Näin kattavaa faktaa en ollut bemarileiriin siirtyessä edes nähnyt mutta pelkkien viidakkorumpujen kautta kuullun johdosta päätin jo silloin pysyä kaikista nelos bensa/diesel moottoreista erossa. Bemarin ydinosaaminen on suorissa kutoskoneissa, jopa kasit vaikuttaa tuhopesiltä. M-koneet on hienoja mutta nekin aika heikkoja kestävyydeltään mutta kestävyyden voi antaa anteeksi tehon ja moottorin luonteen vuoksi.
Mutta eipä ole muillakaan mennyt neloskoneiden kanssa kauheasti paremmin, johtuuko tehojen noususta ja väännön kasvusta. Kyllä 2.0 neloskoneelle alkaa 200-250hv ja 450-500nm olemaan raju teho vaikka materiaalit ovatkin kehittyneet sitten -70 luvun.
Mutta eipä ole muillakaan mennyt neloskoneiden kanssa kauheasti paremmin, johtuuko tehojen noususta ja väännön kasvusta. Kyllä 2.0 neloskoneelle alkaa 200-250hv ja 450-500nm olemaan raju teho vaikka materiaalit ovatkin kehittyneet sitten -70 luvun.
Comment