Announcement

Collapse
No announcement yet.

walbro 450 rikkikö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommi2008
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 62
    • masku

    walbro 450 rikkikö?

    m20b25 turbo, re85. Auto on 2 kesää sitten säädetty penkissä, ja afr pysyi nätisti 12.00 tuntumassa. tänäkesänä kun otin auton ajoon (sama setuppi, samat ahdot, säätöihin ei kajottu) niin täyskaasuvedossa 5000 rpm:n jälkeen seos alkaa mennä laihalle afr 12.70-13.00. olen hieman koittanut lisätä ve kartan yläpäähän tavaraa, mutta ei tunnu olevan vaikutusta. bensasuodatin ja suuttimet ovat 2 kesää ajetut, suuttimissa riittää tuotto. bensanpaine mittaria ei ole. bensapumppuna on walbro 450 n.6-7 vuotta vanha. bensapainesäädin on alkuperäinen m20b25. Mistäköhän kannattaisi ruveta vikaa etsimään?
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5273
    • Pirkkala

    #2
    Originally posted by tommi2008 View Post
    m20b25 turbo, re85. Auto on 2 kesää sitten säädetty penkissä, ja afr pysyi nätisti 12.00 tuntumassa. tänäkesänä kun otin auton ajoon (sama setuppi, samat ahdot, säätöihin ei kajottu) niin täyskaasuvedossa 5000 rpm:n jälkeen seos alkaa mennä laihalle afr 12.70-13.00. olen hieman koittanut lisätä ve kartan yläpäähän tavaraa, mutta ei tunnu olevan vaikutusta. bensasuodatin ja suuttimet ovat 2 kesää ajetut, suuttimissa riittää tuotto. bensanpaine mittaria ei ole. bensapumppuna on walbro 450 n.6-7 vuotta vanha. bensapainesäädin on alkuperäinen m20b25. Mistäköhän kannattaisi ruveta vikaa etsimään?
    Mittaa paine. Jos laskee kovassa vedossa on pumpun tuotto liian pieni tai tankin sisällä olevassa linjassa vuoto.
    Last edited by Urpo_rotta; 10-06-2019, 11:23.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by tommi2008 View Post
      m20b25 turbo, re85. Auto on 2 kesää sitten säädetty penkissä, ja afr pysyi nätisti 12.00 tuntumassa. tänäkesänä kun otin auton ajoon (sama setuppi, samat ahdot, säätöihin ei kajottu) niin täyskaasuvedossa 5000 rpm:n jälkeen seos alkaa mennä laihalle afr 12.70-13.00. olen hieman koittanut lisätä ve kartan yläpäähän tavaraa, mutta ei tunnu olevan vaikutusta. bensasuodatin ja suuttimet ovat 2 kesää ajetut, suuttimissa riittää tuotto. bensanpaine mittaria ei ole. bensapumppuna on walbro 450 n.6-7 vuotta vanha. bensapainesäädin on alkuperäinen m20b25. Mistäköhän kannattaisi ruveta vikaa etsimään?
      Aloittaisin paineen mittauksella.

      Comment

      • tommi2008
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 62
        • masku

        #4
        Täytyy mitata paine. auto on kuitenkin toiminut tuolla setupilla hyvin, niin pumpun tuotto varmaan riittää, ellei itse pumpussa ole jotain suodatinta, joka olisi nyt tukossa?

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Luulisi toimivan jos ennenkin on toiminut.

          Voi siellä pumpussa imusihti olla mutta tuskin on niin tukossa että sen takia paine laskisi.

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            #6
            Originally posted by tommi2008 View Post
            Täytyy mitata paine. auto on kuitenkin toiminut tuolla setupilla hyvin, niin pumpun tuotto varmaan riittää, ellei itse pumpussa ole jotain suodatinta, joka olisi nyt tukossa?
            Tai sitten pumppu on mennyt rikki
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • Juhaska
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 3989
              • Suomi

              #7
              Noita pumppuja on mennyt sököksi melkolailla, tässä viimeisen 2-3 vuoden aikana ja eri merkkien harrastajien parissa...

              Yhteen väliin myytiin "aitoja" walbron pumppuja ja sitten niitä Kiinalaisia, nekin toki walbron logoilla, mutta ensin mainittu kesti ja ja jälkinmäiset ei.

              Eli laatu vaihteli ainakin silloin kovasti.

              Ja taitaapa jossain youtuben syövereissä olla vieläkin video missä verrataan tuota "aitoa" ja Kiinalaista ja jo pelkästään pumpun äänessä oli melkoinen ero.
              ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5273
                • Pirkkala

                #8
                Bmw vakiopumpuillekin käy iänmyötä se että tuotto laskee siitä mitä se on alunperin ollut.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • tommi2008
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2012
                  • 62
                  • masku

                  #9
                  Mittaanko paineen ennen paineensäädintä?

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16496
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by tommi2008 View Post
                    Mittaanko paineen ennen paineensäädintä?
                    Kyllä, pumpun ja suutinkiskon välistä jostakin kohtaa. Yllättävää että kysyt asiaa :think

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11160
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Juhaska View Post
                      Noita pumppuja on mennyt sököksi melkolailla, tässä viimeisen 2-3 vuoden aikana ja eri merkkien harrastajien parissa...

                      Yhteen väliin myytiin "aitoja" walbron pumppuja ja sitten niitä Kiinalaisia, nekin toki walbron logoilla, mutta ensin mainittu kesti ja ja jälkinmäiset ei.

                      Eli laatu vaihteli ainakin silloin kovasti.

                      Ja taitaapa jossain youtuben syövereissä olla vieläkin video missä verrataan tuota "aitoa" ja Kiinalaista ja jo pelkästään pumpun äänessä oli melkoinen ero.
                      Nykyään aidon ja kopion erottaa aika hyvin siitä että aidossa walbrossa on TI-automotive logo ja kiinan pumpuissa vielä walbron logo.

                      Mutta aloittajan pitäisi tosiaan seurata bensanpainetta siinä vedon aikana että selviäis onko vika pumpussa vai muualla.
                      Last edited by Pazi88; 11-06-2019, 10:43.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #12
                        Jos ecu antaa myöten, suosittelen asentamaan bensalle/viinalle painemittauksen. Onhan sitten yks asia vähemmän arvottavaksi vian tullen.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5273
                          • Pirkkala

                          #13
                          Originally posted by tommi2008 View Post
                          Mittaanko paineen ennen paineensäädintä?
                          Joo paluulinjasta ei painetta löydy
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • tommi2008
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 62
                            • masku

                            #14
                            Ei laskenut bensanpaineet vedon aikana, ehkä jopa hieman nousivat. Sitten jää bensapaineen säädin ja suuttimet. voiko kaksi kesää ajetut (bosch ev14 1200) suuttimet olla tukossa?

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by tommi2008 View Post
                              Ei laskenut bensanpaineet vedon aikana, ehkä jopa hieman nousivat. Sitten jää bensapaineen säädin ja suuttimet. voiko kaksi kesää ajetut (bosch ev14 1200) suuttimet olla tukossa?

                              Eikä se ole paineensäädinkään kun ei paine tippunut.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎