Announcement

Collapse
No announcement yet.

kansivika ? uskaltaako ajaa ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    kansivika ? uskaltaako ajaa ???

    Auto siis 525tds vm-95...nostaa koneenlämpöjä siihen malliin, että ois kansi mennyt ?? kohtuu pienillä kierroksilla voi ajaa, mutta heti jos painaa kaasua, niin nostaa lämmöt todella nopeasti...ja painetta alkaa tulla vesipuolelle !!! autolla on ajettu nyt noin viallisena about 1000-1500km, ja tilanne ei ole oikeastaan muuttunut...nyt pitäs lähtee heittään semmonen reilu 1000km reissu...mitä ootte mieltä kestääkö, vai käykö perinteiset ja kone laukee johonkin huitsin nevadaan ????
  • ApJ
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 347
    • Kuopio

    #2
    No eipä kannata ajella jos on kansivikainen.
    Bmw E60 530Da 271hp/611nm
    Chrysler newport 2D Ht 383 magnum

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      #3
      Eikös terve järkikin jo kerro että jos auto nostaa lämmöt tappiin, että silloin ei ehkä kannata lähteä 1000 km reissulle?
      Oletko varma että kannessa on vikaa? Sehän on ihan normaalia että vesipuolelle syntyy paine, näin kuuluukin tapahtua. Oletko tarkistanut termostaatin toiminnan?
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • hazys
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 404

        #4
        Kokeile myös vesipumpun toimintaa jos vaikka laakereissa on välyksiä yms.
        Make my day, go away.

        Comment

        • LASSI-S
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 4918
          • hattula/hämeenlinna.

          #5
          katsoppas onko jäähdytysnesteen seassa öljyä tai nokiläikkiä tai sitten onko jäähdytysneste harmaata. sitten kokeile sellaista että avaat paisuntasäiliön korkin ja laitat auton käyntiin, katsele tuleeko pakokaasua sieltä paisuntasäiliöstä. jos on näin niin otan osaa. itselläni löyty vaivaiset 25 halkeamaa kannesta joista ainoastaan 1 oli niin syvä että oli menny vesikanavaan asti. öljyt ja vedet ei ollu menny sekaisin.

          niin ja älä missään nimessä ny ajele sillä sitten muutakuin korjaamolle tai tallille. hajoaa pian paljon muutakin
          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

          Comment

          • HarzaTheMan
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 458
            • Sawo

            #6
            Minä tarkistaisin ihan ensimmäisenä termostaatin toiminnan kotioloissa kuumassa vesikattilassa ja sen jälkeen vesipumpun kunnon.

            Tuosta tds:stä en tiedä, mutta eikös joissain tuon ikäisissä bensakoneissa ole alunperin joku muovisiipinen bensapumppu jonka siivet syöpyy poikki ja lämmöt nousee?
            ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

            Comment

            • full
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1214
              • Tampere

              #7
              mie kyllä ilmaisin vesikierron ennenkun sanoisi että on kansivika.. jos siellä vesipuolella tulee anturille kuumaa ilmaa niin silloin se nostaa nopeasti lämmöt. ja painettakin tottakai..
              BMW M535iA -86
              Volvo V90 -18

              Comment

              • mikkoimp
                Newbiemmer
                • Jan 2009
                • 8
                • siikainen

                #8
                itsellä tuo sama tilanne E34 525tds , eli nostaa lämpöjä kun hiukan kuormittaa konetta ja tekee kovan paineen, tosin ei ole pakko minnekään ajaa tuolla kun on muitakin autoja..

                onko noissa joskus selvinnyt pelkän pahvin vaihdolla vai onko järjestään ollut kansi halki? kannattaako niitä korjata, vai suosiolla uutta?

                Comment

                • Valunki
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 474
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by HarzaTheMan View Post
                  Minä tarkistaisin ihan ensimmäisenä termostaatin toiminnan kotioloissa kuumassa vesikattilassa ja sen jälkeen vesipumpun kunnon.

                  Tuosta tds:stä en tiedä, mutta eikös joissain tuon ikäisissä bensakoneissa ole alunperin joku muovisiipinen bensapumppu jonka siivet syöpyy poikki ja lämmöt nousee?
                  Ei taida tuo benspumppu vaikuttaa hommaan...


                  LASSI-S:n neuvot.
                  Sit kokeilehan ilmata järjestelmä kunnolla ,mikäli Lassin oireita ei löydy...!!!
                  Last edited by Valunki; 03-02-2009, 23:31.
                  E90 330i -05 6v. man.
                  Harley-Davidson Sportster C1200 Screamin' Eagle II -07

                  Exät:
                  E39 520i -97 :think
                  E36 320i sedan -94
                  E28 520i -87 bavaria Oolt skool

                  Comment

                  • -Jarno-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1140
                    • Salo

                    #10
                    Minä tarkistaisin ihan ensimmäisenä lääkityksen kun pitää upata jeesustakin vanhempi topikki

                    Comment

                    • mikkoimp
                      Newbiemmer
                      • Jan 2009
                      • 8
                      • siikainen

                      #11
                      letkuja on kunnolla rutisteltu ainakin että ei kovin pitäisi ilmaa olla ja ainakin kabiinissa lämpöä riittää...

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8257
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        jos nostaa lämpöjä yli normaalin -> nostaa painetta eikä hukkaa nestettä ja jos oletetaan että itse moottori on ehjä niin jäljellä on 3 vaihtoehtoa.. 1 termostaatti jumissa. 2 vesipumppu sökö. 3 syyläri tukossa
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎