee heppoja ainakin 20-50.

    Leave a comment:


  • Bimmerman88
    replied
    Originally posted by zJark View Post
    Hommaat tuonne b28 sisuskalut, kansityö(esim jr-tehokansi), nokat(esim vanoksettoman imu pakopuolelle ja uusi schrikki imuksi) ja moottorin ohjaus(esim mega).
    Tuolla paketilla pääsee sinne ~250hv:n paikkeille ja kun käyttää vähän aikaa ja järkeä osien hankinnassa niin saa se vielä melko kustannustehokkaasti.
    Juuri näin kiitoksia ! noilla koneen saa vielä kestämään maailmantappiin asti

    Leave a comment:


  • Bimmerman88
    replied
    en minä sitä epäile ettei porukka tietäs mutta antakaa faktaa ja tosiaan kertokaa kokemuksia ja mielipiteitä. kyllä m30b35 olis hyvä virityskohde ja mielenkiintoinen moottorinohjauskin olisi ''helppo'' laittaa (hestec,tatech yms.) ja potentiaalia esim e34 on yksi puhdaslinjaisimpia !!bemareita!! mutta esim. e21 on vielä kevyt

    Leave a comment:


  • zJark
    replied
    Hommaat tuonne b28 sisuskalut, kansityö(esim jr-tehokansi), nokat(esim vanoksettoman imu pakopuolelle ja uusi schrikki imuksi) ja moottorin ohjaus(esim mega).
    Tuolla paketilla pääsee sinne ~250hv:n paikkeille ja kun käyttää vähän aikaa ja järkeä osien hankinnassa niin saa se vielä melko kustannustehokkaasti.

    Leave a comment:


  • herja
    replied
    Kyllä sitä kannattaa laitella, ihan hyvä aihio se on mutta sulla on vähän faktat hukassa. Jannmann tietää kyllä mistä puhuu. Osta vaikka M30B35 ja rakentelet sitä pikkuhiljaa moottoripukissa ja sitten kun se on "valmis" niin laita kiinni. Tuon koneen voima on aika miehekästä vaikka E30 tai E21 kopassa.

    Leave a comment:


  • Bimmerman88
    replied
    joo pistän tähän väliin kyllä finalstatementin miltä tämä alkaa taas kuullostaa->

    M50/b25-M52/b25 konetta EI KANNATA VIRITTÄÄ!
    Jos virität ''JOTAIN'' laita ahdin suoraan.
    Rakenna nolla budjetilla.

    Siis hetkinen? Paljonko on järkeä näyttely autoissa ja yms. Ei näistä vehkeistä ole tarkoitus saada omiaan takaisin vaan saavuttaa jotain mikä on omasta mielestä hienoa/persoonallista ja harrastaa''harrastuksiin yleensä menee rahaa paitsi peukalon pyöritykseen''
    Mikä ihme on taas tämä negatiivinen asenne että, et sinä voi/pysty/ei kannata?
    Taidan lähtee vaihtamaan 240 Volvoon ja vaihtaa autonrakentelu vaikka kivesten näppäilyyn. etten tee mitään turhaa/mahdotonta.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Bimmerman88 View Post
    Toinen joita en arvosta on ne jotka rakentaa kymmenen vuotta keskinkertaisella menestyksellä kun parhaat rakentaa yhteen''1''talveen esim. semmosen e30 että takapyöriltä saa vähintään jonku 360hepoa. No ne on niitä jotka on sen kymmenen vuotta rakentaneet niitä autoja vähintään yhen vuodessa?
    Anteeksi maalaisuuteni mutta jos ketään ei kiinnosta kokeilla rakentaa m50/m52 konetta niin syytön siihen minä olen? Kannattaa varmaan minunkin alkaa rakentaa e21/e28 koria niin tuollakin rahalla sais paljon aikaan
    Onko sulla nyt puurot ja vellit sekaisin vai mitä höpiset?
    Rinnastatko nyt vapaastihengittävät ja ahdetut samaan kategoriaan virittämisen/tehojen suhteen, vai mitä höpiset noista tehoista?

    Eli kaveri joka on 5v kehittänyt M42B18 konetta saaden siitä 220hv ulos on täysin turha "harrastaja" verrattuna kaveriin joka pistää M50B25 koneeseen yhden talven aikana ahtimen ja ottaa siitä +360hv takapyöriltä?

    Kerro vähän lisää, näitä sun juttuja on mukava lukea

    Kyllä täällä moniakin kiinnostaa M50/52 koneen rakentaminen, niillä vaan on realistiset kuvitelmat mitä kaikki maksaa ja mitä omasta lompakosta löytyy.

    Sulla ei taida olla mitään hajua tekniikasta, eikä realiteetteja kustannuksista.
    Perustuen noihin sun haaveisiin 300hv 2,5l vapari M50B25 koneesta.

    100hv/l on vielä jotenkin kohtuu kustannuksilla yleisesti saatavissa monista BMW:n moottoreista, mutta +120hv/l maksaa 3-4 kertaa enemmän kuin 100hv/l.
    Tämä perustuu S14B25 koneen kustannuksiin joka 2,5l BMW:n koneista on paras/helpoin/halvin ottaa se 300hv vapaastihengittävänä moottorina.
    Last edited by jannmann; 23-05-2009, 17:20.

    Leave a comment:


  • Bimmerman88
    replied
    Originally posted by Patriot View Post
    Ymmärtäähän tuon virittämisen innon jos rakkaus tuotteeseen on aitoa
    Originally posted by petrolhead View Post

    Tulee mieleen tuon petrolhead-juniorin ratkaisu kaikkeen tehonpuutteeseen "Siihen pitää saada ilokaasut kiinni"

    Ja Bimmermann , tuossa jannmannin kustannusarviossa on asia esitetty mielestäni vieläpä varovaisesti. Noita kymppitonnin kiekuvia koneita joudut rakentamaan useamman jos kovin monta tuhatta km meinaat vuodessa ajella.
    Ja 10 L/ sadalla kulutus voi ristus

    Realistisempiin haaveisiin voi saada asiallisia neuvojakin.
    No eikö sitä pidä vähän hullu olla jos bemarilla ajaa ja siitä vielä nauttii! on tuo minunkin kulkuväline ollut murheidensumppu mutta en oo vielä kontilleen menny, rahaa on palanu ja käsittämättömästi''omia''työtunteja kiinni niin arvostan jonkun verran kyseistä vehjettä.
    Kun ei vaan satu olemaan kovin montaa muuta merkkiä jonka autot sais viisarin värähtämään
    Tottahan se on että vähintään kymppi menis helposti ja minusta ne jotka kunnon osilla rakentaa niin voi mennä kaksikin. kaikkea ei voi saada esim. Pientä kulutusta/kestävää/kiertävää konetta.
    Toiset arvostaa eriasioita? Mutta minua ei säväytä GTI lehden-rassit joissa on koria rakennettu ihan tuhottomasti ja tekniikan puolella kiilloitettu venakoppa!
    Toinen joita en arvosta on ne jotka rakentaa kymmenen vuotta keskinkertaisella menestyksellä kun parhaat rakentaa yhteen''1''talveen esim. semmosen e30 että takapyöriltä saa vähintään jonku 360hepoa. No ne on niitä jotka on sen kymmenen vuotta rakentaneet niitä autoja vähintään yhen vuodessa?
    Anteeksi maalaisuuteni mutta jos ketään ei kiinnosta kokeilla rakentaa m50/m52 konetta niin syytön siihen minä olen? Kannattaa varmaan minunkin alkaa rakentaa e21/e28 koria niin tuollakin rahalla sais paljon aikaan
    Last edited by Bimmerman88; 23-05-2009, 15:16.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Hammu View Post
    Hahaa, nyt on kyllä taas joku Vtecboy91 haaveilemassa omiaan.

    Tulee mieleen tuon petrolhead-juniorin ratkaisu kaikkeen tehonpuutteeseen "Siihen pitää saada ilokaasut kiinni"

    Ja Bimmermann , tuossa jannmannin kustannusarviossa on asia esitetty mielestäni vieläpä varovaisesti. Noita kymppitonnin kiekuvia koneita joudut rakentamaan useamman jos kovin monta tuhatta km meinaat vuodessa ajella.
    Ja 10 L/ sadalla kulutus voi ristus

    Realistisempiin haaveisiin voi saada asiallisia neuvojakin.
    Last edited by petrolhead; 22-05-2009, 17:19.

    Leave a comment:


  • Patriot
    replied
    Ymmärtäähän tuon virittämisen innon jos rakkaus tuotteeseen on aitoa

    Pitäisikö BTCF:lle perustuu uusi alue nimeltä Dreamroom, jossa voisi tuoda näytille photoshopattuja autoja mitä erillaisimmilla invidual-varusteilla ja erilaisia virtuaalituunaustopikkeja ebayn ostoslistoineen? Tehokäyrät piirtelisi vaikka facebookin scratchpadilla ja kulutuslukemiin käyttäisi mathrandomia

    Leave a comment:


  • Hammu
    replied
    Ja eiks M50B25 saa sen 250-300hp helposti.

    Chippi ja filtteri viidelläkympillä ja loppurahalla tarroja.

    Leave a comment:


  • Hammu
    replied
    Hahaa, nyt on kyllä taas joku Vtecboy91 haaveilemassa omiaan.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Niin no. Jos on varaa rakentaa se 300hp vapari m52 niin ei luulis olevan väliä syökö se 9 vai 13 litraa.

    Leave a comment:

Working...
X