Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensanpaineen säädin M30 3,5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alpina E34
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1122
    • Masku

    Bensanpaineen säädin M30 3,5

    Mistä sais hyvän säätimen ko ruiskumottiin?
    E34 Lenz 536ds -89

    E34 osille tarve:
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

    Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
    Originally posted by T3
    BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
    'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)
  • Cee.Koo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 354
    • Twilight zone

    #2
    Määrittele "hyvä"
    With jap crap, life sucks and then you die

    Comment

    • Tukste
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2002
      • 357
      • Kouvola, Finland

      #3
      Esimerkiksi ihan hi-flexsistä...
      Last edited by Tukste; 28-02-2007, 16:49.

      535d M-sport -07
      Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
      325ix turbo -88 (projekti)

      Comment

      • Alpina E34
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1122
        • Masku

        #4
        Originally posted by Cee.Koo
        Määrittele "hyvä"
        No eiköhän hyvä ole sellainen jonka saa toimimaan kyseisessä moottorissa, ei maksa aivan s...nasti, kestää pidempään kuin 15 min jne... Itse voi keksiä lisää
        E34 Lenz 536ds -89

        E34 osille tarve:
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

        Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
        Originally posted by T3
        BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
        'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

        Comment

        • Alpina E34
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1122
          • Masku

          #5
          Originally posted by Tukste
          Esimerkiksi ihan hi-flexsistä...
          Siis mistä flexistä?
          E34 Lenz 536ds -89

          E34 osille tarve:
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

          Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
          Originally posted by T3
          BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
          'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

          Comment

          • erkki
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 352
            • Pori

            #6
            http://www.dunlophiflex.fi/

            Comment

            • vpernu
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 522
              • Kouvola

              #7
              mut tollasel hi-flexin säätimel se b-paine ei ilmeisest pysy vakioon suhtees imusarjan paineesee kaikil kuormitusalueil eli pitäis olla kalvotoimiin säädin..mikäli nyt oikees oon..

              Comment

              • Pluto
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1860
                • Raisio

                #8
                Originally posted by vpernu
                mut tollasel hi-flexin säätimel se b-paine ei ilmeisest pysy vakioon suhtees imusarjan paineesee kaikil kuormitusalueil eli pitäis olla kalvotoimiin säädin..mikäli nyt oikees oon..
                Totta, toi on huonoin minkä siihen vaan voi laittaa.
                Eli tolla säädät tyhjäkäynnillä paineen kohdalleen, kun tankkiin on suuri paluuvirtaus ja vedossa tankkiin menee takaisin reilusti vähemmän ainetta niin tietenkin se bensanpaine laskee siitä suuren virtaaman arvosta johon olet sen säätänyt. Eli ei tuollaista tavallista neulaventtiiliä, vaikka se tyhjäkäynnillä sitä painetta nostaakin. Ja onhan se paine vedätyksessäkin suurempi kuin ilman tota venttiiliä, mutta kuka sellaista haluaa että paine on tyhjäkäynnillä taivaissa ja vedossa tippuu?
                BMW F32 435d

                Comment

                • e24
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 628

                  #9
                  itellä olis ihan sama hankinta edessä, eli kaipaan tietoja mistä löytyis oikeesti ko. hommaan tarkoitettu b-paineen säädin. jossain nähnyt settejä millä on voinut alkuperäisen säätimen muuttaa ruuvilla säädettäväksi, mut ei moisia taida bemuun löytyä

                  niin ja edelleen pysytään m30 motissa
                  käyttis Honda CR-v
                  .... MR2
                  ----------------------------
                  ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                  Comment

                  • Pluto
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1860
                    • Raisio

                    #10
                    Originally posted by e24
                    itellä olis ihan sama hankinta edessä, eli kaipaan tietoja mistä löytyis oikeesti ko. hommaan tarkoitettu b-paineen säädin. jossain nähnyt settejä millä on voinut alkuperäisen säätimen muuttaa ruuvilla säädettäväksi, mut ei moisia taida bemuun löytyä

                    niin ja edelleen pysytään m30 motissa
                    No siinä ei ole mitään järkeä hommata sitä "säätökantta" siihen originelliin. 1. kauhee homma että saa sen siihen 2. se on kallis.
                    Tossa on irtokansi: http://www.amworks.com/irtokannet.htm
                    Tuolta samaan hintaan (tai hiukan halvempi) koko säädin mikä on ihan pulttaa kiinni periaatteella, eli vanha pois ja uusi sen tilalle: http://www.freetechnics.fi/polttoai.htm
                    BMW F32 435d

                    Comment

                    • e24
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 628

                      #11
                      Originally posted by Pluto
                      No siinä ei ole mitään järkeä hommata sitä "säätökantta" siihen originelliin. 1. kauhee homma että saa sen siihen 2. se on kallis.
                      Tossa on irtokansi: http://www.amworks.com/irtokannet.htm
                      Tuolta samaan hintaan (tai hiukan halvempi) koko säädin mikä on ihan pulttaa kiinni periaatteella, eli vanha pois ja uusi sen tilalle: http://www.freetechnics.fi/polttoai.htm

                      kiitos linkeistä ja vinkeistä.
                      juu ei kait tuossa järkeä oo ruveta askartelemaan jos hinnoissa ei ole isoa eroa =)

                      täytynee nyt selvitellä minkämoisiin paineisiin tuolla vaki pumpulla kyetään ja minkämoiset suuttimet pitäis vaihtaa.

                      m30b34 motti pitäis ahtaa noin 0,5-0,8 ahdoilla eli ei kuitenkään mitään ihan järkyttävää tehon lisäystä, joten uskoisin vaki pumpun riittävän, mut suuttimet pitäis vaihtaa joihinkin joiden arvot pyöris 300hp:n riittoisuus luokissa. tosin enpä kyllä tiedä tehoista, et kuinka paljon tuossa nyt sit lisäystä loppuviimein noilla ahdoilla tulis olemaan...
                      käyttis Honda CR-v
                      .... MR2
                      ----------------------------
                      ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎