Tervehdys,
Ensimmäinen postaukseni täällä, ja heti suoraan asiaan. Kerrassaan hieno foorumi!
Minulla olisi pienehkö teknisluonteinen kysymys, joka herättää kummastusta.
Perheenjäseneni olisi vaihtamassa hienoa 635d:a (vm. 2009) uudempaan kärryyn, koska tarvetta tuollaiselle lotjalle ei enää ole ja ajoa ei tule niin paljoa, että diesel olisi järkevä – vain muutama tuhat kilometri vuodessa. Tarkoituksena olisi siis pienentää käyttökuluja (ajoneuvovero) ostamalla bensiiniä syövä Bemari, ajonautintoa kuitenkaan unohtamatta.
Hänellä on ollut mielessään käytetty (vm. 2013->) M135i joko takatuupparina tai nelikkona. Hän otti alustavasti yhteyttä Autokeskukseen, jonka asiakaspalvelija/myyjä kuitenkin pelotteli sillä, että Bemarin suoralla bensakutoskoneella vähäinen ajomäärä olisi moottorin kestävyydelle haitallista, ja että moottori karstoittuisi tällöin helposti. Dieselmoottorilla pienempi ajomäärä ei kuulemma ole yhtä haitallista kuin bensamoottorilla. Seurauksena perheenjäseneni säikähti ja alkoi katsella 3- ja 4-sylinteristen ykkössarjalaisten perään
Itselläni ei ole teknistä taustaa, joten en pysty myyjän esittämien väitteiden todenperäisyyttä tarkistamaan, mutta purematta en niitä niele. Toki moottori tarvitsee monipuolista käyttöä eri käyntialueilla ja myös pidempää ajoa, mutta jotenkin silti tuntuu hassulta, että pieni ajomäärä (esim. 3.000 km/vuosi) tekisi bensamoottorille hallaa. Lisäksi väite siitä, että vähäinen ajomäärä tekee enemmän hallaa bensa- kuin dieselmoottorille, kuulostaa nurinkuriselta.
Onko teillä faktatietoa sekä näkemystä myyjän väitteestä ja/tai kokemusta tästä asiasta?
Arvostan näkemyksiänne ja kommenttejanne!
Ensimmäinen postaukseni täällä, ja heti suoraan asiaan. Kerrassaan hieno foorumi!
Minulla olisi pienehkö teknisluonteinen kysymys, joka herättää kummastusta.
Perheenjäseneni olisi vaihtamassa hienoa 635d:a (vm. 2009) uudempaan kärryyn, koska tarvetta tuollaiselle lotjalle ei enää ole ja ajoa ei tule niin paljoa, että diesel olisi järkevä – vain muutama tuhat kilometri vuodessa. Tarkoituksena olisi siis pienentää käyttökuluja (ajoneuvovero) ostamalla bensiiniä syövä Bemari, ajonautintoa kuitenkaan unohtamatta.
Hänellä on ollut mielessään käytetty (vm. 2013->) M135i joko takatuupparina tai nelikkona. Hän otti alustavasti yhteyttä Autokeskukseen, jonka asiakaspalvelija/myyjä kuitenkin pelotteli sillä, että Bemarin suoralla bensakutoskoneella vähäinen ajomäärä olisi moottorin kestävyydelle haitallista, ja että moottori karstoittuisi tällöin helposti. Dieselmoottorilla pienempi ajomäärä ei kuulemma ole yhtä haitallista kuin bensamoottorilla. Seurauksena perheenjäseneni säikähti ja alkoi katsella 3- ja 4-sylinteristen ykkössarjalaisten perään
Itselläni ei ole teknistä taustaa, joten en pysty myyjän esittämien väitteiden todenperäisyyttä tarkistamaan, mutta purematta en niitä niele. Toki moottori tarvitsee monipuolista käyttöä eri käyntialueilla ja myös pidempää ajoa, mutta jotenkin silti tuntuu hassulta, että pieni ajomäärä (esim. 3.000 km/vuosi) tekisi bensamoottorille hallaa. Lisäksi väite siitä, että vähäinen ajomäärä tekee enemmän hallaa bensa- kuin dieselmoottorille, kuulostaa nurinkuriselta.
Onko teillä faktatietoa sekä näkemystä myyjän väitteestä ja/tai kokemusta tästä asiasta?
Arvostan näkemyksiänne ja kommenttejanne!
Comment